Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Morres opent pop-up in museum Verbeke Foundation

De meest Vlaamse woonwinkel van Nederland staat tijdelijk in België. Morres opent speciaal voor Belgische klanten een ‘pop-up experience store’  op een wel heel bijzondere plek: museum Verbeke Foundation in Kemzeke.   De Verbeke Foundation is geen gewoon museum. De kunstverzameling van Geert Verbeke bevindt zich in een natuurgebied van zo'n twaalf hectare groot en is één van de grootste privé-initiatieven voor hedendaagse kunst in Europa. In een gedeelte van de serre, op een oppervlak van zo'n achthonderd meter, staat sinds vandaag ook de pop-upstore van de Hulster woonwinkel Morres.

Papegaaien en een vliegtuig
Die past daar wonderwel goed: ,,Er is in de branche een gezegde; is it art or furniture”, legt Morres-directeur Walter van de Griendt uit. Oftewel, is het kunst of meubilair. Het ontwerp van een meubelstuk is ook een creatieve combinatie van vorm, materiaal, kleur en design. ,,Vanuit die gedachte hebben we de expo met woon- en slaaptrends naar hier gehaald. Is het een expo of winkel? Dit past niet in een hokje en dat geldt ook voor de Verbeke Foundation. Dit is een bijzondere omgeving.” Bij de ingang naar de serre staat een kunstzinnige kooi met twee echte papegaaien erin, aan het plafond hangt een vliegtuig, in de wanden zijn takken verwerkt en er staat een grote giraffe. Daartussen zijn de banken, bedden, stoelen en kasten te zien in een museale opstelling.

Tachtig procent van de klanten is Belg
Tijdens een wandeling met de hond kwam Van de Griendt vorige week woensdag op het idee om de bijzondere pop-up in België te openen. Het merendeel van de klanten van Morres komt namelijk uit België. ,,Zo'n tachtig procent.” Daar zijn de winkels weer open, maar hier niet. De expo met de woon- en slaaptrends voor 2021 was al opgebouwd in de winkel in Hulst. Maar niemand kan die zien. De Hulster woonwinkel kreeg van veel Vlaamse klanten vragen, vertelt directeur Van de Griendt. Of Morres niet bij hen aan huis langs wilde komen en wanneer de zaak weer open ging. ,,We wilden hen tegemoet komen.” Er werd overlegd met de Belgische overheid, alles werd uitgezocht en geregeld en een paar dagen later was de verhuizing van meubelstukken al een feit. In plaats van vlakbij de Belgische grens huist Morres nu tijdelijk vlakbij de grens met Nederland.

Pop-up op afspraak bezoeken
De woon- en slaaptrends zijn in samenwerking met stylist Bart Appeltans gemaakt. Appeltans is bekend van het Belgische televisieprogramma Blind Gekocht, de Belgische tegenhanger van Kopen zonder kijken. Ook zijn de bestsellers van Morres in het museum te zien. De pop-up store is zeven dagen per week te bezoeken van 11.00 tot 18.00 uur, alleen op afspraak. 

Een interieuradviseur is aanwezig en de eerste afspraken zijn al gepland. ,,We halen mensen op bij de ingang. En daarna kunnen ze natuurlijk ook het museum bezoeken.” Nederlanders worden niet aangemoedigd om te komen, omdat verplaatsingen naar het buitenland noodzakelijk moeten zijn. Voor hen is er beeldbellen, de webshop van Morres of een bezoek aan huis voor interieuradvies. 

Meer informatie is te vinden op morres.nl

Bron: www.pzc.nl

Meer uit Zeeland

Zeeuwen werken verst van huis

Nu we de coronamaatregelen achter ons laten, gaan Nederlanders weer steeds vaker naar kantoor. Zeeuwen hebben de meeste baat bij (deels) thuiswerken, omdat zij met gemiddeld 31,8 kilometer de langste reis afleggen. Landelijk gezien reist een werknemer gemiddeld 22 kilometer naar de werkplek. Dit blijkt uit onderzoek van CVster.nl naar woon-werkafstand.  

1 week geleden
HOPPAAA! Foodtruckfestival

HOPPAAA! Foodtruckfestival HOPPAAA! tijdens de meivakantie in Burgh Haamstede! Je hoeft drie dagen lang niet te bedenken wat je op het menu zet of waar je met de kids gaat eten. In de meivakantie strijkt namelijk weer het HOPPAAA! foodtruckfestival neer in Burgh Haamstede! Dit festival heeft het karakter van een grote familie reünie en kenmerkt zich door een heerlijk ongedwongen en gezellige sfeer. De leukste foodtrucks presenteren zich, er zijn diverse barretjes, je luistert naar nostalgische hits en voor de kids zijn er volop activiteiten. Het gezinsvriendelijke festival in Burgh Haamstede is van dinsdag 30 april t/m donderdag 2 mei, uiteraard is de toegang gratis. Borrelplanken en smikkelplateaus: Bij de foodtrucks haal je gerechten van over de hele wereld. Van Amerikaanse hotdogs tot Thaise wok gerechten en curry’s. Van loaded nacho’s, Duitse flammkuchen en Mexicaanse taco’s. Oer-Hollandse frietjes, poffertjes en tosti’s tot authentieke Italiaanse pasta’s, pizza’s en heerlijke anti pasti. Veel rijdende keukens bieden het shared dining principe aan door middel van een goed gevulde borrelplank of smikkelplateau. “We zien dat veel vriendenclubjes en gezinnen ervan houden om gerechten met elkaar te delen” aldus Gera van Vliet van evenementenorganisatie Bruisend. Lang tafelen met een drankje erbij en lekkere muziek op de achtergrond. Ondertussen kunnen de kids een sjoel competitie houden, zich laten schminken of een glitter tattoo laten zetten, dat is HOPPAAA!

