Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 Je kunt carrière maken én jezelf, dus Zeeuws, blijven

Je kunt carrière maken én jezelf, dus Zeeuws, blijven

“Ik voel mezelf teveel Zeeuw om buiten de provincie te wonen. Dat betekent dat ik jaarlijks meer dan 75.000 kilometer rijd, maar dat heb ik er graag voor over. Als Zeeuwen gekarakteriseerd worden, wordt vaak gesproken over hun nuchterheid en de hand op de knip. Hoewel ik daar zelf ook een exponent van ben, vind ik dat we onszelf daarmee tekort doen. Er zit veel ondernemerschap en creativiteit in deze provincie. Daar mogen we trots op zijn.” Werner Klaassen, geboren en getogen in Axel, is nu ruim drie jaar algemeen directeur van Tempo-Team Groep B.V. Zijn nuchterheid valt direct op als hij zegt: “Ik ben eigenlijk CEO, maar we zijn een oer-Hollands bedrijf, dus noem mij maar gewoon algemeen directeur.” In zijn functie is hij eindverantwoordelijk voor het complete reilen en zeilen van de hele groep, waaronder, naast Tempo-Team, nog tal van andere (uitzend)formules vallen. Dat hij op die post terecht zou komen, was niet perse zijn ambitie. Maar als je gevraagd wordt, zeg je geen ‘nee’. Zeeland als houvastNa zijn opleiding aan de HZ start Werner zijn loopbaan bij Zeelandia in Zierikzee. Daarna maakt hij de overstap naar Randstad, waarvan Tempo-Team deel uit maakt. Na de functie van intercedent in Goes, wordt hij vestigingsmanager in Terneuzen. In die periode verhuist hij naar ’s Heer Hendrikskinderen, naar zijn idee mooi centraal in de provincie. Zijn carrière krijgt steeds meer vorm als hij regiodirecteur wordt. Van daaruit volgt één rechte lijn naar de Tempo-Team top. “Eerlijk gezegd, vond ik de functie van regiodirecteur geweldig. Ik was verantwoordelijk voor Zuidwest-Nederland. In die rol kon ik nog steeds dicht op de klanten zitten en ik kende alle intercedenten. Bovendien was het fijn om Zeeland in mijn portefeuille te hebben. Dat bood me een soort van houvast, hier ben ik bekend.” Blijf jezelfHet is medio 2015 als de Raad van Bestuur een beroep op Werner doet om operationeel directeur te worden bij Tempo-Team. Eén van de opdrachten die hij meekrijgt, is het bedrijf meer smoel in de markt geven. Drie jaar later krijgt hij het verzoek om algemeen directeur te worden, nadat zijn voorganger de overstap maakt naar Randstad Nederland. “Soms moet je een beetje geluk hebben”, zegt hij daarover. “Maar natuurlijk moet je er ook op het juiste moment zijn. Ook belangrijk naar mijn idee is jezelf blijven. Dat kan bij Tempo-Team. Zo ben ik de afgelopen jaren natuurlijk regelmatig ‘lastiggevallen’ met verzoeken om te verhuizen. Ik doe het niet, hier in Zeeland voel ik me fijn.” Niet willen verhuizen en toch zo’n functie? “Ik breng twee belangrijke kwaliteiten mee. Ik ben een verbinder, dat is enorm belangrijk in deze business en ik ben commercieel. Die combinatie, plus dat ik altijd dicht bij mezelf ben gebleven, werkt voor mij.”

Krappe arbeidsmarkt
De grootste uitdaging waarvoor Werner momenteel staat, is de krappe arbeidsmarkt. Zijn kijk daarop is opnieuw opvallend nuchter. “Wij kunnen de arbeidsmarkt niet veranderen. Wat we wél kunnen, is ons zo zichtbaar mogelijk maken en zorgen dat we aantrekkelijk zijn voor sollicitanten. Voor werkgevers die dat willen, kunnen we mensen in het buitenland werven. Als onderdeel van de Randstad Groep beschikken we over een eigen internationaal netwerkom mensen te werven en goede faciliteiten om deze mensen niet alleen fatsoenlijk te laten werken, maar ook te laten wonen.”

Zeeuwse ondernemerschap
Op de vraag zijn menig te geven over het Zeeuwse ondernemerschap, roemt hij, behalve het ondernemerschap en de creativiteit, de sterke Zeeuwse netwerken. “Ondernemers kennen elkaar en gunnen elkaar iets. Daar staat tegenover dat je dan ook wel moet presteren. Ik vind het mooi dat multinationals zoals Dow Benelux nog steeds veel zakendoen met regionale bedrijven. Dat is belangrijk. Anderzijds zijn er kanttekeningen te plaatsen bij de manier waarop sommige Zeeuwse ondernemers op hun eiland van ‘postzegelgrootte’ blijven zitten en niet eiland overstijgend kunnen of durven kijken.” In het gesprek noemt Werner ook de marinierskazerne. “Het is erg jammer dat deze niet gekomen is, maar het is vooral erg vervelend dat daarbij de kaart gespeeld is dat er geen werk is voor de partners. Ik vind dat de provincie veel harder had moeten ageren tegen dat beeld. We hebben de laagste werkeloosheid hier, dus hoezo geen werk? Ik ben verantwoordelijk voor het grootste uitzendbureau van Zeeland en ik weet hoeveel werk er hier, op alle niveaus, is. Als ik Zeeland uitrijdt voor mijn werk, zie ik evenveel auto’s Zeeland inrijden. Er gebeurt hier van alles.”

Werken aan vitaliteit
Zelf komt Werner graag thuis in ’s Heer Hendrikskinderen en natuurlijk bezoekt hij regelmatig zijn familie in Axel. “Mijn vrije tijd? Ik werk veel aan mijn vitaliteit. Vanwege mijn functie zit ik veel in auto en word ik vaak uitgenodigd voor uitgebreide zakenlunches. Om die reden probeer ik regelmatig een rondje te hardlopen. Verder speel ik op zaterdag nog steeds graag een partijtje voetbal bij ZSC’62 in Scharendijke, waar ik ook voorzitter ben. En ik tennis bij TV De Puye in ’s Heer Hendrikskinderen.”

Jonge mensen met ambitie
Tot slot, heeft hij een advies voor jonge mensen die een vergelijkbare carrière ambiëren? “Geloof in jezelf, blijf dichtbij jezelf en onthoud dat je niet uit Zeeland hoeft te verhuizen om carrière te maken.”

Meer uit Zeeland

‘MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’

MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”

2 maanden geleden
Horecabeurs Goes: Dé vakbeurs van Zuidwest-Nederland!

Horecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.

2 maanden geleden
HOOGSTE PUNT

Boutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.

6 maanden geleden
MONO, voor onszelf en voor alle cursisten

‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”

6 maanden geleden
Inkoopprijzen Stellendamse garnalen meer dan gehalveerd

Stellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”

8 maanden geleden
Oosterscheldeweek 2024

Van 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.

8 maanden geleden
Contacta 2024: 'Maak gebruik van Sterke Schakels"

Contacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.

8 maanden geleden