Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 Nieuw partnerschap binnen Simonse & Geus

Nieuw partnerschap binnen Simonse & Geus

Vaak informeren we je over financiële en fiscale actualiteiten, maar dit keer hebben we ander nieuws. Nieuws over ons eigen kantoor. Simonse & Geus is in 2008 opgericht door Marco Simonse en Aubert Geus. Jarenlang trokken zij samen de kar. Dit partnerschap ziet er inmiddels anders uit. Tijd om je daar wat meer over te vertellen.  

Nieuwe partner: Jolanda Krijger 
Sinds begin dit jaar is Jolanda Krijger partner bij Simonse & Geus. Jolanda werkt hier al sinds 2015, de laatste drie jaar in de functie van Hoofd Administratieve Dienstverlening. “Simonse & Geus past goed bij mij. Oprechtheid, een no-nonsens mentaliteit en de wil om klanten optimaal te ondersteunen, zijn eigenschappen waar ik van hou en die ik binnen Simonse & Geus herken. Maar ik zie ook nog genoeg kansen in wat we nog beter kunnen doen.”  

Sinds 2017
Met die boodschap stapte Jolanda anderhalf jaar geleden naar Aubert. Hij is sinds 2017 enig eigenaar van Simonse & Geus. In 2017 is Marco namelijk teruggetreden als partner. Marco: “Ik merkte dat ik meer voldoening uit mijn vak als accountant en fiscalist haal en minder uit het aansturen van de organisatie. Aubert zag en begreep dat ook en dus hebben we samen hiertoe besloten. Ik ben nog steeds zeer nauw verbonden met het kantoor en voor onze klanten is er niks veranderd. Mede daarom hebben we er nooit veel ruchtbaarheid aan gegeven.”  

S&G is flink gegroeid
Ook Aubert stond volledig achter Marco’s beslissing. “Ik was blij dat Marco die stap zette. Het was de juiste, we werken op deze manier heel fijn samen. Het betekende echter ook dat ik alleen aan het roer kwam te staan. Lange tijd ging dat prima, maar het bedrijf is nu van een dermate omvang dat het voor mij moeilijk werd om alles alleen te blijven aansturen”. Aubert was dan ook blij met het initiatief van Jolanda. “Ik zag zelf ook dat er dingen verbeterd konden worden, onze werkprocessen bijvoorbeeld, maar kwam er niet aan toe. De stapel van ‘een keer aanpakken’ werd steeds groter. Het gesprek hierover met Jolanda was dan ook heel waardevol.” 

Jaartje uitproberen 
Samen besloten Aubert en Jolanda in 2022 aan de slag te gaan met de uitdagingen die ze beiden zagen. Aubert: “We wilden eerst een jaartje uitproberen hoe het zou zijn om samen te werken aan verbeteringen. Of het niet alleen bij woorden bleef, maar we onze intenties ook in daden konden omzetten. Onder begeleiding van een coach zijn we hiermee aan de slag gegaan en in een jaar tijd hebben we enorme stappen gezet in onder meer personeelsbeleid, marketing en de herstructurering van werkprocessen.” 

Partnerschap logische stap 
Gaandeweg de samenwerking ontstond het idee van een mogelijk partnerschap. Aubert: “Jolanda bewijst zich al jaren als een uitzonderlijk gemotiveerde en getalenteerde werknemer. In 2019 werd ze verkozen tot Miss Yuki en ze zette onze organisatie al meermaals op de kaart met diverse award-nominaties. Jolanda is bovendien een belangrijk gezicht van Simonse & Geus geworden en heeft al veel voor ons kantoor en onze klanten betekend, onder meer in automatisering. Het afgelopen jaar werd haar waarde nog eens extra duidelijk en ik wist gewoon: dit mogen we niet meer loslaten. Partnerschap voelde als een logische stap.” 

Alleen maar voordelen 
Aubert ziet alleen maar voordelen aan het partnerschap. “Voor mij is het fijn om er niet meer alleen voor te staan. We kunnen de taken nu verdelen, samen sparren over uitdagingen, elkaar een spiegel voorhouden en bouwen aan de toekomst. Ook dat is een belangrijk voordeel aan het partnerschap, het verzekeren van de toekomst van Simonse & Geus. Met Jolanda erbij is het bedrijf toekomstbestendiger en weten medewerkers en klanten dat ze voor de lange termijn op ons kunnen bouwen.” 

Verandering 
Ondertussen bouwen Aubert en Jolanda volop door aan Simonse & Geus als waardevolle werkgever, accountant, adviseur en sparringpartner voor ondernemers. Jolanda: “Het afgelopen jaar hebben we intern al veel veranderd. Dat was soms even wennen, maar inmiddels worden de veranderingen steeds enthousiaster omarmd. En de duidelijke visie die we nu uitgezet hebben, geeft structuur en rust. Dit alles zorgt ervoor dat we nu ook onze dienstverlening naar een hoger plan kunnen tillen. Dat is zo gaaf om te ervaren!” 

