Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 De beste notenbar van Nederland zit in Goes

De beste notenbar van Nederland zit in Goes

Tijdens het jaarlijkse Branche-Event Foodspecialiteiten van het Vakcentrum Foodspecialiteiten zijn maandagavond de winnaars van de Nationale Competities bekend gemaakt. De winnaars zijn: Nederlands Beste Foodspecialiteitenwinkel: Het oude Zuivelhuis uit Haarlem Nederlands Beste Foodspecialist Boerenkaas: Zuivelhoeve by Kaashuis Tromp uit Haarlem Nederlands Beste Foodspecialist Noten & Chocolade: Floor 2.0 uit Goes Het Oude Zuivelhuis is Nederlands Beste Foodspecialiteitenwinkel 2021Deze winkel onderscheidt zich door het pand. De winkel is gevestigd in een oud pand waarin de eerste zuivelwinkel uit 1906 was gevestigd. Desondanks ziet het er van binnen toch zo uit dat het met deze tijd meegaat zonder zijn charme van het ‘oude’ te verliezen en dit is toch wel uniek.De voltallige jury is onder de indruk van de fijne no-nonsense manier van klantcontact die de medewerker laat zien. Het is heel eigen, heel dorps en heel erg passend bij de uitstraling van deze fijne zaak.

Zuivelhoeve by Kaashuis Tromp is Nederlands Beste Foodspecialist Boerenkaas 2021
Deze fraaie winkel heeft een bourgondische uitstraling. Ook het randassortiment wordt royaal onder de aandacht gebracht: wijnen, patés, jam tot zelfs afgebakken broodjes. Het ziet er goed uit en ze zijn echt trots dat ze genomineerd zijn! De voltallige jury is onder de indruk van de verstand van zaken. Er wordt uitgelegd dat dat er een groot verschil is tussen Boerenkaas, fabriekskaas en kaas van de boerderij. Er wordt aangegeven dat het duidelijk merkbare verschil absoluut de smaak is.

Floor 2.0 Goes is Nederlands Beste Foodspecialist Noten & Chocolade
Deze winkel is helemaal van nu. De winkel straalt klasse uit door hoogte, het veelvuldig gebruik van zwart/antraciet en grote product blow-ups. De voltallige jury is onder de indruk van de ondernemer die zelf groentechips, rijstcrackers en zeewiersnacks ontwikkelt en belevert aan grote internationale ketens.

Nationale Competities
Na een spannende voorselectie zijn op 31 maart de 11 finalisten bekendgemaakt. De finalisten per categorie zijn vervolgens beoordeeld door drie andere juryleden dan de voorronde. De 2 vakjuryleden en de consumentenjury hebben de winkels onafhankelijk van elkaar bezocht.

Onderscheidend ondernemen
De finalisten werden beoordeeld op klantvriendelijkheid, klantgerichtheid, voedselveiligheid & hygiëne, winkeluitstralingen hun visie op het vak en de branche, de eigen aanpak daarin, het ondernemings- en winkelmanagement, het personeelsbeleid en netheid en de performance van de winkel. Daarnaast beoordeelde een mystery shopper het aanbod, de winkel en de behandeling die hen als klant ten deel viel.

Uit de juryrapporten was duidelijk dat het niveau erg hoog was van alle finalisten en de resultaten erg dicht bij elkaar lagen. De jury was het er dan ook unaniem over eens dat juist de passie en uitmuntend vakmanschap onontbeerlijk zijn en onderscheidend vermogen zorgt dat ze tot de top in de branche van Nederland behoren.

Certificering Foodspecialiteitenwinkels
Deelname aan de Nationale Competities is exclusief voor winkels die de Certificering Foodspecialiteiten met goed gevolg hebben behaald. Dit certificeringsproces wordt in opdracht van Stichting Foodspecialiteiten Nederland uitgevoerd door onafhankelijk instituut FOODBASE uit Wageningen. Dit traject biedt een onafhankelijke toetsing door ervaren en getrainde inspecteurs en professionele mystery shoppers. De winkels worden beoordeeld op winkeluitstraling, hygiëne & voedselveiligheid, klantgerichtheid en klanttevredenheid. Het certificeringstraject heeft een looptijd van 24 maanden die start met een meting, na 12 maanden een tussenevaluatie hoever de aanbevelingen zijn verwerkt en weer 12 maanden later wordt er opnieuw gekeurd.

Organisatie
De Nationale Competities zijn een initiatief van Vakcentrum Foodspecialiteiten en worden georganiseerd door Stichting Foodspecialiteiten Nederland in Woerden. Voor algemene informatie:www.foodspecialiteitenwinkels.nl

Meer uit Zeeland

Zeeuwen werken verst van huis

Nu we de coronamaatregelen achter ons laten, gaan Nederlanders weer steeds vaker naar kantoor. Zeeuwen hebben de meeste baat bij (deels) thuiswerken, omdat zij met gemiddeld 31,8 kilometer de langste reis afleggen. Landelijk gezien reist een werknemer gemiddeld 22 kilometer naar de werkplek. Dit blijkt uit onderzoek van CVster.nl naar woon-werkafstand.  

