Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Gekkenhuis bij PostNL in Goes

Het is een gekkenhuis bij PostNL. Door de lockdown in de feestmaand december wordt er veel meer online gekocht en verstuurd. Het sorteer- en distributiecentrum in Goes breekt dinsdag opnieuw een record. Depotmanager Will van der Schelling: ,,Vandaag komen we aan 45.000 pakketten. Een record! Vorig jaar om deze tijd waren dat er 38.000...” Tweehonderd chauffeurs van PostNL zijn elke dag op pad om pakketten te bezorgen in Zeeland, op Goeree-Overflakkee en de westrand van Noord-Brabant. Al om kwart voor zeven 's ochtends parkeren de eerste bestelbussen bij de dockings, de vijftig genummerde laadpoorten van het sorteer- en distributiecentrum in Goes. De pakketten zijn al automatisch gesorteerd op dorp en wijk. Elke chauffeur weet bij welke docking hij moet laden. De laatsten keren 's avonds om negen uur terug. Soms wordt het half tien. 

Mondkapjes en anderhalve meter afstand
Binnen zijn 's ochtends 30 medewerkers in de weer. 's Avonds zijn het er 50 tot 60. Iedereen draagt een mondkapje, desinfecteert zijn handen en houdt 1,5 meter afstand. PostNL laat binnen geen media toe. Corona-veiligheid, onderstreept Van der Schelling.    Landelijk zit PostNL inmiddels aan zijn maximale capaciteit van 1,7 miljoen pakketten per dag. Daar bovenop komen dagelijks nog eens 14 miljoen kaarten en brieven. Het post- en pakketbedrijf liet gisteren al weten dat het niet langer alle pakketten kan ophalen bij webwinkels. Ook kunnen kleine zakelijke klanten minder aanleveren. PostNL roept verder consumenten op hun retourzendingen vast te houden tot 7 januari. PostNL hapt naar adem, erkent de Zeeuwse depotmanager. ,,We hebben sinds de lockdown dit voorjaar nog eens 20 chauffeurs in dienst gesteld. Maar de groei van het aantal aangeboden pakketten is zo groot dat we nu echt aan het eind van het elastiek zitten. We zijn nu zes dagen per week van 's ochtends vroeg tot halverwege de avond bezig met sorteren en bezorgen. Meer is niet mogelijk. Onze medewerkers moeten ook uitrusten. ”   Geen fijne boodschap
Door de stortvloed aan pakketten kan PostNL niet garanderen dat een pakket dezelfde of de volgende dag wordt bezorgd. ,,De capaciteit is maximaal opgerekt. We krijgen meer aangeleverd dan we aankunnen. Als iemand extra pakketten wil aanleveren, moeten we nee verkopen. We komen dan een dag later zendingen collecteren. Dat is geen fijne boodschap, maar gelukkig bestaat daar bij consumenten en betalende klanten zoals Bol.com en Zalando begrip voor.”

De vertragingen die logischerwijs ontstaan, leiden zelden tot boze reacties, merkt pakketbezorger Robin Boeijen. Dagelijks rijdt hij van Goes naar Sluis, Oostburg en omliggende dorpen om pakketten af te leveren. In Zeeland kost de bezorging door de enorme afstanden ook meer tijd dan in dichtbevolkte regio's. Boeijen is soms een kwartier onderweg van de ene naar de andere boerderij. ,,Veruit de meeste mensen snappen dat ze iets meer geduld moeten hebben. Ze beseffen dat pakketbezorging enorm belangrijk is geworden in hun dagelijkse leven en dat nu iedereen online shopt. Soms zijn ze verrast dat het pakket er al is, omdat ze er toch al rekening dat het pakket één of twee dagen later wordt bezorgd. Als je dan een dag eerder komt dan verwacht, springen ze een gat in de lucht.”

Spontaan een mok koffie gekregen
Mensen drukken die waardering ook uit, zegt Boeijen. ,,Ik krijg spontaan bedankkaartjes, die natuurlijk op corona-veilige afstand worden overhandigd. Onlangs gaf iemand me een mok koffie mee. Met de boodschap: ‘Als je morgen weer komt, geef je die mok maar terug’. Dat is hartverwarmend, zeker nu ik geen zware pakketten meer binnen mag zetten. Ik moet nu het pakket voor de deur zetten, aanbellen en afstand nemen.”

De pakketbezorger vraagt zelf begrip voor de nieuwe identificatieprocedure die PostNL hanteert. ,,Voorheen konden mensen bij aflevering elektronisch hun handtekening zetten. Nu vragen we om de laatste drie cijfers van hun identiteitsbewijs. Sommige mensen vinden dat intimiderend, maar wij zijn er heel erg mee geholpen als klanten daarover niet over in discussie gaan met de pakketbezorger. We doen verder niks met die cijfers. Het is uitsluitend een vervanging van de handtekening.”

Lange dagen voor de bezorgers
Het zijn lange dagen voor de bezorgers. Depotmanager Van der Schelling legt zijn noeste werkers daarom in de watten. ,,We laten een frietkar of een pizzawagen komen zodat de chauffeurs bij terugkomst even iets kunnen eten. Je moet goed voor je personeel zorgen.”

