Op de werkvloer bij Gino van Renterghem: “Eigenlijk ben ik het manusje-van-alles”
Gino van Renterghem kwam zo’n 25 jaar geleden terecht bij Wynmalen & Hausmann. Hij zocht werk en reed het industrieterrein van Hoogerheide af en liep naar binnen bij bedrijven die hem leuk leken. Hij kwam terecht bij zijn huidige werkgever, waar hij het zo naar zijn zin heeft, dat hij zelfs drie keer heeft gesolliciteerd. Gino is magazijnmedewerker, maar zijn functie is veel breder dan dat. Hij staat bekend als de ‘lolbroek’ binnen het bedrijf en zorgt mede voor de goede sfeer op de werkvloer. De laatste tijd nemen zijn werkzaamheden toe en er is behoefte aan iemand erbij die hem ondersteunt en vooral de administratieve zaken in het magazijn gaat beheren.
Je liep gewoon overal naar binnen om te kijken of ze werk hadden?
“Niet overal, maar wel bij meerdere bedrijven. Toen ik van school af kwam, heb ik eerst een tijdje in Ossendrecht gewerkt, maar dan bedrijf stopte ermee. Ik woon hier vlakbij, dus zocht ook werk bij mij in de buurt. Tussendoor ben ik wel twee keer weggeweest als medewerker in verband met een verhuizing, maar ik kwam altijd terug.”
Welke functies heb je gehad?
“Meerdere. Ik heb in de spuiterij gestaan, maar ook in de werkplaats en nu ben ik vooral bezig in het magazijn.”
Hoe ziet je dag er ongeveer uit?
“Meestal ben ik hier als eerste en start rond kwart voor 7. Ik doe de deuren open en ga dan eerst naar het magazijn om te kijken wat er in het nachthok staat. De onderdelen voor machines komen leveranciers soms ‘s nachts brengen. Die haal ik eruit en ga ik in de computer invoeren. Zo zie ik wat er binnen is gekomen en zorg dat de voorraad weer op orde is. Ook ga ik de onderdelen op de ‘picklijst’ toekennen. Deze moeten bijvoorbeeld mee met de monteur, op de juiste plek in het magazijn worden gelegd of worden opgehaald. Dat staat allemaal op de lijst. Met dit soort zaken ben ik soms de hele dag bezig. Ook spring ik regelmatig bij als collega’s hulp nodig hebben, zoals in de werkplaats of als er een nieuwe machine binnenkomt. Soms ben ik buiten werkuren ook bereikbaar als er storingsdienst is. Dan leg ik de spullen voor de buitenmonteur klaar. Eigenlijk ben ik het manusje-van-alles en dat vind ik leuk.”
Hoe is het om bij Wynmalen & Hausmann te werken?
“Goed! Ik heb er zeker geen hekel aan, anders zou ik niet teruggekomen zijn. Ze zijn hier heel goed voor mij en ze kunnen mij altijd overal voor vragen. Ook kan ik goed met Fred opschieten, we kennen elkaar al sinds ‘89.”
Loop je wel ook weleens ergens tegenaan?
“Het wordt hier steeds drukker en drukker. Er is veel te doen en ik kan het eigenlijk niet meer alleen. Daarom zoeken we nog iemand in het magazijn erbij, die beheerder wordt en verantwoordelijk voor de administratieve zaken.”
Welke eigenschappen moet je hebben voor deze functie?
“Het is zeker handig als je verstand hebt van techniek, graafmachines en hydrauliek, dus iemand met een technische achtergrond. Daarnaast sta je veel andere mensen en klanten te woord, dus je moet klantgericht zijn en goed kunnen communiceren met iedereen. Zorgvuldigheid is heel belangrijk. Je controleert de voorraad en moet echt opletten met al die spullen, dus alles goed checken op de lijsten. Als je bij ons solliciteert, vind je administratief werk leuk en ben je er ook goed in. Je gaat onder andere ook bestellingen doen bij verschillende leveranciers en boekt deze in in het systeem als ze binnenkomen. Ook gaan er natuurlijk producten uit en die moeten worden ingepakt en verzendklaar gemaakt. We zoeken voor het magazijn niet alleen een orderpicker, maar iemand die alles beheert van a tot z.”
Leeftijd:
52 jaar
Woonplaats:
Putte
Bedrijf:
Wynmalen & Hausmann
Functie:
Magazijn medewerker / WP ondersteuning
Werkzaam sinds:
01-09-2017
Burgerlijke staat:
Ongehuwd
Opleiding:
MBO aangevuld met diverse cursussen en opleidingen (intern)
Hobby’s:
Motorcross
Meer uit Tholen
BERGEN OP ZOOM/THOLEN - Wie kan er mooier vertellen over zijn vak dan degene die er dagelijks mee bezig is. Waar komt zijn of haar liefde voor het vak vandaan? Waarom hebben ze voor dit beroep gekozen? Wat is er nou zo mooi aan het vak? En hoe ziet een werkdag er eigenlijk uit? Deze week: Corné van Herel, Klanthuis Medewerker bij Stadlander.
1 uur geledenOUD-VOSSEMEER - Vrijdagavond is op de Broekseweg in Oud-Vossemeer een tractor in een sloot beland na een botsing met een auto. De bestuurder van de tractor raakte gewond, terwijl de automobilist ongedeerd bleef.
2 uur geledenTHOLEN - Sinterklaas heeft zaterdag voet aan wal gezet in Tholen. Dit jaar begon de intocht ruim een uur eerder dan gebruikelijk. Hierdoor konden de kinderen later op de middag in de sporthal van de Meulvliet binnen genieten van de festiviteiten.
3 uur geledenWEST-BRABANT/THOLEN - Op de spoedeisende hulp (SEH) is het vaak hollen of stilstaan. Voor het ziekenhuis en zijn medewerkers is het handig om vooraf goed in te kunnen schatten wanneer de piekmomenten zijn en wanneer het rustiger wordt. Het Expertisecentrum Zorgalgoritmen heeft hiervoor een druktevoorspeller ontwikkeld. Dit hulpmiddel wordt vanaf deze week als eerste ingezet op de SEH's van het Bravis ziekenhuis in Bergen op Zoom en Roosendaal.
23 uur geledenZEELAND - De verhoging van de btw op logies van 9 naar 21 procent kan volgend jaar leiden tot een drastische daling van het toeristisch bezoek aan Zeeland. "We maken ons grote zorgen", zegt gedeputeerde Dick van der Velde.
1 dag geledenTHOLEN - De gemiddelde Tholenaar had in 2024 een positief beeld van de leefbaarheid in de gemeente. Inwoners geven hun eigen kern gemiddeld een 7,4, zo blijkt uit onderzoek van de gemeente Tholen en woningcorporatie Stadlander.
1 dag geledenTHOLEN - Het actieve seizoen van de Aziatische hoornaar loopt ten einde en dat betekent ook dat de gemeente vanaf 15 november geen nesten meer verwijderd. De insecten bereiden zich voor op de winter, waarin de werksters en het volk afsterven. Wel blijft het volgens de gemeente belangrijk om nesten te melden via de BuitenBeter-app. Zo kunnen ze een inschatting maken van het aantal te verwachten nesten in 2026.
2 dagen geleden