Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 Ondanks groei is de dienstverlening altijd persoonlijk

Ondanks groei is de dienstverlening altijd persoonlijk

Natuurlijk stoort het hem wel eens. Het is ook zo makkelijk gezegd: bij een groot makelaarskantoor is de dienstverlening minder persoonlijk. Wilco Neeskens bewijst graag het tegendeel. Met vier vestigingen en twee zichtlocaties is Neeskens Makelaars nadrukkelijk op de Zeeuwse woningmarkt aanwezig; altijd persoonlijk en betrokken. “De reden dat ik voor dit vak koos, zijn juist de mensen. Ik ben van nature geïnteresseerd in hun achtergrond. Niets leuker dan mensen blij maken met een mooie woning. En, anders dan vroeger, vergt dat inmiddels veel vakkennis.”Met vakkennis doelt hij op de eisen die tegenwoordig aan een makelaar worden gesteld. “Vroeger was een goede babbel misschien voldoende. Inmiddels is er een professionaliseringsslag ingezet, die naar mijn idee niet meer stopt. Wie zich als erkend makelaar laat certificeren, moet jaarlijks een verplicht aantal studiepunten halen. Ons kantoor is met negen gecertificeerde makelaars uniek in Zeeland.”

Start kantoor
Dat was 40 jaar geleden inderdaad wel anders. Toen startte zijn vader Theo een makelaarskantoor aan huis, in Schore. Zo ging dat toen. “Klanten kwamen aan huis en tekenden aan de keukentafel de koopovereenkomst. Mijn moeder, eigenlijk huisvrouw, was in feite de gastvrouw. Samen met mijn broers en zussen werden wij naar boven of buiten gestuurd als er klanten waren”, herinnert Wilco zich. Wat hij ook nog weet: “Ik vond het stoer van mijn vader dat hij een eigen bedrijf startte. Achteraf realiseer ik me dat hij dat in een moeilijke periode deed, de crisis van begin jaren tachtig. De makelaar waarvoor hij werkte, was juist door de slechte economische situatie failliet gegaan.” Vijf jaar na de start ging Theo een samenwerking aan met Wim Remeëus, een hypotheekadviseur. “Ik denk dat mijn vader de eerste was die deze slimme combinatie maakte.”

Vader helpen
Inmiddels was het kantoor aan de Marijkelaan in Yerseke gekocht. Als middelbare scholier hielp Wilco zijn vader waar hij kon. “Het was in de tijd dat de 1-uur fotoservice opkwam. Dat regelde ik. Ik wachtte een uur op de foto’s en maakte dan met een plakstift de verkoopbordjes voor in de etalage”, vertelt Wilco lachend. Toen hij zijn Vwo-diploma op zak had, zei zijn vader: je mag alles worden, behalve makelaar. Wilco koos daarom voor een studie Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Zo ver van huis had niemand zicht op hem. Hij kon doen en laten wat hij wou. En dat was toch de makelaarsopleiding. “Toen ik daarvoor het eerste vak gehaald had, was mijn vader verbaasd: geven ze dat ook op de universiteit?”

Het makelaarsvak in
Wilco groeide langzaam het vak in. In 2006 nam hij het makelaarskantoor definitief van zijn vader over. “Ik wilde in die eerste periode weer even terug naar de basis. Toen Martin van Ieperen en Henri Butijn hun intrede maakten in het bedrijf, was dat het moment om toekomstplannen te maken. We bleken zo volledig op één lijn te zitten, dat zij een deel van de aandelen overnamen. Samen vormen we nu het managementteam. We hebben een duidelijke groeistrategie; dat zie je aan het aantal vestigingen dat we inmiddels hebben. Daarvoor hebben we bijvoorbeeld in 2019 twee kantoren op Schouwen-Duiveland overgenomen: Kooijman Makelaardij in Nieuwerkerk en Bijdevaate in Zierikzee. We hebben nu geen concrete plannen voor de opening van nieuwe kantoren, maar goede kansen bekijken we altijd serieus.”