Bekijk de video op www.pzc.nl
Bron: www.pzc.nl

Meer uit Zeeland

Ruim 250 bezoekers maken kennis met het Delta Climate Center

Zeeland en Vlissingen in het bijzonder hebben woensdag 10 april kennisgemaakt met het Delta Climate Center. Met het evenement ‘Maak kennis met het Delta Climate Center’ in de Lasloods in Vlissingen heeft het nieuwe centrum zich voor het eerst aan de buitenwereld gepresenteerd. Het Delta Climate Center wil met onderzoek en onderwijs bijdragen aan een duurzame toekomst voor de Zeeuwse delta en daarmee delta’s over de wereld. Voor ruim 250 bezoekers vertelde wetenschappelijk directeur Albert Klein Tank, samen met een aantal medewerkers, hoe het centrum dit gaat doen. Klein Tank stipte vier punten aan die het centrum uniek maken: de samenwerking tussen mbo, hbo en wo in onderwijs en onderzoek, de thema’s water, energie en voedsel en hoe het hier invulling aan geeft, de innovatieve werkvormen waarmee het centrum haar doelen wil bereiken en dat ze de gehele provincie als een living lab ziet.

4 dagen geleden
“Iedereen moet na het werk weer veilig thuis komen”

“We hebben binnen ons bedrijf aandacht voor veiligheid in de breedste zin van het woord. Iedereen moet immers na het werk weer gezond en veilig thuis kunnen komen. Aandacht voor verkeersveiligheid hoort daar zeker bij. Dat betekent voor ons bedrijf dat we alle voertuigen standaard uitrusten met uiteenlopende veiligheidssystemen, dat we mensen aanspreken op verkeersveilig weggedrag, dat we rekening houden met rust- en rijtijden en chauffeurs goed inwerken op een nieuw voertuig.” Ronald Wielemaker is directeur van het gelijknamige familiebedrijf Wielemaker BV. Dit is een Zeeuwse transportonderneming, waar ongeveer 90 medewerkers dagelijks actief zijn met het inzamelen van afvalstoffen. Daarnaast speelt het bedrijf, met het transport van deelstromen, een logistieke rol in de circulaire ontwikkeling van onze regio. Veel van het werk vindt logischerwijs plaats op de weg. Daarvoor beschikt Wielemaker over ongeveer 70 voertuigen, zoals vuilnisauto’s, haakarmauto’s, portaalauto’s en trekker/oplegger combinaties. Ronald vertelt dat bij de aanschaf van nieuwe voertuigen ‘alle vinkjes wat betreft veiligheidssystemen aangaan’. “Natuurlijk! Ik heb het altijd vreemd gevonden dat lichte personenauto’s eerder standaard voorzien werden van airbags dan grote vrachtwagencombinaties. Alle extra veiligheidsmogelijkheden omarmen we, dus zaken als remassistentie, rijbaanassistentie, dodehoeksensoren en camera’s beschouwen wij steevast als standaard.”

4 dagen geleden
Kick-off 'Boost the Energy Transition'

Op donderdag 11 april kwamen 18 geselecteerde bedrijven samen voor de kick-off van het opwerkprogramma van de energiechallenge 'Boost the Energy Transition', georganiseerd door Dockwize en Stichting Zeeuwse Publieke Belangen. Dit initiatief heeft als doel om ondernemers, onderzoekers en andere vernieuwers te stimuleren om innovatieve plannen te ontwikkelen voor de energietransitie in Zeeland. Het evenement markeert een belangrijke mijlpaal in de inspanningen om duurzame energieoplossingen te bevorderen, en komt op een cruciaal moment voor de provincie Zeeland, waar de vraag naar dergelijke oplossingen hoog is. Met de helft van de geselecteerde bedrijven uit Zeeland belooft deze challenge een aanzienlijke impact te hebben op het aanpakken van de energie-uitdagingen van de provincie.

4 dagen geleden
Zakelijk overnachten met luxe en comfort

Ervaar het gemak van zakelijk overnachten bij Otium Wellness Hotel Roosendaal. Op een centraal gelegen locatie, op slechts 2 autominuten van de A58 en A17 en op een korte 20 minuten rijden van Breda, is dit hotel de perfecte plek voor jouw zakelijke verblijf. De kamers De kamers bieden het comfort en de luxe die je nodig hebt na een lange werkdag. Met een kitchenette voorzien van een spoelbak en magnetron, hoef je niet elke avond uit eten te gaan. En dankzij de gratis wifi kun je ook in het hotel efficiënt werken aan jouw taken.

4 dagen geleden
Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 maand geleden
Exclusieve bijeenkomst | St. Anna Harbour Resort

Op vrijdag 8 maar 2024 organiseerden de ontwikkelaar St. Anna Harbour Resort B.V. , een initiatief van Aannemingsbedrijf Fraanje uit Lewedorp en TEAMforREAL uit Goes, een ‘sneak peek’ bijeenkomst in de brasserie van Ardi Keukens te Sint-Annaland, exclusief voor een select aantal geïnteresseerden van het allereerste uur. ‘For Your Eyes Only’ In de sfeervolle brasserie van Ardi Keukens te Sint-Analand (tevens trots projectpartner) werden zo’n 70 geïnteresseerden gastvrij ontvangen om als éérste een uitgebreide update te ontvangen aangaande de ontwikkeling en verkoop van unieke havenfrontappartementen voor permanente bewoning, op het havenplateau van Sint-Annaland. Exclusief op uitnodiging, ofwel ‘for your eyes only’. Minstens zo spannend als de gelijknamige Bond film, als we de reacties mogen geloven.

