Werken bij DELTA Fiber: ‘Je kunt echt het verschil maken voor de klant’
MIDDELBURG – Ze begonnen allebei achter de telefoon, maar inmiddels zijn ze binnen DELTA Fiber doorgegroeid tot respectievelijk directeur en floormanager van de klantenservice. Toch blijft in alles wat Ferry Monsma en Denise de Vries doen, één ding als paal boven water staan. “Klantbelang staat altijd op één, daar doe je het voor.”
Monsma begon als zeventienjarige starter, als bijbaantje boven op zolder. “We zaten daar met zes man, telefoontjes aannemen, misschien twintig op een dag. Nu hebben ruim 900.000 huishoudens en bedrijven toegang tot ons landelijke netwerk.” Het tekent de enorme groei die DELTA Fiber in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. De Vries (26) stapte twee jaar geleden, tijdens haar tussenjaar, voor het eerst binnen. “Ik ben nooit meer weggegaan, nu ben ik als floormanager het aanspreekpunt voor onze medewerkers.”
Verschil maken
Met het hoofdkantoor gevestigd in Schiedam, gaat dat in Zeeland om ongeveer 300 man personeel. Voor de 37-jarige Monsma is één ding het allerbelangrijkste. “Ik werk hier nu negentien jaar, waarvan acht als directeur klantenservice, maar de uitdaging zit hem in het aandacht geven aan iedereen. Medewerkers moeten niet het gevoel hebben dat ze een nummertje zijn, ze doen er echt toe, anders creëer je ook nooit betrokkenheid.” Dat weet zijn collega Denise als geen ander. “De sfeer is kenmerkend voor hoe we zijn als bedrijf. Ondanks dat we heel groot zijn, is het heel persoonlijk. Van hiërarchie merk je nauwelijks iets, je kunt zo binnenlopen.” Dat ze overigens hier nu zou zitten, had ze op school misschien ook niet helemaal verwacht. “Ik had de opleiding Onderwijsassistente afgerond, wist niet precies wat ik wilde gaan doen en kwam toen hier. Nu help ik ook mensen, alleen zijn het geen kinderen.” Sociale beesten, zoals ze zichzelf omschrijven. “Je kunt echt het verschil maken. Klanten tot in de puntjes helpen met hun probleem, dat is het mooiste.” Monsma had als kind al een voorliefde voor IT. “Ik vind dat iedereen die de ambitie heeft om te werken bij een dienstverlenende organisatie, moet starten bij het callcenter. Daar leer je heel veel, niet alleen communicatief.”
Trots
Hij merkt dat hoe hoger je komt, hoe meer mogelijkheden je krijgt om de oplossing te vinden. “Je wilt dat medewerkers datzelfde gevoel ervaren, dat ze altijd een passende oplossing kunnen bieden. Daar faciliteer ik in, samen met mijn team. Internet is een primaire factor geworden in ons leven, dan moet je goede service bieden.” Maar niet alleen de klant is koning, ook de medewerkers staan zoveel mogelijk centraal. Met Monsma als mooi voorbeeld. “De kruiwagen die ik heb gekregen, wil ik nu voor een ander zijn. Je krijgt alle kansen om door te groeien, dat zie je ook bij Denise.” Het coachen van werknemers bezorgt haar veel voldoening. “De begeleiding is heel belangrijk, zo moet je om kunnen gaan met boze klanten. Als een klant uiteindelijk met een lach ophangt en het probleem is verholpen, hebben wij ons werk goed gedaan.” Daar zijn sommige karaktereigenschappen best handig voor, weet ze uit eigen ervaring. “Je moet je in kunnen leven in een klant, meedenken en samen tot een oplossing komen.” De Vries hoopt door te groeien tot teammanager, Monsma heeft de ambitie om de beste klantenservice van Nederland te zijn en te blijven. Maar misschien vindt hij één ding nog wel belangrijker. “De ontwikkeling van mensen, daar probeer je ze bij te helpen.” En ondanks dat hij maar één dag van de week in Zeeland zit, gaat hij de provincie steeds meer waarderen. “Zeeuwen zijn echt trots op DELTA, dat vind ik mooi om te zien!”
PASPOORTEN:
Naam:
Ferry Monsma, 37 jaar
Woonplaats:
Rotterdam
Burgerlijke staat:
Samenwonend
Opleiding:
HBO Informatica
Hobby’s:
Voetbal
//////
Naam:
Denise de Vries, 26 jaar
Woonplaats:
Terneuzen
Burgerlijke staat:
Alleenstaand
Opleiding:
MBO 4 Onderwijsassistente
Hobby’s:
Paardrijden en zingen
Meer uit Beveland
GOES - Wie in zijn gezin of omgeving te maken heeft met verslaving, weet hoe ingrijpend dat kan zijn. Dat ontdekte ook Karin, die de afgelopen jaren geconfronteerd werd met verslaving binnen haar gezin. "Op een gegeven moment besefte ik dat niet alleen mijn zoon hulp nodig had, maar ikzelf ook," ze. Door contact met andere naasten voelde ze zich eindelijk gehoord en begrepen.
6 uur geledenBORSELE - De gemeente Borsele heeft besloten twee nieuwe kunstwerken aan te kopen: De man van de overkant van kunstenares Jeannette Ephraim en Droog-veer van Betsy de Jonge. In totaal wordt hiervoor 51.000 euro uitgetrokken.
9 uur geleden's GRAVENPOLDER - Op donderdag 6 november vindt in 's-Gravenpolder de jaarlijkse herdenking van de Slag om de Schelde plaats.
13 uur geledenGOES - Op woensdag 5 november wordt het nieuwe Integraal Kindcentrum (IKC) De Wingerd officieel geopend aan de Hilleweg 3 in Goes. Wethouder Stan Meulblok verricht om 11.45 uur de openingshandeling. Het kindcentrum is een samenwerking tussen basisschool De Wingerd en kinderopvangorganisatie Gloed, en biedt opvang en onderwijs aan kinderen van 0 tot 13 jaar.
1 dag geledenGOES - Heb jij het al gehoord? Op zaterdag 22 november komt Sinterklaas weer aan in Goes! De goedheiligman meert rond 13.00 uur aan in de stadshaven, waar hij op de historische kade feestelijk wordt verwelkomd door de Kinderburgemeester. Daarna trekt de Sint samen met zijn vrolijke Pieten, muziek en héél veel pepernoten door de binnenstad.
1 dag geleden"Op het moment dat alles onzeker is, geef ik mensen duidelijkheid; dat is wat ze het meest nodig hebben." Fabian Franse (46) uit Kloetinge werkt sinds 2007 als Salvagecoördinator in Zuidwest-Nederland. Wanneer de brandweer uitrukt naar een brand, begint voor bewoners of ondernemers vaak een lange nasleep. Nog vóór de verzekeraar arriveert, biedt Franse als Salvagecoördinator eerste hulp en helpt hij gedupeerden hun situatie weer op orde te krijgen.
1 dag geledenGOES - In de nacht van maandag op dinsdag is er brand uitgebroken bij muziekwinkel Bax in Goes. De brand ontstond rond 00.15 uur in een heftruck binnen het pand aan de Olympiastraat.
1 dag geleden