Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Met kaartspel Albert Heijn alle EK-acties van supermarkten bekend

Met kaartspel Albert Heijn alle EK-acties van supermarkten bekend

DEN HAAG (ANP) - Met het kaartspel van Albert Heijn is ook de laatste grote Oranje-actie van de Nederlandse supermarkten bekend. Klanten van de grootste supermarktketen van Nederland krijgen bij elke 15 euro aan boodschappen twee kaarten met daarop spelers van het Nederlands elftal of bondscoach Ronald Koeman. Ook Lidl zet dit EK in op voetbalplaatjes.

Supermarktketens Jumbo en PLUS kwamen ook met acties die enigszins op elkaar lijken. Jumbo-klanten krijgen bij besteding van minstens 50 euro een oranje 'juichspencer', waarmee het bedrijf na het WK in Qatar in 2022 bleef zitten omdat ze waren gebruikt in een omstreden commercial met hossende bouwvakkers. Bij de 'Buurthempies' van PLUS staat de naam van de plaats van de PLUS-supermarkt achterop een oranje hemd.

Eerder werd al duidelijk dat supermarkten en andere bedrijven rond dit EK weer volop willen uitpakken, na de terughoudendheid rond het omstreden WK in Qatar en in mindere mate de corona-editie van het EK in 2021. Voor consumentenmerken zijn voetbaltoernooien geliefde evenementen omdat groepen vrienden en familie de wedstrijden massaal aangrijpen om samen te kijken en daarbij de nodige drankjes en etenswaren te nuttigen.

Albert Heijn komt met zijn campagne ongetwijfeld regelmatig voorbij in de reclameblokken deze maanden. Als partner van de KNVB, een samenwerking die donderdag met twee jaar verlengd is, mag de keten daarbij gebruikmaken van spelers van het Nederlands elftal. Onder anderen Denzel Dumfries en Cody Gakpo komen in de reclame voor.

Ook Heineken verlengde zijn al langlopende samenwerking met de KNVB donderdag, met vijf jaar. De bierbrouwer hoopt deze zomer meer te verkopen met oranje edities van zijn flesjes en blikjes. Volgens Heineken wordt er in de horeca tijdens een WK of EK doorgaans 30 procent meer verkocht.

KPN is een andere sponsor van de KNVB. Ook het telecomconcern voert campagne met Oranje-spelers, onder wie Virgil van Dijk en Daley Blind. Klanten kunnen een oranje telefoonhoesje en een sjaaltje in dezelfde kleur voor huisdieren krijgen.

Meer uit Financieel

Gemeentelijke woonlasten volgend jaar gemiddeld 4,8 procent hoger

DEN HAAG (ANP) - Huiseigenaren betalen in 2025 gemiddeld 4,8 procent, oftewel 45 euro, meer aan gemeentelijke belastingen en heffingen. Dat blijkt uit een steekproef van Vereniging Eigen Huis naar de woonlasten in 113 gemeenten waarvan de cijfers al bekend zijn.

29 minuten geleden
Google en Samsung zetten samen stap in markt voor mixed reality

MOUNTAIN VIEW (ANP/BLOOMBERG) - Google en Samsung Electronics hebben gezamenlijk een nieuwe stap gezet in de markt voor zogeheten mixed reality. Ze kondigden donderdag een nieuw besturingssysteem en een headset aan om de concurrentie aan te gaan met soortgelijke apparaten van Apple en Facebook-moederbedrijf Meta Platforms.

4 uur geleden
Beleggers zetten Boeing hoger na nieuws Dreamliner-investering

NEW YORK (ANP) - Beleggers op Wall Street leken donderdag positief te reageren op een plan van vliegtuigbouwer Boeing om 1 miljard dollar te investeren voor zijn 787 Dreamliner-productie. Het Amerikaanse concern denkt zo beter te kunnen inspelen op de vraag naar het langeafstandsvliegtuig en heeft aangekondigd hiervoor vijfhonderd mensen te willen aannemen in de staat South Carolina. Het aandeel Boeing eindigde ruim 1 procent hoger.

5 uur geleden
Nieuwsmedia en commerciële radio tegen toename inkomsten STER

AMSTERDAM (ANP) - Brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia is tegen een eventuele verruiming van de inkomsten van Stichting Ether Reclame (STER), de organisatie die de radio- en televisiereclames regelt voor de NPO. Volgens de koepel van Nederlandse nieuwsbedrijven zullen extra inkomsten van de STER "de private journalistiek hard raken". Ook de Nederlandse commerciële radiozenders, waaronder Qmusic, Radio 538, Veronica en BNR, zijn tegen de eventuele verruiming van de mogelijkheden van de STER.

7 uur geleden
Investeerders betalen 82,5 miljoen voor YouTubehit Hot Ones

NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - First We Feast, het bedrijf achter de populaire YouTube-interviewshow Hot Ones, verandert van eigenaar. Een groep investeerders, waaronder mediabedrijf Mythical Entertainment van YouTube-sterren Rhett en Link, betaalt in totaal 82,5 miljoen dollar voor de onderneming.

8 uur geleden
Havenbaas: kwetsbaar door afhankelijkheid van Chinese goederen

ROTTERDAM (ANP) - Nederland is kwetsbaar doordat het zoveel producten uit China haalt en dat baart de baas van de Rotterdamse haven zorgen. "Ik denk dat het heel lastig wordt om auto's in Europa nog te produceren op het moment dat al die containers stoppen, als niks meer uit China bij ons in Europa komt", zei topman Boudewijn Siemons van het Havenbedrijf Rotterdam donderdag tijdens het jaarlijkse Havendebat. De kans dat dat gebeurt acht hij niet groot, benadrukte de topman daarbij. "Alleen we moeten er nooit naïef in worden."

9 uur geleden
Kleine uitslagen op Europese beurzen na nieuwe renteverlaging ECB

AMSTERDAM (ANP) - De Europese aandelenbeurzen zijn donderdag met kleine uitslagen de handel uitgegaan, na het besluit van de Europese Centrale Bank (ECB) om de rente in de eurozone verder te verlagen. De rente gaat nu voor de vierde keer dit jaar met een kwart procentpunt omlaag, zoals algemeen was verwacht door beleggers.

10 uur geleden