Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 Modewinkels waar je je thuis voelt

Modewinkels waar je je thuis voelt

"Alles vieren wat je kunt vieren, dat is ons motto. Dat gaan we ook zeker proberen dit jaar. Vijf jaar geleden organiseerden we een groot jubileumfeest. Ook nu gaat ons jubileum voor medewerkers en klanten niet ongemerkt voorbij. Dat is zeker.” 85 jaar mode; Martijn en Frederike van Battum zijn met recht trots op het jubileum van het familiebedrijf. Opa en oma Bliek startten het bedrijf in 1936. Martijn blikt met goede herinneringen terug. “Mijn grootouders hadden een winkel in stoffen en fournituren in de Noordstraat in Terneuzen en gingen daarnaast met paard en wagen langs de schepen die in de Kolk lagen. Het waren mijn ouders, en dan met name mijn moeder, die de stap naar confectiekleding zetten. Dat was medio jaren zestig, toen de grote Duitse modemerken opkwamen, met betaalbare mantelpakjes en broekpakken.” Frederike roemt het mode gevoel van Martijn’s moeder. “Ze volgde de trends op de voet en ging toen al naar shows in Londen en Parijs. Ze durfde risico’s te nemen en voor de troepen uit te lopen.”

Samenwerken in een familiebedrijf
Opgroeien in ondernemersgezin betekende voor Martijn dat het leven vooral om de winkel draaide. Niet dat hij daaraan nare herinnering heeft. Integendeel, hij kijkt er met een goed gevoel op terug.  Toch was het pas toen zijn ouders een lange reis maakten, dat hij serieus over opvolging nadacht. “Mijn vader gaf mij de sleutels en zei: pas jij maar op de winkel. Zo ontdekte ik dat ik die winkel eigenlijk hartstikke leuk vond. Wat vooral? Dat je zelf keuzes maakt, het resultaat, goed of slecht, direct ziet en daarvoor zelf verantwoordelijk bent.” Ook voor Frederike was de stap richting het familiebedrijf allerminst vanzelfsprekend. “Ik heb lang gedacht dat ik dit beter niet kon doen. Ik kwam als Brabantse ‘import’ binnen in een bedrijf met zo’n lange traditie. Ik twijfelde of dat zou gaan werken. Pas toen een vriend, notabene op onze bruiloft, een warm pleidooi hield om dit toch samen te doen, ging de knop om. Gelukkig maar, want we ervaren nu allebei dat samen ondernemen echt superleuk is. Bovendien zorgt het voor stabiliteit in ons gezin.”

Drie vestigingen in Zeeland
Bliek Mode is inmiddels Studio Blique. Naast de winkel in Terneuzen vind je een Studio Blique in Goes en in Middelburg. “We streven ernaar om met een goede collectie en de juiste mix aan stijlen  vrouwen van ieder leeftijd en met verschillende leefstijlen te kleden. Dat doen we zo persoonlijk mogelijk”, legt Frederike uit. Martijn: “De modewereld is enorm veranderd. Het gaat snel, dat merken wij ook. Internet en social media zorgen voor een enorme versnelling. Wat mensen ’s ochtends op Instagram zien, willen ze ’s middags kunnen kopen.” In dit verband refereert Frederike ook aan corona. “Deze periode leert ons de kracht van internet nog beter te benutten. We hebben een website en delen veel op social media. Onze transparantie over maten en prijzen werkt positief. Mensen ontdekken nu op een laagdrempelige manier dat we kleding voor een brede doelgroep hebben.”

