Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Traditionele geschenken blijven populair voor Valentijnsdag

Traditionele geschenken blijven populair voor Valentijnsdag

DEN HAAG (ANP) - Traditionele geschenken voor Valentijnsdag doen het ook dit jaar weer goed, ondanks de coronacrisis. Zo worden vaak parfum en schoonheids- en verzorgingsproducten gekocht, net als bonbons en juwelen. Komende zondag wordt de 'dag der geliefden' gevierd.

Bijna 40 procent van de Nederlanders wil dit jaar Valentijnsdag extra speciaal maken, zo volgt uit de zogeheten Love Index. Dit is het jaarlijkse onderzoek naar Valentijnsdag van creditcardmaatschappij Mastercard. Bijna een derde is van plan meer uit te geven dan vorig jaar, is een andere uitkomst van de Love Index.

De insteek van de valentijncampagne van bol.com is dit jaar meer gericht op een cadeau voor dierbaren in het algemeen en niet alleen voor een geliefde. "We zien ook het effect van de huidige coronamaatregelen terugkomen in de verkopen; dit jaar worden er bijvoorbeeld meer spellen verkocht dan vorig jaar", vertelt de woordvoerster. "Klanten kopen meer cadeaus voor een leuk en gezellig avondje thuis. Daarnaast doen traditiegetrouw producten als geschenksets van Rituals, activiteitentrackers, boeken en parfum het erg goed."

Lingerie

Ook lingerieketen Livera merkt dat niet alleen maar mannen een lingerieset voor hun geliefde kopen. "We zien steeds vaker dat vrouwen elkaar lingerie cadeau doen." Lingerieketen Hunkemöller merkt de trend ook op en richt zijn campagne op "het delen van de liefde, met of zonder partner". "Vrouwen willen er iets leuks van maken, er is een grote vraag naar body's en catsuits," aldus de woordvoerster. Hunkemöller is zondag geopend in Nederland voor 'click and collect'.

Bij ICI PARIS XL loopt de verkoop in de aanloop naar Valentijnsdag goed. Met name parfum doet het goed, maar ook geschenksets waar verschillende verzorgingsproducten in zitten. "We merken dat Valentijnsdag nog steeds een moment is waarbij een cadeau wordt gekocht voor een geliefde", zegt een woordvoerder. Bij bonbonverkoper Leonidas lopen de zaken voor Valentijn ook goed. De winkelketen verkoopt bijvoorbeeld bonbons in verpakkingen in hartvorm.

Meer uit Financieel

AkzoNobel heft bij fusie beschermingsmuur tegen overnames op

AMSTERDAM (ANP) - Na de fusie tussen AkzoNobel en het Amerikaanse Axalta, heft het Nederlandse verfconcern ook zijn beschermingsconstructie tegen ongewenste overnamepogingen op. Dat zei voorzitter van de raad van commissarissen Ben Noteboom in een toelichting op de samensmelting.

25 minuten geleden
Verfmaker AkzoNobel zakt op rood Damrak na fusienieuws

AMSTERDAM (ANP) - AkzoNobel ging dinsdag flink omlaag op de Amsterdamse beurs. De verfproducent, bekend van merken als Flexa, Dulux en Sikkens, gaat fuseren met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems. De fusie vindt plaats via een aandelenruil. Na afronding van de deal bezitten aandeelhouders van AkzoNobel 55 procent en Axalta-aandeelhouders 45 procent van het nieuwe bedrijf, dat wordt geleid door AkzoNobel-topman Greg Poux-Guillaume. Het aandeel AkzoNobel zakte ruim 2 procent.

1 uur geleden
Claimstichting begint zaak tegen Netflix om prijsverhogingen

AMSTERDAM (ANP) - Een Nederlandse claimstichting bereidt een collectieve rechtszaak tegen Netflix voor vanwege de prijsverhoging die de streamingdienst vorige week aankondigde. Stichting Bescherming Consumentenbelang stelt dat Netflix met het eenzijdig verhogen van de abonnementsprijzen EU-regels voor consumentenbescherming overtreedt.

1 uur geleden
Levensmiddelenindustrie: stabiele prijzen minder vanzelfsprekend

DEN HAAG (ANP) - Stabiele prijzen in de supermarkt worden steeds minder vanzelfsprekend, stellen levensmiddelenfabrikanten. Consumenten zullen "moeten wennen aan steeds sterker fluctuerende prijzen als gevolg van sterk schommelende grondstofprijzen", zegt Cees-Jan Adema, directeur van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

2 uur geleden
Mkb-bedrijven krimpen vaker dan dat ze groeien

DEN HAAG (ANP) - Mkb-bedrijven zijn de afgelopen tien jaar vaker gekrompen dan gegroeid. Vooral ondernemingen in de categorie kleinbedrijf, met tien tot vijftig medewerkers, belandden vaker in de lagere categorie micro dan dat ze een middenbedrijf werden. Deze middenbedrijven groeiden wel vaker in aantal werknemers dan dat ze krompen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

2 uur geleden
CBS: personeelstekort niet langer grootste belemmering industrie

DEN HAAG (ANP) - Personeelstekorten vormen niet meer de belangrijkste belemmering voor de Nederlandse industrie. Ondernemers zien momenteel een gebrek aan vraag als hun grootste probleem, komt naar voren uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De laatste keer dat bedrijven dit als hun belangrijkste belemmering noemden, was bijna vijf jaar geleden.

3 uur geleden
AkzoNobel gaat fuseren met branchegenoot Axalta

AMSTERDAM (ANP) - Verfproducent AkzoNobel heeft een definitieve overeenkomst bereikt met zijn Amerikaanse branchegenoot Axalta Coating Systems over een fusie. Door de samenvoeging van de twee bedrijven ontstaat een wereldwijd coatingbedrijf met een waarde van ongeveer 25 miljard dollar (ruim 21,5 miljard euro).

3 uur geleden