Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Vliegmaatschappij Delta houdt middelste stoel niet meer vrij

Vliegmaatschappij Delta houdt middelste stoel niet meer vrij

ATLANTA (ANP) - Luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines laat een van zijn meest in het oog springende maatregelen tegen het coronavirus binnenkort varen. Het Amerikaanse concern houdt vanaf mei de middelste stoel in rijen van drie zitplaatsen niet langer vrij. Zo komen weer meer stoelen beschikbaar voor het groeiende aantal passagiers dat de vliegmaatschappij verwacht te vervoeren.

Delta was van de grote Amerikaanse maatschappijen de laatste die tussen twee zitplaatsen één stoel onbezet liet. Topman Ed Bastian denkt dat het vanaf mei weer verantwoord is om passagiers weer schouder aan schouder te laten reizen, omdat hij erop rekent dat 65 procent van de passagiers dan is ingeënt met een vaccin tegen het coronavirus.

Ook andere coronamaatregelen aan boord van Delta-vliegtuigen worden versoepeld. Zo worden op binnenlandse vluchten weer snacks geserveerd. Vanaf juni voert Delta geleidelijk ook weer warme maaltijden in tijdens vluchten binnen de Verenigde Staten.

Delta is een belangrijke partner van KLM. Die Nederlandse luchtvaartmaatschappij is er nooit toe overgegaan om de middelste stoel bij voorbaat vrij te houden. KLM probeert passagiers vanwege corona weliswaar zo ver mogelijk uit elkaar te laten zitten, maar zegt niet te kunnen voorkomen dat reizigers soms naast elkaar komen te zitten. Bij zowel Delta als KLM zijn mondkapjes aan boord van het vliegtuig verplicht.

Meer uit Financieel

Amsterdamse AEX sluit licht lager, Philips grootste daler

AMSTERDAM (ANP) - De AEX-index op de aandelenbeurs in Amsterdam is donderdag met een kleine min gesloten na de plus een dag eerder. Zorgtechnologieconcern Philips was de grootste daler bij de hoofdfondsen op het Damrak en zorgde voor koersdruk op de hoofdindex.

1 uur geleden
Albert Heijn berispt om vage duurzaamheidsclaims zuivelproducten

AMSTERDAM (ANP) - Albert Heijn heeft consumenten misleid met vage duurzaamheidsclaims op zuivelverpakkingen van zijn huismerk en moet ze aanpassen. Dat maakte de Reclame Code Commissie (RCC) donderdag bekend na een klacht van Wakker Dier.

1 uur geleden
Salesforce iets hoger op Wall Street na sterke vooruitzichten

NEW YORK (ANP) - Salesforce behoorde donderdag tot de winnaars op de beurzen in New York. Het softwareconcern boekte afgelopen kwartaal meer winst dan verwacht. Ook verhoogde het bedrijf de omzetverwachting voor het hele jaar. Het aandeel Salesforce, dat deel uitmaakt van de Dow-Jonesindex, steeg licht.

4 uur geleden
Schiphol halveert aantal grondafhandelaren in 2027

SCHIPHOL (ANP) - Het duurt tot 2027 voordat het aantal grondafhandelaren op Schiphol is teruggebracht naar drie, in plaats van de huidige zes. Dat maakte de luchthaven bekend bij het begin van de aanbesteding voor bedrijven die verantwoordelijk worden voor de bagageafhandeling en werkzaamheden rond vliegtuigen. Het is al jaren de wens van de politiek en Schiphol om het aantal afhandelaren te beperken.

6 uur geleden
ING: economie groeit door ondanks handelsstrijd en spaarwoede

AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse economie groeit voorlopig door ondanks de handelsstrijd van Donald Trump en andere geopolitieke spanningen, voorspellen economen van ING. Voor 2026 voorzien zij daarbij een stevige koopkrachtstijging, al blijft de consument voorzichtig en wachten grote dossiers als het overvolle stroomnet en de stikstofproblematiek nog altijd op aanpak.

6 uur geleden
Brussel onderzoekt Meta om misbruik marktpositie AI op WhatsApp

BRUSSEL (ANP) - Brussel heeft een onderzoek geopend naar Meta's beleid rondom AI-functies in WhatsApp. De Europese Commissie gaat beoordelen of het Amerikaanse techbedrijf mogelijk in strijd handelt met Europese mededingingsregels door het concurrerende bedrijven moeilijker te maken om klanten via WhatsApp te bereiken.

8 uur geleden
Verzekeraars beloven hogere premie voor trouwe klant te voorkomen

AMSTERDAM (ANP) - Nederlandse verzekeraars hebben actie beloofd om te voorkomen dat trouwe klanten onnodig hogere premies betalen dan nieuwe. Een aantal van hen controleert het verzekeringenaanbod blijvend om deze prijsverschillen te voorkomen, melden het Verbond van Verzekeraars en de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

8 uur geleden