Zeeland krijgt een eigen Ideeënfabriek
De eerste Ideeënfabriek van Zeeland is een feit en zij staat in het kunstenaarsdorpje Groede. Het bedrijf ontstaat uit het voormalige Pieters Media, een logische vervolgstap voor het marketing en communicatiebureau dat de afgelopen jaren haar koers en aanbod wijzigde. Behalve de naamswijziging is er nog een verandering. Teamleden Jeroen van Driel en Marianne Chapelier treden als partners toe tot het managementteam.
Floor Pieters legt uit: ‘De Ideeënfabriek van Pieters legt zich toe op het geven van resultaatgericht communicatie-en marketingadvies over de volle breedte van dit vak. Wij zijn niet het bureau dat komt vertellen hoe alles moet. Organisaties weten zelf heel goed waar het verbeterpotentieel zit. Het is onze expliciete doelstelling om samen met bedrijven mee te denken hoe ze hun dienst of product sterker en beter in de markt kunnen zetten. Of de communicatie naar diverse stakeholders duidelijker en creatiever kunnen vertalen.’
Een fabriek is economisch gezien een plek waar grondstoffen naar binnen gaan en waardevollere producten uit komen. ‘Creativiteit is ons product. Welke tools we uiteindelijk inzetten dat is verschillend. Dat kan op middelenniveau zijn, denk hierbij aan drukwerk of een videocampagne. 
En soms voeren we juist eerst een beknopt onderzoek of inspiratiesessie uit om goed beslagen ten ijs te komen.’
Bijna 50% van de marketeers gist naar de impact van hun acties. 
Nog eens hetzelfde percentage geeft aan hun campagnes in tijdnood uit te moeten voeren. ‘In het bijzonder kleine en middelgrote organisaties kampen met een tekort aan mankracht en inzicht. 
Je zult versteld staan van de potentie die niet tot uiting komt, omdat iedereen alles er maar een beetje bij doet. Of omdat de opvolging niet wordt opgepakt. Wij springen in dat gat door onszelf als bonuscollega’s in te zetten. En met die ene collega haal je gelijk de slagkracht van een compleet bureau naar binnen.’
Meer uit Zeeland
TEAMforREAL viert haar 14-jarig bestaan met een vernieuwde huisstijl, website en aangescherpte positionering. Waar de oorsprong lag in leisure- en recreatieve conceptontwikkeling, heeft het team zich de afgelopen jaren nadrukkelijk bewezen als ontwikkelaar van hoogwaardige vastgoedprojecten.
1 week geledenOm Zeeuwse ondernemers voor te bereiden op de komst van nieuwe kerncentrales laat de Provincie Zeeland een uitgebreid marktonderzoek uitvoeren. Dit gebeurt in samenwerking met Impuls Zeeland en werkgeversorganisatie VNO-NCW Zeeland. Het onderzoek moet duidelijk maken hoe regionale bedrijven kunnen profiteren van de verwachte bouw en welke stappen daarvoor nodig zijn.
1 maand geledenDuurzaamheidsexpert en voormalig RTL-weervrouw Helga van Leur is aangekondigd als spreker tijdens Contacta 2025. Met haar achtergrond in Bodem, Water en Atmosfeer (Wageningen University) en een carrière waarin ze in 1998 werd uitgeroepen tot beste weervrouw ter wereld, staat Van Leur bekend om het vertalen van complexe wetenschap naar toegankelijke inzichten.
2 maanden geledenDe spanning stijgt voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025. Gedeputeerde Jo-Annes de Bat maakte vanochtend bij Omroep Zeeland bekend welke vijf bedrijven kans maken op de prestigieuze prijs, die dit jaar voor de 23e keer wordt uitgereikt. De prijs beloont ondernemingen die met innovatieve producten en diensten bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige economie in Zeeland.
2 maanden geledenAl sinds 1900 maakt de naam Akkerdaas deel uit van het Zeeuwse ondernemerslandschap. Wat begon als een smederij en loodgietersbedrijf groeide in ruim een eeuw tijd uit tot een veelzijdige onderneming met een eigen kadowinkel. De familie Akkerdaas staat inmiddels al vier generaties lang garant voor vakmanschap, ondernemerschap en een scherp oog voor wat klanten zoeken.
2 maanden geledenZeelandia viert 125 jaar: van Zeeuwse keuken tot wereldspeler in bakkerij-ingrediënten Bij bakkersbedrijf Zeelandia in Zierikzee kunnen de ovens, deegmachines en broodvormen alvast een grondige schoonmaakbeurt krijgen, want op 12 september komt er bijzonder bezoek. Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum brengt Zijne Majesteit de Koning een bezoek aan het familiebedrijf. Wat in 1900 begon met een recept voor beschuitgelei groeide uit tot een internationaal concern met ruim 3.000 medewerkers, actief in meer dan honderd landen.
2 maanden geledenOndernemerschap, innovatie en liefde voor zijn dorp: dat typeert Lennert Steketee. Als geboren en getogen Yersekenaar zet hij zich in om het vissersdorp op de kaart te zetten, zowel als ondernemer als in zijn rol als verbinder binnen de gemeenschap.
2 maanden geleden