Hele gezin welkom
Martijn en Frederike wonen zelf in Terneuzen. Daar ook groeien hun kinderen op. Ze kijken nadrukkelijk verder dan hun eigen winkel en zijn maatschappelijk zeer betrokken. Terneuzen bevalt Frederike meer dan ze had verwacht. “Ik ben echt fan van de stad. Ik hou van de Bourgondische inslag en zie dat deze stad zoveel potentie heeft. Om die reden hebben we ook hier de stap naar herenkleding en kinderkleding gezet. We zien kansen om met Studio Blique het hele gezin te kleden. Dat doen we met een winkel die voelt als een huiskamer. We kennen je, maken een praatje, drinken een kop koffie en daarnaast verkopen nog mooie kleding ook.”

www.studioblique.nl

Meer uit Zeeland

HOPPAAA! Foodtruckfestival

HOPPAAA! Foodtruckfestival HOPPAAA! tijdens de meivakantie in Burgh Haamstede! Je hoeft drie dagen lang niet te bedenken wat je op het menu zet of waar je met de kids gaat eten. In de meivakantie strijkt namelijk weer het HOPPAAA! foodtruckfestival neer in Burgh Haamstede! Dit festival heeft het karakter van een grote familie reünie en kenmerkt zich door een heerlijk ongedwongen en gezellige sfeer. De leukste foodtrucks presenteren zich, er zijn diverse barretjes, je luistert naar nostalgische hits en voor de kids zijn er volop activiteiten. Het gezinsvriendelijke festival in Burgh Haamstede is van dinsdag 30 april t/m donderdag 2 mei, uiteraard is de toegang gratis. Borrelplanken en smikkelplateaus: Bij de foodtrucks haal je gerechten van over de hele wereld. Van Amerikaanse hotdogs tot Thaise wok gerechten en curry’s. Van loaded nacho’s, Duitse flammkuchen en Mexicaanse taco’s. Oer-Hollandse frietjes, poffertjes en tosti’s tot authentieke Italiaanse pasta’s, pizza’s en heerlijke anti pasti. Veel rijdende keukens bieden het shared dining principe aan door middel van een goed gevulde borrelplank of smikkelplateau. “We zien dat veel vriendenclubjes en gezinnen ervan houden om gerechten met elkaar te delen” aldus Gera van Vliet van evenementenorganisatie Bruisend. Lang tafelen met een drankje erbij en lekkere muziek op de achtergrond. Ondertussen kunnen de kids een sjoel competitie houden, zich laten schminken of een glitter tattoo laten zetten, dat is HOPPAAA!

2 dagen geleden
Ruim 250 bezoekers maken kennis met het Delta Climate Center

Zeeland en Vlissingen in het bijzonder hebben woensdag 10 april kennisgemaakt met het Delta Climate Center. Met het evenement ‘Maak kennis met het Delta Climate Center’ in de Lasloods in Vlissingen heeft het nieuwe centrum zich voor het eerst aan de buitenwereld gepresenteerd. Het Delta Climate Center wil met onderzoek en onderwijs bijdragen aan een duurzame toekomst voor de Zeeuwse delta en daarmee delta’s over de wereld. Voor ruim 250 bezoekers vertelde wetenschappelijk directeur Albert Klein Tank, samen met een aantal medewerkers, hoe het centrum dit gaat doen. Klein Tank stipte vier punten aan die het centrum uniek maken: de samenwerking tussen mbo, hbo en wo in onderwijs en onderzoek, de thema’s water, energie en voedsel en hoe het hier invulling aan geeft, de innovatieve werkvormen waarmee het centrum haar doelen wil bereiken en dat ze de gehele provincie als een living lab ziet.

