Werken bij DELTA Fiber: ‘Je kunt echt het verschil maken voor de klant’
MIDDELBURG – Ze begonnen allebei achter de telefoon, maar inmiddels zijn ze binnen DELTA Fiber doorgegroeid tot respectievelijk directeur en floormanager van de klantenservice. Toch blijft in alles wat Ferry Monsma en Denise de Vries doen, één ding als paal boven water staan. “Klantbelang staat altijd op één, daar doe je het voor.”
Monsma begon als zeventienjarige starter, als bijbaantje boven op zolder. “We zaten daar met zes man, telefoontjes aannemen, misschien twintig op een dag. Nu hebben ruim 900.000 huishoudens en bedrijven toegang tot ons landelijke netwerk.” Het tekent de enorme groei die DELTA Fiber in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. De Vries (26) stapte twee jaar geleden, tijdens haar tussenjaar, voor het eerst binnen. “Ik ben nooit meer weggegaan, nu ben ik als floormanager het aanspreekpunt voor onze medewerkers.”
Verschil maken
Met het hoofdkantoor gevestigd in Schiedam, gaat dat in Zeeland om ongeveer 300 man personeel. Voor de 37-jarige Monsma is één ding het allerbelangrijkste. “Ik werk hier nu negentien jaar, waarvan acht als directeur klantenservice, maar de uitdaging zit hem in het aandacht geven aan iedereen. Medewerkers moeten niet het gevoel hebben dat ze een nummertje zijn, ze doen er echt toe, anders creëer je ook nooit betrokkenheid.” Dat weet zijn collega Denise als geen ander. “De sfeer is kenmerkend voor hoe we zijn als bedrijf. Ondanks dat we heel groot zijn, is het heel persoonlijk. Van hiërarchie merk je nauwelijks iets, je kunt zo binnenlopen.” Dat ze overigens hier nu zou zitten, had ze op school misschien ook niet helemaal verwacht. “Ik had de opleiding Onderwijsassistente afgerond, wist niet precies wat ik wilde gaan doen en kwam toen hier. Nu help ik ook mensen, alleen zijn het geen kinderen.” Sociale beesten, zoals ze zichzelf omschrijven. “Je kunt echt het verschil maken. Klanten tot in de puntjes helpen met hun probleem, dat is het mooiste.” Monsma had als kind al een voorliefde voor IT. “Ik vind dat iedereen die de ambitie heeft om te werken bij een dienstverlenende organisatie, moet starten bij het callcenter. Daar leer je heel veel, niet alleen communicatief.”
Trots
Hij merkt dat hoe hoger je komt, hoe meer mogelijkheden je krijgt om de oplossing te vinden. “Je wilt dat medewerkers datzelfde gevoel ervaren, dat ze altijd een passende oplossing kunnen bieden. Daar faciliteer ik in, samen met mijn team. Internet is een primaire factor geworden in ons leven, dan moet je goede service bieden.” Maar niet alleen de klant is koning, ook de medewerkers staan zoveel mogelijk centraal. Met Monsma als mooi voorbeeld. “De kruiwagen die ik heb gekregen, wil ik nu voor een ander zijn. Je krijgt alle kansen om door te groeien, dat zie je ook bij Denise.” Het coachen van werknemers bezorgt haar veel voldoening. “De begeleiding is heel belangrijk, zo moet je om kunnen gaan met boze klanten. Als een klant uiteindelijk met een lach ophangt en het probleem is verholpen, hebben wij ons werk goed gedaan.” Daar zijn sommige karaktereigenschappen best handig voor, weet ze uit eigen ervaring. “Je moet je in kunnen leven in een klant, meedenken en samen tot een oplossing komen.” De Vries hoopt door te groeien tot teammanager, Monsma heeft de ambitie om de beste klantenservice van Nederland te zijn en te blijven. Maar misschien vindt hij één ding nog wel belangrijker. “De ontwikkeling van mensen, daar probeer je ze bij te helpen.” En ondanks dat hij maar één dag van de week in Zeeland zit, gaat hij de provincie steeds meer waarderen. “Zeeuwen zijn echt trots op DELTA, dat vind ik mooi om te zien!”
PASPOORTEN:
Naam:
Ferry Monsma, 37 jaar
Woonplaats:
Rotterdam
Burgerlijke staat:
Samenwonend
Opleiding:
HBO Informatica
Hobby’s:
Voetbal
//////
Naam:
Denise de Vries, 26 jaar
Woonplaats:
Terneuzen
Burgerlijke staat:
Alleenstaand
Opleiding:
MBO 4 Onderwijsassistente
Hobby’s:
Paardrijden en zingen
Meer uit Beveland
COLIJNSPLAAT - Zondagochtend heeft zich in een woning aan de Voorstraat in Colijnsplaat een ernstige medische situatie voorgedaan waarbij een reanimatie nodig was.
1 maand geledenGOES - Zaterdagochtend ontstond een brand in een bijgebouw aan de J.D. van Mellestraat in Goes. De brandweer kwam snel ter plaatse en heeft de brand geblust.
1 maand geledenGOES - Het college van burgemeester en wethouders van Goes heeft besloten om Stichting Musea de Bevelanden voor het jaar 2026 een structurele subsidie van 273.502 euro toe te kennen. Daarnaast wordt de subsidie over 2024 vastgesteld op 263.236 euro, met een aanvullende incidentele bijdrage van 17.500 euro.
1 maand geledenGOES - Ook tijdens de periode voor de jaarwisseling treden politie, Bureau Halt en de gemeente Goes samen op tegen vuurwerkoverlast. Vuurwerk mag je afsteken tijdens de jaarwisseling tussen 18:00 uur en 02:00 uur Het afsteken van vuurwerk buiten deze tijden is verboden.
1 maand geledenGOES - Van donderdag 13 tot en met zondag 16 november 2025 vindt in filmtheater 't Beest en de Da Vinci Bioscoop de derde editie van de Goese Filmdagen plaats. Dit jaar staat Italië centraal. Het filmweekend biedt een gevarieerd programma met Italiaanse en Europese films, lezingen, kinderfilms en live muziek.
1 maand geledenGOES - De Goese tweedehands kledingwinkel Deeltwee reikte onlangs drie royale cheques uit aan goede doelen. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de winkel aan de Gasthuisstraat ontvangen drie stichtingen elk een bedrag van maar liefst 30.000 euro.
1 maand geledenBorsele - De gemeente Borsele is een nieuwe campagne gestart om inwoners en ondernemers te stimuleren hun woning of pand energiezuiniger te maken. Onder de noemer 'Zuunig Borsele' komt de gemeente met vier subsidieregelingen en extra financiële steun bovenop bestaande programma's. Daarmee wil Borsele inwoners helpen bij het isoleren en verduurzamen van hun woningen, met als doel een comfortabeler en energiezuiniger leefklimaat in de hele gemeente.
1 maand geleden