The best is yet to come 
“De basis is gelegd”, gaat Aubert verder. “En van hieruit kunnen we verder met onze plannen. Eerst willen we ons team aanvullen met nog meer mensen. Mensen met oog voor de klant en hart voor het team. Daar draait bij ons alles om. Daarna willen we aan de slag met verbreding en professionalisering van onze diensten. Denk aan specialisaties in HR en Fiscaliteit. Alles om ondernemers optimaal te ondersteunen in het bereiken van hun doelen. Ambities genoeg dus! En samen met Jolanda heb ik er alle vertrouwen in dat we ze gaan waarmaken.” 

Simonse & Geus blijft Simonse & Geus 
En de naam? “Die blijft zoals hij is”, zegt Jolanda. “Simonse & Geus is een vertrouwde naam in de regio en als het aan ons ligt, wordt die naam alleen maar sterker en waardevoller in de toekomst.” 

 

 

Meer uit Zeeland

Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 week geleden
Exclusieve bijeenkomst | St. Anna Harbour Resort

Op vrijdag 8 maar 2024 organiseerden de ontwikkelaar St. Anna Harbour Resort B.V. , een initiatief van Aannemingsbedrijf Fraanje uit Lewedorp en TEAMforREAL uit Goes, een ‘sneak peek’ bijeenkomst in de brasserie van Ardi Keukens te Sint-Annaland, exclusief voor een select aantal geïnteresseerden van het allereerste uur. ‘For Your Eyes Only’ In de sfeervolle brasserie van Ardi Keukens te Sint-Analand (tevens trots projectpartner) werden zo’n 70 geïnteresseerden gastvrij ontvangen om als éérste een uitgebreide update te ontvangen aangaande de ontwikkeling en verkoop van unieke havenfrontappartementen voor permanente bewoning, op het havenplateau van Sint-Annaland. Exclusief op uitnodiging, ofwel ‘for your eyes only’. Minstens zo spannend als de gelijknamige Bond film, als we de reacties mogen geloven.

1 week geleden
Nederlandse ondernemers slapen slecht

Op vrijdag 15 maart is het de Internationale Dag van de Slaap. Twee derde van de Nederlandse ondernemers zegt dat slaapproblemen hun dagelijks functioneren verstoren. Dit komt naar voren uit onderzoek van ABN AMRO Verzekeringen, waar ruim 600 ondernemers aan deelnamen. Maar meer Nederlanders worstelen met hun slaap: het afgelopen jaar hebben iedere maand gemiddeld 25.000 mensen op Google gezocht naar een oplossing voor hun slaapproblemen.   ABN AMRO Verzekeringen zocht in samenwerking met Hallo Slaap uit wat het slaappatroon van Nederlandse ondernemers is en of zij slaapproblemen ervaren. De meest opvallende uitkomst; 41% van de ondernemers heeft een verstoorde slaap, wat flink hoger ligt dan het landelijke gemiddelde (20-25%*). Twee derde van de respondenten (68%) zegt dat slaapproblemen hun dagelijks functioneren verstoren. Toch denken de ondernemers dat ze dit goed kunnen verbloemen. Slechts 25% geeft aan dat hun omgeving zou kunnen merken dat er slaapproblemen spelen.   De sectoren die het meest last hebben van een verstoord slaappatroon zijn: Transport Zorg Horeca Handel Zakelijke dienstverlening * Bron: slaapexpert Irma Leijten van LIJV   Uurtje(s) minder Volgens Irma Leijten, slaapexpert bij Lekker In Je Vel (LIJV), hebben de meeste Nederlanders zes tot negen uur slaap nodig. “Uiteraard zijn er uitzonderingen. Sommige mensen vinden slapen nu eenmaal heerlijk, anderen vinden dit zonde van hun tijd”, legt Leijten uit. Uit eerder onderzoek blijkt dat 20% van de Nederlandse ondernemers minder slaap nodig denkt te hebben dan de gemiddelde zes tot negen uur die wordt geadviseerd.   “Helaas komen slaapproblemen veel voor. Gemiddeld gezien ervaart 20 tot 25% van de bevolking drie of meer nachten per week problemen met inslapen, doorslapen, te vroeg wakker worden of niet fit wakker worden”, zegt Leijten. “Bij onregelmatige werktijden kan dit zelfs oplopen tot 40 tot 45%. Het onderzoek laat bij ondernemers een soortgelijk patroon zien.”   Goede nachtrust is belangrijk Een verstoorde nachtrust blijkt vooral van invloed op het concentratievermogen van de ondernemers. Maar liefst 70% geeft aan deze concentratieproblemen te ervaren als gevolg van slaapproblemen. In slaap vallen blijkt minder moeite te kosten dan doorslapen. 52% van de respondenten ervaart problemen met in slaap vallen, terwijl 69% moeite heeft met doorslapen. Het blijkt toch wel dat de slaapproblemen ondernemers niet onberoerd laten: 65% is bezorgd over de slaapproblemen die er spelen.   Leijten benadrukt het belang van een goede nachtrust. “Slaapproblemen kunnen leiden tot minder productiviteit en een lagere kwaliteit van werk. Je maakt meer fouten. En dat maakt je werk minder leuk. Onvoldoende slaap zorgt zo tot harder willen werken om toch die voldoening uit je werk te halen. Ook kan slecht slapen in een aantal branches grote gevolgen hebben voor de veiligheid. Denk bijvoorbeeld aan transport, bouw en zorg.”   Online op zoek Dat meer Nederlanders worstelen met hun slaap blijkt uit de zoekopdrachten bij Google; hier zochten het afgelopen jaar maandelijks gemiddeld 25.000 mensen naar een oplossing voor hun slaapprobleem. Er werd voornamelijk gezocht naar tips om weer in slaap te komen.   Dat er zoveel online wordt gezocht naar slaaptips verbaast Leijten niet. “De meeste mensen met slaapproblemen zoeken geen professionele hulp. Vaak blijven ze zelf naar oplossingen zoeken. Ze proberen tips op internet uit of halen natuurlijke slaapmiddelen in huis. Vaak zonder succes. Slaapmedicatie is meestal ook geen oplossing. Dit helpt je om tijdelijk beter in te slapen en meer te slapen, maar dat effect neemt al na twee weken af. Wanneer je last hebt van een verstoorde slaap, ben je vaker gebaat bij slaapcoaching. Professionele hulp dus, waarbij je leert om de ontspannen relatie met slaap te herstellen.”   Meer weten over het onderzoek en alle resultaten zien? Kijk dan hier.

