Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Eerste fans welkom bij Engelse voetbalclubs sinds maart

Eerste fans welkom bij Engelse voetbalclubs sinds maart

LONDEN (ANP) - Liverpool, Chelsea, Brighton en West Ham United zijn de eerste clubs die over anderhalve week voorzichtig weer toeschouwers mogen toelaten bij hun thuisduels in de Premier League. Het zijn clubs die in de zogenoemde 'tier-two'-regio's gehuisvest zijn. De Britse regering heeft Engeland verdeeld in gebieden waar de coronacijfers de goede kant op gaan of juist niet. Laag twee, waarin onder meer Londen en Liverpool zijn ondergebracht, is het middelste niveau. In bijvoorbeeld Manchester (laag drie) zijn fans nog niet welkom.

Bij de wedstrijden, in het weekeinde van 5 en 6 december, mogen maximaal 2000 toeschouwers aanwezig zijn. Het gaat om de duels Brighton - Southampton, Chelsea - Leeds, Liverpool - Wolverhampton en West Ham - Manchester United. Het zijn de eerste duels met fans sinds Covid-19 de competities in maart stillegde en later zorgde voor duels in lege stadions. De andere wedstrijden in dat weekeinde in de Premier League vinden plaats in gebieden waar strengere regels heersen.

De wedstrijd in de Europa League tussen Arsenal en Rapid Wien kan op 3 december het eerste Europese duel worden op Engelse bodem dat weer met toeschouwers kan worden gespeeld.

Meer uit Voetbal

Oranje traint met fitte groep voor laatste groepsduel met Tunesië

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal is met een fitte selectie begonnen aan de laatste training voor het duel met Tunesië op het WK. Bondscoach Ronald Koeman staat met al zijn 26 spelers op het veld in Kansas City.

42 minuten geleden
Voetbalster Van de Velde verlaat Ajax voor Hoffenheim

AMSTERDAM (ANP) - Verdedigster Jonna van de Velde verruilt Ajax voor Hoffenheim. De 24-jarige voetbalster verlaat de Amsterdammers na acht jaar voor de Duitse nummer 4 van vorig seizoen.

1 uur geleden
Keeper Mendy van Senegal mist WK-duel met Irak door knieblessure

TORONTO (ANP/RTR) - Keeper Édouard Mendy mist de laatste groepswedstrijd van Senegal op het WK voetbal tegen Irak. De doelman is in de met 3-2 verloren groepswedstrijd tegen Noorwegen geblesseerd geraakt aan een knie, zo meldde de Senegalese voetbalbond.

2 uur geleden
Sparta neemt verdediger Kuipers over van FC Twente

ROTTERDAM (ANP) - Sparta Rotterdam neemt verdediger Bas Kuipers over van FC Twente. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfer van de 31-jarige linksback, die op Het Kasteel een contract tekent tot medio 2028, met een optie voor nog een jaar.

3 uur geleden
Lazio bestraft na beëindigen contract Göthberg om zwangerschap

LAUSANNE (ANP/DPA) - De vrouwentak van de Italiaanse club Lazio moet de Zweedse voetbalster Maja Göthberg een schadevergoeding van ongeveer 69.000 euro betalen om het onrechtmatig beëindigen van haar contract. Lazio besloot haar dienstverband niet te verlengen nadat de verdedigster de club had verteld dat ze zwanger was. Het hof van sportarbitrage CAS bepaalde dat Lazio dat niet had mogen doen.

3 uur geleden
Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd comeback bij Ravenna

MIAMI (ANP) - Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd een comeback in het voetbal. De Braziliaan, die in 2002 met de nationale ploeg wereldkampioen werd en in 2006 met FC Barcelona de Champions League won, is gepresenteerd als de nieuwe aanwinst van de Italiaanse club Ravenna. Die club is actief in de derde divisie.

8 uur geleden
Bondscoach Ghana bespot VAR: nam zeker weer koffiepauze

FOXBOROUGH (ANP/DPA) - Bondscoach Carlos Queiroz van Ghana heeft de VAR bespot na de 0-0 tegen Engeland op het WK voetbal. "De VAR zat weer eens koffie te drinken. Dat snap ik, want ik trakteer mezelf ook weleens op een kop koffie, maar er was sprake van een duidelijke strafschop en ook een rode kaart", zei de 73-jarige coach na afloop van de wedstrijd in het Boston Stadium.

8 uur geleden