1 week geleden
“Iedereen moet na het werk weer veilig thuis komen”

“We hebben binnen ons bedrijf aandacht voor veiligheid in de breedste zin van het woord. Iedereen moet immers na het werk weer gezond en veilig thuis kunnen komen. Aandacht voor verkeersveiligheid hoort daar zeker bij. Dat betekent voor ons bedrijf dat we alle voertuigen standaard uitrusten met uiteenlopende veiligheidssystemen, dat we mensen aanspreken op verkeersveilig weggedrag, dat we rekening houden met rust- en rijtijden en chauffeurs goed inwerken op een nieuw voertuig.” Ronald Wielemaker is directeur van het gelijknamige familiebedrijf Wielemaker BV. Dit is een Zeeuwse transportonderneming, waar ongeveer 90 medewerkers dagelijks actief zijn met het inzamelen van afvalstoffen. Daarnaast speelt het bedrijf, met het transport van deelstromen, een logistieke rol in de circulaire ontwikkeling van onze regio. Veel van het werk vindt logischerwijs plaats op de weg. Daarvoor beschikt Wielemaker over ongeveer 70 voertuigen, zoals vuilnisauto’s, haakarmauto’s, portaalauto’s en trekker/oplegger combinaties. Ronald vertelt dat bij de aanschaf van nieuwe voertuigen ‘alle vinkjes wat betreft veiligheidssystemen aangaan’. “Natuurlijk! Ik heb het altijd vreemd gevonden dat lichte personenauto’s eerder standaard voorzien werden van airbags dan grote vrachtwagencombinaties. Alle extra veiligheidsmogelijkheden omarmen we, dus zaken als remassistentie, rijbaanassistentie, dodehoeksensoren en camera’s beschouwen wij steevast als standaard.”

1 week geleden
Kick-off 'Boost the Energy Transition'

Op donderdag 11 april kwamen 18 geselecteerde bedrijven samen voor de kick-off van het opwerkprogramma van de energiechallenge 'Boost the Energy Transition', georganiseerd door Dockwize en Stichting Zeeuwse Publieke Belangen. Dit initiatief heeft als doel om ondernemers, onderzoekers en andere vernieuwers te stimuleren om innovatieve plannen te ontwikkelen voor de energietransitie in Zeeland. Het evenement markeert een belangrijke mijlpaal in de inspanningen om duurzame energieoplossingen te bevorderen, en komt op een cruciaal moment voor de provincie Zeeland, waar de vraag naar dergelijke oplossingen hoog is. Met de helft van de geselecteerde bedrijven uit Zeeland belooft deze challenge een aanzienlijke impact te hebben op het aanpakken van de energie-uitdagingen van de provincie.

1 week geleden
Zakelijk overnachten met luxe en comfort

Ervaar het gemak van zakelijk overnachten bij Otium Wellness Hotel Roosendaal. Op een centraal gelegen locatie, op slechts 2 autominuten van de A58 en A17 en op een korte 20 minuten rijden van Breda, is dit hotel de perfecte plek voor jouw zakelijke verblijf. De kamers De kamers bieden het comfort en de luxe die je nodig hebt na een lange werkdag. Met een kitchenette voorzien van een spoelbak en magnetron, hoef je niet elke avond uit eten te gaan. En dankzij de gratis wifi kun je ook in het hotel efficiënt werken aan jouw taken.

1 week geleden
Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 maand geleden
Exclusieve bijeenkomst | St. Anna Harbour Resort

Op vrijdag 8 maar 2024 organiseerden de ontwikkelaar St. Anna Harbour Resort B.V. , een initiatief van Aannemingsbedrijf Fraanje uit Lewedorp en TEAMforREAL uit Goes, een ‘sneak peek’ bijeenkomst in de brasserie van Ardi Keukens te Sint-Annaland, exclusief voor een select aantal geïnteresseerden van het allereerste uur. ‘For Your Eyes Only’ In de sfeervolle brasserie van Ardi Keukens te Sint-Analand (tevens trots projectpartner) werden zo’n 70 geïnteresseerden gastvrij ontvangen om als éérste een uitgebreide update te ontvangen aangaande de ontwikkeling en verkoop van unieke havenfrontappartementen voor permanente bewoning, op het havenplateau van Sint-Annaland. Exclusief op uitnodiging, ofwel ‘for your eyes only’. Minstens zo spannend als de gelijknamige Bond film, als we de reacties mogen geloven.

1 maand geleden