Professionalisering
Naast groei, besteden Wilco en zijn collega’s ook veel aandacht aan de professionalisering van de dienstverlening. Als één van de eerste kantoren namen zij bijvoorbeeld een fulltime marketing & communicatie medewerker in dienst. “We verkopen nu 400 tot 500 woningen per jaar. Dat doen we met een goed team. We hebben 9 gecertificeerde makelaars, maar bijvoorbeeld ook enkele professionele fotografen. We besteden veel tijd en aandacht aan onze communicatie en uitstraling.  We zijn normale mensen ‘met de voeten in de klei’. We werken persoonlijk en betrokken voor particuliere klanten, maar hebben ook de kennis en kunde om serieuze beleggers en nieuwprojecten te begeleiden.” Wat betreft het jubileum is Wilco met name blij dat het kantoor hiermee kan onderstrepen een goed en degelijk bedrijf te zijn. “Er zijn genoeg cowboys in deze markt. Wij laten zien dat we, zowel in goede als in slechte jaren, een betrouwbare en professionele partner op de woningmarkt zijn.”

Meer uit Zeeland

Helga van Leur spreekt op Contacta 2025

Duurzaamheidsexpert en voormalig RTL-weervrouw Helga van Leur is aangekondigd als spreker tijdens Contacta 2025. Met haar achtergrond in Bodem, Water en Atmosfeer (Wageningen University) en een carrière waarin ze in 1998 werd uitgeroepen tot beste weervrouw ter wereld, staat Van Leur bekend om het vertalen van complexe wetenschap naar toegankelijke inzichten.

2 weken geleden
Genomineerden voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025

De spanning stijgt voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025. Gedeputeerde Jo-Annes de Bat maakte vanochtend bij Omroep Zeeland bekend welke vijf bedrijven kans maken op de prestigieuze prijs, die dit jaar voor de 23e keer wordt uitgereikt. De prijs beloont ondernemingen die met innovatieve producten en diensten bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige economie in Zeeland.

3 weken geleden
Familiebedrijf Akkerdaas: meer dan een eeuw in Domburg

Al sinds 1900 maakt de naam Akkerdaas deel uit van het Zeeuwse ondernemerslandschap. Wat begon als een smederij en loodgietersbedrijf groeide in ruim een eeuw tijd uit tot een veelzijdige onderneming met een eigen kadowinkel. De familie Akkerdaas staat inmiddels al vier generaties lang garant voor vakmanschap, ondernemerschap en een scherp oog voor wat klanten zoeken.

3 weken geleden
Zeelandia viert 125 jaar

Zeelandia viert 125 jaar: van Zeeuwse keuken tot wereldspeler in bakkerij-ingrediënten Bij bakkersbedrijf Zeelandia in Zierikzee kunnen de ovens, deegmachines en broodvormen alvast een grondige schoonmaakbeurt krijgen, want op 12 september komt er bijzonder bezoek. Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum brengt Zijne Majesteit de Koning een bezoek aan het familiebedrijf. Wat in 1900 begon met een recept voor beschuitgelei groeide uit tot een internationaal concern met ruim 3.000 medewerkers, actief in meer dan honderd landen.

3 weken geleden
Lennert Steketee: ondernemer en ambassadeur van Yerseke

Ondernemerschap, innovatie en liefde voor zijn dorp: dat typeert Lennert Steketee. Als geboren en getogen Yersekenaar zet hij zich in om het vissersdorp op de kaart te zetten, zowel als ondernemer als in zijn rol als verbinder binnen de gemeenschap.

3 weken geleden
AI drukt stempel op Zeeuwse arbeidsmarkt: stijging WW-uitkeringen

Het aantal mensen met een werkloosheidsuitkering in Zeeland is het afgelopen jaar duidelijk gestegen. Volgens recente cijfers ligt de toename hoger dan het landelijke gemiddelde.

3 weken geleden
Save the Date: Horecabeurs Goes 2026 op 9 & 10 maart!

Save the Date! De 62e editie van Horecabeurs Goes vindt plaats op 9 & 10 maart 2026 in de Zeelandhallen! 

3 weken geleden