6 dagen geleden
HOPPAAA! Foodtruckfestival

HOPPAAA! Foodtruckfestival HOPPAAA! tijdens de meivakantie in Burgh Haamstede! Je hoeft drie dagen lang niet te bedenken wat je op het menu zet of waar je met de kids gaat eten. In de meivakantie strijkt namelijk weer het HOPPAAA! foodtruckfestival neer in Burgh Haamstede! Dit festival heeft het karakter van een grote familie reünie en kenmerkt zich door een heerlijk ongedwongen en gezellige sfeer. De leukste foodtrucks presenteren zich, er zijn diverse barretjes, je luistert naar nostalgische hits en voor de kids zijn er volop activiteiten. Het gezinsvriendelijke festival in Burgh Haamstede is van dinsdag 30 april t/m donderdag 2 mei, uiteraard is de toegang gratis. Borrelplanken en smikkelplateaus: Bij de foodtrucks haal je gerechten van over de hele wereld. Van Amerikaanse hotdogs tot Thaise wok gerechten en curry’s. Van loaded nacho’s, Duitse flammkuchen en Mexicaanse taco’s. Oer-Hollandse frietjes, poffertjes en tosti’s tot authentieke Italiaanse pasta’s, pizza’s en heerlijke anti pasti. Veel rijdende keukens bieden het shared dining principe aan door middel van een goed gevulde borrelplank of smikkelplateau. “We zien dat veel vriendenclubjes en gezinnen ervan houden om gerechten met elkaar te delen” aldus Gera van Vliet van evenementenorganisatie Bruisend. Lang tafelen met een drankje erbij en lekkere muziek op de achtergrond. Ondertussen kunnen de kids een sjoel competitie houden, zich laten schminken of een glitter tattoo laten zetten, dat is HOPPAAA!

1 week geleden
Ruim 250 bezoekers maken kennis met het Delta Climate Center

Zeeland en Vlissingen in het bijzonder hebben woensdag 10 april kennisgemaakt met het Delta Climate Center. Met het evenement ‘Maak kennis met het Delta Climate Center’ in de Lasloods in Vlissingen heeft het nieuwe centrum zich voor het eerst aan de buitenwereld gepresenteerd. Het Delta Climate Center wil met onderzoek en onderwijs bijdragen aan een duurzame toekomst voor de Zeeuwse delta en daarmee delta’s over de wereld. Voor ruim 250 bezoekers vertelde wetenschappelijk directeur Albert Klein Tank, samen met een aantal medewerkers, hoe het centrum dit gaat doen. Klein Tank stipte vier punten aan die het centrum uniek maken: de samenwerking tussen mbo, hbo en wo in onderwijs en onderzoek, de thema’s water, energie en voedsel en hoe het hier invulling aan geeft, de innovatieve werkvormen waarmee het centrum haar doelen wil bereiken en dat ze de gehele provincie als een living lab ziet.

2 weken geleden
“Iedereen moet na het werk weer veilig thuis komen”

“We hebben binnen ons bedrijf aandacht voor veiligheid in de breedste zin van het woord. Iedereen moet immers na het werk weer gezond en veilig thuis kunnen komen. Aandacht voor verkeersveiligheid hoort daar zeker bij. Dat betekent voor ons bedrijf dat we alle voertuigen standaard uitrusten met uiteenlopende veiligheidssystemen, dat we mensen aanspreken op verkeersveilig weggedrag, dat we rekening houden met rust- en rijtijden en chauffeurs goed inwerken op een nieuw voertuig.” Ronald Wielemaker is directeur van het gelijknamige familiebedrijf Wielemaker BV. Dit is een Zeeuwse transportonderneming, waar ongeveer 90 medewerkers dagelijks actief zijn met het inzamelen van afvalstoffen. Daarnaast speelt het bedrijf, met het transport van deelstromen, een logistieke rol in de circulaire ontwikkeling van onze regio. Veel van het werk vindt logischerwijs plaats op de weg. Daarvoor beschikt Wielemaker over ongeveer 70 voertuigen, zoals vuilnisauto’s, haakarmauto’s, portaalauto’s en trekker/oplegger combinaties. Ronald vertelt dat bij de aanschaf van nieuwe voertuigen ‘alle vinkjes wat betreft veiligheidssystemen aangaan’. “Natuurlijk! Ik heb het altijd vreemd gevonden dat lichte personenauto’s eerder standaard voorzien werden van airbags dan grote vrachtwagencombinaties. Alle extra veiligheidsmogelijkheden omarmen we, dus zaken als remassistentie, rijbaanassistentie, dodehoeksensoren en camera’s beschouwen wij steevast als standaard.”

2 weken geleden
Kick-off 'Boost the Energy Transition'

Op donderdag 11 april kwamen 18 geselecteerde bedrijven samen voor de kick-off van het opwerkprogramma van de energiechallenge 'Boost the Energy Transition', georganiseerd door Dockwize en Stichting Zeeuwse Publieke Belangen. Dit initiatief heeft als doel om ondernemers, onderzoekers en andere vernieuwers te stimuleren om innovatieve plannen te ontwikkelen voor de energietransitie in Zeeland. Het evenement markeert een belangrijke mijlpaal in de inspanningen om duurzame energieoplossingen te bevorderen, en komt op een cruciaal moment voor de provincie Zeeland, waar de vraag naar dergelijke oplossingen hoog is. Met de helft van de geselecteerde bedrijven uit Zeeland belooft deze challenge een aanzienlijke impact te hebben op het aanpakken van de energie-uitdagingen van de provincie.

2 weken geleden
Zakelijk overnachten met luxe en comfort

Ervaar het gemak van zakelijk overnachten bij Otium Wellness Hotel Roosendaal. Op een centraal gelegen locatie, op slechts 2 autominuten van de A58 en A17 en op een korte 20 minuten rijden van Breda, is dit hotel de perfecte plek voor jouw zakelijke verblijf. De kamers De kamers bieden het comfort en de luxe die je nodig hebt na een lange werkdag. Met een kitchenette voorzien van een spoelbak en magnetron, hoef je niet elke avond uit eten te gaan. En dankzij de gratis wifi kun je ook in het hotel efficiënt werken aan jouw taken.

2 weken geleden
Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 maand geleden