Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Manchester City loopt verder weg bij Chelsea

Manchester City loopt verder weg bij Chelsea

NEWCASTLE (ANP) - Manchester City is verder uitgelopen op Chelsea in de Premier League. De ploeg van coach Pep Guardiola won met 4-0 bij Newcastle United. Het door de coronabesmettingen gehavende Chelsea kwam niet verder dan 0-0 bij Wolverhampton Wanderers.

City komt door de zege op 44 punten. Dat zijn er 6 meer dan Chelsea, dat derde staat. Liverpool dat later zondag speelt tegen Tottenham Hotspur kan bij een zege op 43 punten komen.

Rúben Dias opende al in de 5e minuut de score voor City. Hij kopte op aangeven van João Cancelo binnen. Cancelo zelf zorgde binnen het half uur voor de tweede treffer. Na de rust ging City verder met treffers voor Riyad Mahrez en Raheem Sterling. Nathan Aké bleef bij City op de bank.

Chelsea had het lastig bij Wolverhampton dat speelde met Ki-Jana Hoever in de basis en een doelpunt van Daniel Podence in de eerste helft wegens buitenspel afgekeurd zag worden. In de tweede helft waren de bezoekers heel dicht bij een treffer via Christian Pulisic, die was weggestuurd door Marcos Alonso. Doelman José Sá van de 'Wolves' redde echter knap.

Chelsea-trainer Thomas Tuchel miste Jorginho, Kai Havertz, Ruben Loftus-Cheek, Romelu Lukaku, Timo Werner, Ben Chilwell en Callum Hudson-Odoi vanwege coronabesmettingen. De club hoopte door de nieuwe golf aan coronabesmettingen dat het duel met de Wolves kon worden uitgesteld, maar kreeg daarvoor geen toestemming.

Meer uit Voetbal

Kaapverdië met vijf geboren Rotterdammers gelijk tegen Uruguay

MIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië heeft in de nacht van zondag op maandag opnieuw voor een stunt gezorgd door de tweede groepswedstrijd in het Miami Stadium met 2-2 gelijk te spelen tegen Uruguay. Het elftal van bondscoach Pedro Leitão Brito veroverde eerder ook al verrassend een punt tegen Spanje (0-0). WK-debutant Kaapverdië speelde met vijf geboren Rotterdammers tegen de Zuid-Amerikanen.

51 minuten geleden
Kaapverdië met drie in Nederland geboren spelers tegen Uruguay

MIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië begint aan de tweede wedstrijd op het WK voetbal tegen Uruguay met drie in Nederland geboren spelers in de startopstelling. Bondscoach Pedro Leitão Brito heeft een basisplaats voor verdediger Sidny Lopes Cabral en middenvelders Jamiro Monteiro en Garry Rodrigues.

3 uur geleden
België blijft op WK steken op doelpuntloos gelijkspel tegen Iran

INGLEWOOD (ANP) - België heeft ook de tweede groepswedstrijd op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico niet weten te winnen. Iran hield de Rode Duivels in het stadion nabij Los Angeles op een doelpuntloos gelijkspel: 0-0.

3 uur geleden
Spanje herstelt zich op WK met overtuigende zege op Saudi-Arabië

ATLANTA (ANP) - Spanje heeft zich met een 4-0-zege op Saudi-Arabië op het WK hersteld van de teleurstellende openingswedstrijd tegen Kaapverdië (0-0). Met Lamine Yamal voor het eerst in de basis zette de Europees kampioen de nummer 61 van de wereld in Atlanta vanaf het begin onder zware druk, met halverwege de eerste helft een 3-0-voorsprong als resultaat. Spits Mikel Oyarzabal was met twee treffers en een assist de uitblinker.

7 uur geleden
Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City op het WK. Bondscoach Ronald Koeman en zijn spelers zijn in ieder geval tot de eventuele achtste finale in het huidige basiskamp.

9 uur geleden
Timber hervat na hersenschudding training bij Oranje

KANSAS CITY (ANP) - Quinten Timber heeft zondag de training bij het Nederlands elftal hervat. De middenvelder liep drie dagen geleden tijdens de training na een duel met Frenkie de Jong een lichte hersenschudding op en kon daardoor zaterdag niet meedoen in de tweede groepswedstrijd tegen Zweden, die Oranje met 5-1 won.

9 uur geleden
Ajax neemt afscheid van trainer García

AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft afscheid genomen van trainer Oscar García. De Spaanse coach had nog een contract tot medio 2027, maar in goed onderling overleg is besloten de samenwerking per direct te beëindigen, meldt de club. Ajax had al de Spaanse trainer Míchel aangetrokken voor het nieuwe seizoen.

9 uur geleden