
Het grootste rendement uit je reclamebudget voor 2022 halen?
Het grootste rendement uit je reclamebudget voor 2022 halen? Van het bepalen van de juiste strategie en aansprekende creaties tot online aanwezigheid en events. LMG strategie+creatie weet precies de juiste snaar te raken als het gaat om scherpe creaties en slimme oplossingen.
LMG is een fullservice reclamebureau. Dat betekent eigenlijk dat ze alles in huis hebben om de klant optimaal te kunnen helpen. Zo hebben ze hun eigen socialmedia-experts, grafisch designers en developers. Naast het bureauwerk wat ze doen, organiseren ze ook grote evenementen (Contacta, Horecabeurs Goes en diverse banenmarkten). En Zeeland Zakelijk? Ook dat platform beheert LMG volledig.
Om het jaar goed van start te gaan, geeft LMG graag online reclametips waar je in 2022 écht wat aan hebt. Maar wat zijn eigenlijk de voordelen van online adverteren? Hieronder sommen we ze voor je op.
Beter concurreren met organisaties uit jouw branche. Online resultaten zijn meetbaar in tegenstelling tot offline middelen. Het bereik is vele malen groter. Gerichter adverteren op de doelgroep (op basis van interesses, intentie, geografische en demografische gegevens). Campagnes kunnen tussentijds bijgestuurd worden. Het is goedkoper dan het inzetten van offline middelen.Denk je dat online adverteren iets voor jou is? En wil jij je graag begeven op het gebied van online advertising? Wij van LMG hebben de ervaring en de tools om je verder te helpen. En wij gaan daarover graag met jou in gesprek met een goede kop koffie!
Maar hoe start je zelf met een goede basis voor het online adverteren?
Maak een marketingbudgetHet klinkt zo simpel, toch zien we dat mensen op het moment zelf vaak een budget bedenken. Het is beter om je budget vast te stellen en dat met je jaarplan te bekijken. Op basis van die informatie kun je voor jouw bedrijf bepalen hoeveel budget er in welke advertentie kan worden gestopt. Bepaal je doelgroep en geografische gebied
Wie moet jouw advertentie zien en waar bevind die doelgroep zich dan precies? Dat zijn kritische vragen die je jezelf moet stellen voordat je een advertentie opmaakt. Niet alleen voor de juiste targetting maar ook voor de juiste tone of voice en beelden binnen de advertentie. Zorg dat je landingspagina past bij het doel van de advertentie
De advertentie is belangrijk, je doelgroep ook. Maar de pagina waarop de doelgroep land vanuit de advertentie is ook een ontzettend groot onderdeel van je campagne. Want als je landingspagina niet goed is ingericht, is de kans dat de potentiële koper de pagina direct weer verlaat. Bedenk dus goed wat het doel is van de advertentie en laat die landingspagina daar op aansluiten. Wil je bijvoorbeeld graag contactgegevens van mensen hebben? Zorg dan voor een fijne introductietekst, uitgebreide informatie over hetgeen waar ze zich voor moeten inschrijven en een makkelijk (belangrijk!) invulbaar contactformulier. Het oog wil natuurlijk ook wat, dus zorg dat het design aansprekend is en passend voor de doelgroep. Zorg voor een goed dagelijks inzicht in je advertentie cijfers
Dagelijks inzicht in de cijfers van je advertentie geeft houvast. Werk met een fijne overzichtelijke tool (of bureau) die met weinig moeite de resultaten per dag laat zien. Zo heb je direct zicht op dalingen, stijgingen en het uitgegeven geld per advertentie. En dat is fijn! Bekijk de reacties en reageer daarop
Ook als het negatieve reacties zijn. Reacties vallen onder engagement. Engagement = beter zichtbaar binnen het algoritme van je volgers. Dat is wat je wilt want hoe meer mensen de advertentie zien, hoe sneller de mogelijke kans op verkoop of aanmelding. Zorg dus dat je aanwezig bent en reageer op negatieve en positieve reacties. Probeer ook tijdens het reageren op de reactie, de naam van de persoon in je reactie te verwerken. Waarom? Omdat iemands naam noemen in een gesprek (ook online!) de band verdiept. Je geeft een specifieke aandacht aan deze persoon en houdt elkaars focus vast.
Zorg voor consistente aanwezigheid
Hoe consistenter jij aanwezig bent met jouw advertenties, hoe goedkoper de advertenties worden. Beter kan eigenlijk niet. De juiste mensen zien jou en het kost je steeds minder. Dit komt omdat de mediums waarop geadverteerd wordt, een leerfase kennen. In die fase ontdekken ze jouw doelgroep en zorgen ze dat de juiste mensen aanhaken bij jouw advertentie. Op het moment dat je de advertentie uitschakelt of aanpast, komt de advertentie opnieuw in de leerfase terecht. Om die consistentie te verhogen kun je gebruik maken van een vooraf opgezet jaarplan.
Social media is voor sociale dingen
Je vraagt je bijna af; 'wat is er nog sociaal aan sociale media'. Maar het is en blijft toch echt social media. Mensen zien graag mensen en het komt vaak voor dat de kat van de buren het beter doet dan de post op jouw bedrijfspagina. Probeer dus, ook al is het zakelijk, ook af en toe die achterkant te laten zien. Denk bijvoorbeeld aan de gezellige online borrel, cadeautjes die krijgt of bijvoorbeeld je jarige collega. Sociale posts leveren meer engagement op en engagement zorgt ervoor dat het kanaal waar je op post, jouw bericht meer laat zien binnen het algoritme van je volgers. Win-win situatie dus!
Benieuwd wat LMG strategie+creatie voor je kan betekenen op het gebied van online advertising? Neem dan contact op. Dan maken we een afspraak voor een vrijblijvend gesprek en een goede kop koffie.
Meer uit Zeeland
MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”
2 maanden geledenHorecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
2 maanden geledenBoutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.
6 maanden geleden‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”
6 maanden geledenStellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”
8 maanden geledenVan 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.
8 maanden geledenContacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.
8 maanden geleden