2 weken geleden
Ruim 250 bezoekers maken kennis met het Delta Climate Center

Zeeland en Vlissingen in het bijzonder hebben woensdag 10 april kennisgemaakt met het Delta Climate Center. Met het evenement ‘Maak kennis met het Delta Climate Center’ in de Lasloods in Vlissingen heeft het nieuwe centrum zich voor het eerst aan de buitenwereld gepresenteerd. Het Delta Climate Center wil met onderzoek en onderwijs bijdragen aan een duurzame toekomst voor de Zeeuwse delta en daarmee delta’s over de wereld. Voor ruim 250 bezoekers vertelde wetenschappelijk directeur Albert Klein Tank, samen met een aantal medewerkers, hoe het centrum dit gaat doen. Klein Tank stipte vier punten aan die het centrum uniek maken: de samenwerking tussen mbo, hbo en wo in onderwijs en onderzoek, de thema’s water, energie en voedsel en hoe het hier invulling aan geeft, de innovatieve werkvormen waarmee het centrum haar doelen wil bereiken en dat ze de gehele provincie als een living lab ziet.

3 weken geleden
“Iedereen moet na het werk weer veilig thuis komen”

“We hebben binnen ons bedrijf aandacht voor veiligheid in de breedste zin van het woord. Iedereen moet immers na het werk weer gezond en veilig thuis kunnen komen. Aandacht voor verkeersveiligheid hoort daar zeker bij. Dat betekent voor ons bedrijf dat we alle voertuigen standaard uitrusten met uiteenlopende veiligheidssystemen, dat we mensen aanspreken op verkeersveilig weggedrag, dat we rekening houden met rust- en rijtijden en chauffeurs goed inwerken op een nieuw voertuig.” Ronald Wielemaker is directeur van het gelijknamige familiebedrijf Wielemaker BV. Dit is een Zeeuwse transportonderneming, waar ongeveer 90 medewerkers dagelijks actief zijn met het inzamelen van afvalstoffen. Daarnaast speelt het bedrijf, met het transport van deelstromen, een logistieke rol in de circulaire ontwikkeling van onze regio. Veel van het werk vindt logischerwijs plaats op de weg. Daarvoor beschikt Wielemaker over ongeveer 70 voertuigen, zoals vuilnisauto’s, haakarmauto’s, portaalauto’s en trekker/oplegger combinaties. Ronald vertelt dat bij de aanschaf van nieuwe voertuigen ‘alle vinkjes wat betreft veiligheidssystemen aangaan’. “Natuurlijk! Ik heb het altijd vreemd gevonden dat lichte personenauto’s eerder standaard voorzien werden van airbags dan grote vrachtwagencombinaties. Alle extra veiligheidsmogelijkheden omarmen we, dus zaken als remassistentie, rijbaanassistentie, dodehoeksensoren en camera’s beschouwen wij steevast als standaard.”

3 weken geleden
Kick-off 'Boost the Energy Transition'

Op donderdag 11 april kwamen 18 geselecteerde bedrijven samen voor de kick-off van het opwerkprogramma van de energiechallenge 'Boost the Energy Transition', georganiseerd door Dockwize en Stichting Zeeuwse Publieke Belangen. Dit initiatief heeft als doel om ondernemers, onderzoekers en andere vernieuwers te stimuleren om innovatieve plannen te ontwikkelen voor de energietransitie in Zeeland. Het evenement markeert een belangrijke mijlpaal in de inspanningen om duurzame energieoplossingen te bevorderen, en komt op een cruciaal moment voor de provincie Zeeland, waar de vraag naar dergelijke oplossingen hoog is. Met de helft van de geselecteerde bedrijven uit Zeeland belooft deze challenge een aanzienlijke impact te hebben op het aanpakken van de energie-uitdagingen van de provincie.

3 weken geleden
Zakelijk overnachten met luxe en comfort

Ervaar het gemak van zakelijk overnachten bij Otium Wellness Hotel Roosendaal. Op een centraal gelegen locatie, op slechts 2 autominuten van de A58 en A17 en op een korte 20 minuten rijden van Breda, is dit hotel de perfecte plek voor jouw zakelijke verblijf. De kamers De kamers bieden het comfort en de luxe die je nodig hebt na een lange werkdag. Met een kitchenette voorzien van een spoelbak en magnetron, hoef je niet elke avond uit eten te gaan. En dankzij de gratis wifi kun je ook in het hotel efficiënt werken aan jouw taken.

3 weken geleden
Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 maand geleden