1 maand geleden
Nederlandse ondernemers slapen slecht

Op vrijdag 15 maart is het de Internationale Dag van de Slaap. Twee derde van de Nederlandse ondernemers zegt dat slaapproblemen hun dagelijks functioneren verstoren. Dit komt naar voren uit onderzoek van ABN AMRO Verzekeringen, waar ruim 600 ondernemers aan deelnamen. Maar meer Nederlanders worstelen met hun slaap: het afgelopen jaar hebben iedere maand gemiddeld 25.000 mensen op Google gezocht naar een oplossing voor hun slaapproblemen.   ABN AMRO Verzekeringen zocht in samenwerking met Hallo Slaap uit wat het slaappatroon van Nederlandse ondernemers is en of zij slaapproblemen ervaren. De meest opvallende uitkomst; 41% van de ondernemers heeft een verstoorde slaap, wat flink hoger ligt dan het landelijke gemiddelde (20-25%*). Twee derde van de respondenten (68%) zegt dat slaapproblemen hun dagelijks functioneren verstoren. Toch denken de ondernemers dat ze dit goed kunnen verbloemen. Slechts 25% geeft aan dat hun omgeving zou kunnen merken dat er slaapproblemen spelen.   De sectoren die het meest last hebben van een verstoord slaappatroon zijn: Transport Zorg Horeca Handel Zakelijke dienstverlening * Bron: slaapexpert Irma Leijten van LIJV   Uurtje(s) minder Volgens Irma Leijten, slaapexpert bij Lekker In Je Vel (LIJV), hebben de meeste Nederlanders zes tot negen uur slaap nodig. “Uiteraard zijn er uitzonderingen. Sommige mensen vinden slapen nu eenmaal heerlijk, anderen vinden dit zonde van hun tijd”, legt Leijten uit. Uit eerder onderzoek blijkt dat 20% van de Nederlandse ondernemers minder slaap nodig denkt te hebben dan de gemiddelde zes tot negen uur die wordt geadviseerd.   “Helaas komen slaapproblemen veel voor. Gemiddeld gezien ervaart 20 tot 25% van de bevolking drie of meer nachten per week problemen met inslapen, doorslapen, te vroeg wakker worden of niet fit wakker worden”, zegt Leijten. “Bij onregelmatige werktijden kan dit zelfs oplopen tot 40 tot 45%. Het onderzoek laat bij ondernemers een soortgelijk patroon zien.”   Goede nachtrust is belangrijk Een verstoorde nachtrust blijkt vooral van invloed op het concentratievermogen van de ondernemers. Maar liefst 70% geeft aan deze concentratieproblemen te ervaren als gevolg van slaapproblemen. In slaap vallen blijkt minder moeite te kosten dan doorslapen. 52% van de respondenten ervaart problemen met in slaap vallen, terwijl 69% moeite heeft met doorslapen. Het blijkt toch wel dat de slaapproblemen ondernemers niet onberoerd laten: 65% is bezorgd over de slaapproblemen die er spelen.   Leijten benadrukt het belang van een goede nachtrust. “Slaapproblemen kunnen leiden tot minder productiviteit en een lagere kwaliteit van werk. Je maakt meer fouten. En dat maakt je werk minder leuk. Onvoldoende slaap zorgt zo tot harder willen werken om toch die voldoening uit je werk te halen. Ook kan slecht slapen in een aantal branches grote gevolgen hebben voor de veiligheid. Denk bijvoorbeeld aan transport, bouw en zorg.”   Online op zoek Dat meer Nederlanders worstelen met hun slaap blijkt uit de zoekopdrachten bij Google; hier zochten het afgelopen jaar maandelijks gemiddeld 25.000 mensen naar een oplossing voor hun slaapprobleem. Er werd voornamelijk gezocht naar tips om weer in slaap te komen.   Dat er zoveel online wordt gezocht naar slaaptips verbaast Leijten niet. “De meeste mensen met slaapproblemen zoeken geen professionele hulp. Vaak blijven ze zelf naar oplossingen zoeken. Ze proberen tips op internet uit of halen natuurlijke slaapmiddelen in huis. Vaak zonder succes. Slaapmedicatie is meestal ook geen oplossing. Dit helpt je om tijdelijk beter in te slapen en meer te slapen, maar dat effect neemt al na twee weken af. Wanneer je last hebt van een verstoorde slaap, ben je vaker gebaat bij slaapcoaching. Professionele hulp dus, waarbij je leert om de ontspannen relatie met slaap te herstellen.”   Meer weten over het onderzoek en alle resultaten zien? Kijk dan hier.

1 maand geleden