We zitten bovenop de dossiers
“Vijftien jaar geleden startte ik met het idee dat het ánders moest kunnen, met méér oog voor de klant. Inmiddels kan ik concluderen dat die keuze de juiste was. We maakten een vliegende start, mede door de goede mond-tot-mond reclame en ons sterke netwerk. Het is bizar hoe snel de tijd is gegaan. Toen ik me inschreef bij de Kamer van Koophandel was mijn dochter twee jaar. Nu doet zij als zeventienjarige vakantiewerk op kantoor.” Claudia van Swaal-Maas kijkt rond in haar mooie, huiselijke kantoor in Goes, in hetzelfde pand als Kuub Makelaars in de Beukenstraat in Goes. Natuurlijk is dit een wérkplek, maar dat betekent voor Claudia niet dat het niet stijlvol en warm ingericht kan zijn. Ze is een gedreven ondernemer, maar altijd met oog voor de menselijke maat. Het was dát wat ze miste bij haar vorige werkgever. Ook daar verleende ze financieel advies, maar de enige ‘smaak’ was een hypotheek bij de eigen bank. Ze voelde zich niet goed bij het feit dat het hypotheekaanbod leidend was in plaats van de klant en besloot met CM Personal Finance haar eigen weg te gaan. Overigens wel met een ijzersterke collega naast zich, Diana Hofman. Inmiddels heeft CM Personal Finance ook een kantoor in Middelburg, opnieuw in hetzelfde pand als Kuub Makelaars. “Toen Frédérique Klijberg daar startte als makelaar-taxateur wilde ik opnieuw graag met haar samenwerken. Inmiddels werken we nu een jaar vanuit ons pand aan de Korte Geere en klanten waarderen dat enorm.”Breed kijken naar een hypotheekvraagClaudia neemt vanzelfsprekend de nodige kennis en ervaring met zich mee. Zo heeft ze een HEAO-opleiding Bedrijfseconomie achter de rug en is ze gecertificeerd Financieel Planner (FFP)/Erkend Hypothecair Planner(EHP)/Hypotheekadviseur. Een belangrijk deel van het werk van Claudia bestaat uit het begeleiden van mensen bij de aankoop van een woning. “Door mijn achtergrond als financieel planner kijk ik breed naar een financieringsvraag. Ik start met het inventariseren van de persoonlijke situatie en wensen en kijk naar zaken als inkomen, vermogen, overwaarde en eventuele schenkingen. Ik breng de risico’s in kaart, want de maandlasten moeten nu betaalbaar zijn, maar ook láter. Het is belangrijk dat mensen hun financiële zaken op een rij hebben, vóórdat ze een bod op een woning doen. Dan weet je wat je kunt bieden”, vertelt Claudia. “Overigens, ook voor senioren kunnen we veel. Anders dan veel mensen denken, kunnen ook zij nog stappen zetten op de woningmarkt.”
Financieel mediator bij echtscheidingen
Naast hypotheken, waarvoor CM Personal Finance samenwerkt met tal van banken en verzekeraars, begeleidt Claudia ook echtscheidingen. “Ik ben financieel mediator en begeleid scheidende stellen die het netjes voor elkaar willen regelen. De eigen woning is altijd een heet hangijzer. Wij proberen zo snel als mogelijk uitsluitsel te geven of die behouden kan worden. Het voordeel van deze begeleiding is dat toekomstige ex-partners samen rond de tafel zitten en het verloop van het traject samen bepalen. Op deze manier gaan zij vaak met een beter gevoel uit elkaar. Aan de hand van alle gesprekken stel ik uiteindelijk het echtscheidingsconvenant en het ouderschapsplan op, inclusief de alimentatieberekeningen. Dit kan als één pakket naar de advocaat, die het inbrengt bij de rechtbank.”
Ook voor ondernemers
Met zoveel financiële kennis is het logisch dat Claudia en haar collega Diana ook gevraagd worden voor andere financiële vraagstukken. Daarbij ondersteunen ze ook regelmatig ondernemers voor zaken die hun privésituatie betreffen. “Door mijn studie kan ik redelijk makkelijk een balans lezen.” Een understatement, zoveel is duidelijk. “Dat is belangrijk als ik voor ondernemers aan de slag ga. Naast de koop van een woning of een echtscheiding, kun je denken aan zaken als arbeidsongeschiktheid, pensioenvoorziening via lijfrente en de aanschaf van een tweede woning.” Of je nu ondernemer bent of particulier, je kunt bij CM Personal Finance altijd rekenen op persoonlijke betrokkenheid, korte lijnen én korte doorlooptijden. “We zitten echt bovenop ieder dossier en zorgen dat onze klanten zo snel mogelijk weten waar ze financieel aan toe zijn.”
Meer uit Zeeland
MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”
2 maanden geledenHorecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
2 maanden geledenBoutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.
6 maanden geleden‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”
6 maanden geledenStellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”
8 maanden geledenVan 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.
8 maanden geledenContacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.
8 maanden geleden