
‘Wij maken overstappen makkelijk én aantrekkelijk’
Overstappen naar een andere accountant? Dat lijkt ingewikkeld, maar is het allerminst. Zeker als je dat in deze periode van het jaar doet én samenwerkt met een accountantskantoor die je al het werk uit handen neemt. Simonse & Geus in Heinkenszand is zo’n kantoor. Daarbij maken ze niet alleen het overstappen makkelijk, maar alles op het gebied van boekhouden en lonen. “Door te kiezen voor een volledig digitale workflow ontlasten we ondernemers. Als je nu alles nog in ordners bewaart, is dat natuurlijk even wennen. Maar wij weten uit ervaring hoe enthousiast ondernemers over onze werkwijze zijn. Ze besteden minder tijd aan hun administratie, maar hebben wel veel meer grip op hun bedrijf.” Accountant Aubert Geus en Jolanda Krijger, Hoofd Administratieve Dienstverlening, vertellen gezamenlijk wat zij voor mkb-ondernemers kunnen betekenen. Simonse & Geus is sterk in lonen, het verwerken van boekhoudingen, opstellen van jaarrekeningen en het verzorgen van fiscale aangiften. Aubert: “Rond deze werkzaamheden bieden we natuurlijk vooral ook gedegen, professioneel advies. Mooi is dat we door de digitalisering veel meer proactief met ondernemers rond de tafel kunnen zitten. In plaats van reflecteren op jaarcijfers, richten we de blik vooral op de toekomst. Dat kan ook, omdat we steeds up to date cijfers hebben. Zo kunnen we tijdig bijsturen en inspelen op mogelijkheden en kansen.” Onderscheidend voor Simonse & Geus is dat zij werken met vaste tariefafspraken. “Zo weten ondernemers waar ze aan toe zijn. Wij baseren de tarieven op de te verwachten mutaties. Worden dit er meer of minder, dan verrekenen we dat bij de eindafrekening.” Altijd actueel inzichtJolanda vertelt dat klanten van Simonse & Geus alle noodzakelijke informatie digitaal aanleveren via het boekhoudplatform. “Wij werken met Yuki en zijn vanwege onze werkwijze met een award beloond. Verder vielen we dit jaar in de prijzen als één van de best geautomatiseerde kantoren van Yuki-Nederland. Het systeem is zo klantvriendelijk en snel, dat we de aangeleverde boekhouding binnen een werkdag kunnen verwerken. Het voordeel voor onze klanten is daarmee in één klap duidelijk. Ze hebben via het online dashboard direct inzicht in het reilen en zeilen van het bedrijf. Denk daarbij aan zaken als inkoop, omzet en kosten.” Naast dit actuele inzicht somt zij nog enkele voordelen van deze digitale manier van werken op. “Ondernemers hebben hier veel minder werk aan. Bovendien, iedereen kan het. Je hoeft echt geen digitaal wonder te zijn om hiermee te werken. Juist daardoor is samenwerking met ons kantoor ook ideaal. Door te kiezen voor online boekhouden kun je in tijden van personeelskrapte je medewerkers op een andere manier inzetten. In plaats van iemand aannemen voor de boekhouding, is het slim om samen met ons te digitaliseren.” Aubert en Jolanda benadrukken dat deze nieuwe technieken niet ten koste gaan van de persoonlijke dienstverlening, integendeel. “We kennen onze klanten en gaan regelmatig op bezoek. Dat kan ook makkelijk, we zitten dichtbij.”
Overstappen zonder omkijken
De overstap maken naar Simonse & Geus maakt dit Zeeuwse accountantskantoor erg eenvoudig. “Sommige kantoren sturen wat inlogcodes en wensen je succes. Zo werken wij niet. Natuurlijk passen we onze overstapservice aan op de ondernemer. Sommigen hebben genoeg aan een introductiefilm, anderen hebben behoefte aan persoonlijke begeleiding. Het komt regelmatig voor dat Jolanda een dagdeel bij een klant zit”, legt Aubert uit. “Het overzetten van alle informatie is vooral werk voor ons”, legt Jolanda uit. “Daarbij zoeken we contact met het vorige accountants- of administratiekantoor. De ondernemer zelf heeft daar zo weinig mogelijk omkijken naar. Hoogstens vergt de loonadministratie wat aandacht. Mooi is bijvoorbeeld dat we een handige app hebben waartoe ook werknemers toegang kunnen hebben. En, óók interessant, we kunnen de loonverwerking uitbreiden met een handige HR-tool. Als werkgever heb je dan het volledige loondossier van een werknemer in één systeem bij de hand.”
Maak kennis met Simonse & Geus
Deze maand doet Simonse & Geus ondernemers een aantrekkelijk aanbod. Aubert: “We bieden ondernemers graag een gratis adviesgesprek aan én een maand gratis boekhouden met Yuki. Wil je meer weten? Naam dan contact met ons op.”
Kijk op www.simonse-geus.nl
Meer uit Zeeland
MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”
2 maanden geledenHorecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
2 maanden geledenBoutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.
6 maanden geleden‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”
6 maanden geledenStellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”
8 maanden geledenVan 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.
8 maanden geledenContacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.
8 maanden geleden