
RenovaLease helpt je op weg met duurzame mobiliteit
Duurzaamheid is een belangrijk thema voor ondernemers. Op tal van terreinen worden zij geconfronteerd met eisen en verwachtingen op het gebied van verduurzaming. Keuzes maken daarin is lastig. Dat geldt ook voor mobiliteit en de keuze voor duurzaamheid binnen het wagenpark. Een goede start maak je met de mobiliteitsscan van RenovaLease. Daarmee krijg je antwoord op vragen als: is overstappen naar hybride of elektrisch rijden rendabel voor mijn bedrijf? Of voor hoeveel van onze medewerkers is een deelauto interessant? Je kunt direct aan de slag met aanbevelingen die passen bij jouw bedrijf.Eerst maar even een misverstand uit de weg ruimen. Wie denkt dat RenovaLease uitsluitend werkt met de merken BMW en MINI heeft het mis. Natuurlijk gaan Robert Wielders, teamleader zakelijke markt en accountmanager Dennis Catsman daarover graag met je in gesprek, maar dat is nooit de insteek van het gesprek. “Wij zijn met nadruk een totaal aanbieder”, legt Robert uit. “Ons wagenpark telt circa 900 auto’s en die auto’s vormen een mix van alle automerken. Dat komt omdat wij werken vanuit de behoefte van onze klanten. Daar stemmen wij ons aanbod op af. Daarbij zoeken we desgewenst naar een optimaal evenwicht tussen maatschappelijke betrokkenheid en economisch rendement.” Complete mobiliteit op een rijDat aanbod start in veel gevallen met een mobiliteitsscan. Dennis, die als accountmanager hoofdzakelijk in Zeeland actief is, legt uit dat hij graag met ondernemers in gesprek gaat. “Het is mooi om de ontwikkeling te zien. Waar vroeger vooral diesel gereden werd, zien we nu nog hoofdzakelijk benzineauto’s. Maar de overstap van diesel naar benzine was eenvoudiger dan de stap die ondernemers nu willen zetten naar elektrisch rijden. Daar komt immers ook een complete infrastructuur van laadpalen bij. Om die reden helpen wij ondernemers om de complete mobiliteit op een rij te zetten. Hoeveel kilometers worden er gereden, door wie en met hoeveel auto’s? We houden alles tegen het licht en nemen desgewenst ook mobiliteitspassen of deelauto’s mee als mogelijke stap naar verduurzaming.”
Persoonlijk ontzorgen
Robert legt uit dat zijn team van vier accountmanagers en een binnendienstmedewerker het verschil maken door hun persoonlijke benadering. “De aanbevelingen die voortvloeien uit de scan vertalen we naar passende voertuigen. We zorgen ervoor dat we de wagenparkregeling door en door kennen, zodat we een nieuwe medewerker of een medewerker in een nieuwe functie direct een auto kunnen voorstellen uit de juiste categorie. We willen dat de ondernemer daar zo weinig mogelijk omkijken naar heeft. We willen persoonlijk ontzorgen en vooral diep doordringen in het DNA van het bedrijf.”
Wagenparkbeheer in goede handen
Wie kiest voor de persoonlijke aandacht en betrokkenheid van RenovaLease wordt natuurlijk volledig ontzorgd bij de overstap. Steeds als een bestaand leasecontract afloopt, wordt een nieuw contract met RenovaLease afgesproken. “Gelet op de termijn van de meeste leasecontracten duurt het ongeveer vier jaar voordat het complete wagenpark rijdt op basis van onze leasecontracten. Vanzelfsprekend kunnen we wel vanaf dag één het wagenparkbeheer overnemen en tijdig signaleren wanneer een contract verloopt. Dat is ons vak.”
Altijd een mobiliteitsoplossing
Robert en Dennis onderstrepen dat zij altijd een mobiliteitsoplossing hebben voor ondernemers. Oók voor ondernemers die liever kopen. Thierry Frik, vestigingsmanager bij Renova in Goes en Roosendaal, die ook bij het gesprek is aangeschoven beaamt dit. “We hoeven bij Renova nooit ‘nee’ te zeggen. Wil iemand graag de voertuigen kopen dan neem ik graag de tijd om te kijken hoe we BMW en MINI daar zo goed mogelijk kunnen inpassen.”
www.renovalease.nl
Meer uit Zeeland
MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”
2 maanden geledenHorecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
2 maanden geledenBoutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.
6 maanden geleden‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”
6 maanden geledenStellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”
8 maanden geledenVan 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.
8 maanden geledenContacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.
8 maanden geleden