1 week geleden
Nieuwe datum Horecabeurs 2025

Na het succes van de 60e editie van de Horecabeurs Goes is de datum voor de 61e editie al vastgesteld. Reserveer de data van 17 en 18 maart 2025 alvast in je agenda, want dan zal de bruisende Horecabeurs opnieuw plaatsvinden in de Zeelandhallen in Goes.

2 weken geleden
Tien nieuwe namen voor VESTROCK 2024

Vandaag voegen we nog 10 schitterende namen toe aan de line-up van VESTROCK 2024! Maak je klaar voor een heerlijk (muzikaal) weekend op 31 mei en 1 juni, want de volgende acts komen dat weekend naar Hulst: Oscar and the Wolf (BE), The Reytons (UK), Master Peace (UK), Mould (NL, Hulst), Kind Human (NL, Middelburg), Four In Blood (NL, Hulst). 

2 weken geleden
Activiteiten ondernemersorganisaties van de Circulaire Economie

Een meer circulaire economie (CE) biedt de kans om minder afhankelijk te worden van andere werelddelen voor grondstoffen, om schoner te produceren én het biedt kans op nieuwe innovaties. Juist Nederland is met zijn sterke maakindustrie, innovatieve afvalverwerkende industrie, de logistiek én met onze kennis(instellingen) als geen ander gepositioneerd om hier de lead in te nemen. Zo zetten we Nederland op voorsprong en krijgen we meer controle. Om de vele voordelen van CE te belichten, en ondernemers te helpen met praktische problemen, organiseren VNO-NCW en MKB-Nederland samen met regionale ondernemersorganisaties, het Versnellingshuis en overheden de week van de CE (11 t/m 16 maart). Hieronder een overzicht van alle activiteiten komende week. Bijgevoegd vindt u ook ons nieuwste pamflet over CE met meer informatie

2 weken geleden
18 april: Inspirerende kennissessie Lievens en Rijkswaterstaat

Op donderdag 18 april nodigen we jullie uit om deel te nemen aan een inspirerende kennissessie. We combineren deze bijeenkomst met onze jaarlijkse algemene ledenvergadering (ALV). Lievens uit Middelburg neemt ons mee in de wereld van omgevingscommunicatie. Samen met Rijkswaterstaat laten ze ons een praktijkcase zien van het recente communicatietraject rondom de Vlaketunnel. Programma:17.00 uur – Ontvangst17.30 uur – Omgevingscommunicatie en praktijkcase18.30 uur – Lichte maaltijd19.00 uur – ALV19.30 uur – Borrel

2 weken geleden