‘We krijgen zelfs fanmail!’
“Misschien klopt het dat we al 25 jaar de tijd mee hebben, maar ons succes heeft vooral te maken gedrevenheid, doorzettingsvermogen, tomeloos optimisme en een enorme dosis passie. Gelukkig staat duurzaam, gezond en bewust eten en drinken nog steeds volop in de belangstelling. Daar passen onze producten perfect bij. Kritische consumenten zijn graag bereid te betalen voor een goed product.”
We spreken Janine Tazelaar over 2020 en het 25-jarig jubileum van Appelaere. In het afgelopen jaar besloten haar vader Henk en zus Carin zich niet meer actief met de dagelijkse werkzaamheden bezig te houden. Natuurlijk zijn zij als mede-eigenaren nog steeds wel nauw betrokken bij het wel en wee van het familiebedrijf. “2020 is een jaar om nooit te vergeten. We vierden ons jubileum, mijn vader en zus deden een stapje terug, er kwam een nieuwe directeur en ik werd oma. Alles wat we voor dit jubileumjaar gepland hadden, liep anders.”
Appelaere fans
Janine is er trots dat op dat zij, samen met haar vader, zus en haar collega’s zoveel Appelaere fans weet te bereiken. De reacties op social media doen haar goed. Van echte brieven leeft ze op. Geweldig vindt ze het als mensen de moeite nemen om hen persoonlijk te schrijven. Natuurlijk sturen zij een antwoord terug! Een ander voorbeeld waar ze energie uithaalt? “Als ik op een terras in pak ‘m beet Amsterdam iemand Appelaere zie drinken. Ik zou het inmiddels misschien gewend moeten zijn, maar dat went nooit. Dat wij nuchter met onze voeten aan de grond vanuit Zeeuws-Vlaanderen een landelijk dekkend bedrijf hebben, blijft speciaal. Dat is ook na 25 jaar nog steeds een beetje onwerkelijk.”
Jubileummagazine
Als je reden hebt voor een feestje, moet je het doen. Voor wie met zo’n levensmotto door het leven gaat, is 2020 een hard gelag. Het 25-jarig jubileum van Appelaere zou groots gevierd worden, maar behalve een bescheiden anderhalve meter feestje kwam er niets van. Het enige waaruit het jubileum sprak was het jubileummagazine. Een groot succes volgens Janine, vol oude foto’s, wist-u-datjes en recepten. Gelukkig is het niet haar stiel om bij de pakken neer te zitten en barst van het van de creativiteit binnen het Appelaere-team. Zo werd het jubileumjaar een jaar met extra focus op de website, social media en natuurlijk de klanten. Als ze aan die klanten denkt, krijgt ze in pijn haar buik. Want natuurlijk kent ze horecaondernemers met het water aan de lippen en de stress van hoe nu verder. “In de horeca wordt echt keihard gewerkt. Het is heel erg om te zien hoe dromen van mensen stranden in deze zware coronatijden.”
Meer uit Zeeland
TEAMforREAL viert haar 14-jarig bestaan met een vernieuwde huisstijl, website en aangescherpte positionering. Waar de oorsprong lag in leisure- en recreatieve conceptontwikkeling, heeft het team zich de afgelopen jaren nadrukkelijk bewezen als ontwikkelaar van hoogwaardige vastgoedprojecten.
1 week geledenOm Zeeuwse ondernemers voor te bereiden op de komst van nieuwe kerncentrales laat de Provincie Zeeland een uitgebreid marktonderzoek uitvoeren. Dit gebeurt in samenwerking met Impuls Zeeland en werkgeversorganisatie VNO-NCW Zeeland. Het onderzoek moet duidelijk maken hoe regionale bedrijven kunnen profiteren van de verwachte bouw en welke stappen daarvoor nodig zijn.
1 maand geledenDuurzaamheidsexpert en voormalig RTL-weervrouw Helga van Leur is aangekondigd als spreker tijdens Contacta 2025. Met haar achtergrond in Bodem, Water en Atmosfeer (Wageningen University) en een carrière waarin ze in 1998 werd uitgeroepen tot beste weervrouw ter wereld, staat Van Leur bekend om het vertalen van complexe wetenschap naar toegankelijke inzichten.
2 maanden geledenDe spanning stijgt voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025. Gedeputeerde Jo-Annes de Bat maakte vanochtend bij Omroep Zeeland bekend welke vijf bedrijven kans maken op de prestigieuze prijs, die dit jaar voor de 23e keer wordt uitgereikt. De prijs beloont ondernemingen die met innovatieve producten en diensten bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige economie in Zeeland.
2 maanden geledenAl sinds 1900 maakt de naam Akkerdaas deel uit van het Zeeuwse ondernemerslandschap. Wat begon als een smederij en loodgietersbedrijf groeide in ruim een eeuw tijd uit tot een veelzijdige onderneming met een eigen kadowinkel. De familie Akkerdaas staat inmiddels al vier generaties lang garant voor vakmanschap, ondernemerschap en een scherp oog voor wat klanten zoeken.
2 maanden geledenZeelandia viert 125 jaar: van Zeeuwse keuken tot wereldspeler in bakkerij-ingrediënten Bij bakkersbedrijf Zeelandia in Zierikzee kunnen de ovens, deegmachines en broodvormen alvast een grondige schoonmaakbeurt krijgen, want op 12 september komt er bijzonder bezoek. Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum brengt Zijne Majesteit de Koning een bezoek aan het familiebedrijf. Wat in 1900 begon met een recept voor beschuitgelei groeide uit tot een internationaal concern met ruim 3.000 medewerkers, actief in meer dan honderd landen.
2 maanden geledenOndernemerschap, innovatie en liefde voor zijn dorp: dat typeert Lennert Steketee. Als geboren en getogen Yersekenaar zet hij zich in om het vissersdorp op de kaart te zetten, zowel als ondernemer als in zijn rol als verbinder binnen de gemeenschap.
2 maanden geleden