Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

AMC Natural Drinks versterkt Europees leiderschap

De Europese leider en wereldwijde referentie in de ontwikkeling, productie en verkoop van natuurlijke fruitsappen en plantaardige melk onder private label, heeft met succes twee van zijn belangrijkste strategische pijlers afgerond om zijn leiderschap in Europa verder te versterken. AMC Natural Drinks Group versnelt strategisch plan met nieuwe bottelfabriek voor plantaardige melk in vestiging in Vlissingen.

AMC Natural Drinks Group (AMC ND), Europees leider en wereldwijde referentie voor innovatie, onderzoek, ontwikkeling en productie van natuurlijke groente- en fruitsappen en plantaardige dranken, boekt een aanzienlijke vooruitgang in de uitvoering van zijn strategisch plan met het behalen van twee belangrijke mijlpalen in februari 2023. AMC ND is aanwezig in de belangrijkste Europese distributieketens en heeft een gezamenlijke capaciteit die 1.000 miljoen liter nadert. Conform het aanzienlijke jaarlijkse investeringsplan van AMC Natural Drinks Group heeft de fabriek van AMC ND Vlissingen in North Sea Port zijn vulcapaciteit voor plantaardige dranken uitgebreid en megatanks voor opslag van sappen geïnstalleerd.

AMC Natural Drinks Group nam in 2013 de strategische beslissing om in Vlissingen één van de meest moderne, duurzame en efficiënte verpakkingsfabrieken voor natuurlijke dranken in Europa te bouwen. De afgelopen tien jaar bleef het bedrijf jaar-op-jaar double digit groeicijfers rapporteren. Verschillende uitbreidingsfasen zijn daarom doorgevoerd om aan de eisen en behoeften van klanten en consumenten te voldoen. AMC ND's fabriek in Vlissingen telt momenteel meer dan 500 werknemers van verschillende nationaliteiten. Het is de verpakkingsfabriek met de grootste capaciteit van het bedrijf, dat zijn positie als Europees leider in de categorie gezonde dranken verder versterkt. Met vijf internationale fabrieken en te midden van een expansieproces, slaagde de Spaanse holding erin om in 2023 een record van bijna 1.000 miljoen liter van zijn innovatieve sappen en plantaardige melk te produceren. De producten worden verkocht op de vijf continenten; in Europa vooral via het distributiemerk van zeventig Europese supermarkten en prestigieuze foodservice ketens, co-packing voor toonaangevende merken, en verkoop van speciale producten in andere continenten via strategische allianties met lokale partners.

Ingebruikname van de nieuwe fase in de AMC-fabriek in Nederland
Dankzij de overname van het bedrijf White & Green, gespecialiseerd in plantaardige dranken, culinaire room en yoghurts in 2019, kon AMC Natural Drinks Group een snelle start maken in deze categorie en een strategische ontwikkeling doorvoeren om zijn kern van hoogwaardige, innovatieve dranken te diversifiëren. In 2021 besloot AMC de productiecapaciteit van de plantaardige melk te verhogen in de AMC Vlissingen-faciliteit om de groei in deze categorie te stimuleren en vanuit de North Sea Port al zijn klanten in Midden- en Noord-Europa, waaronder Nederland, België, Engeland, Duitsland en Polen, optimaal te bevoorraden.

Met deze investering heeft de divisie, die onlangs gestart is met de levering van haver-, amandel-, rijst- en sojadranken (zowel in de meer traditionele als barista versies) aan de belangrijkste Europese retailers, één van de belangrijkste bedrijfsinvesteringen van dit jaar gedaan. De vestiging in Vlissingen telt inmiddels een totale oppervlakte van 95.000 m2, investeert in geavanceerde technologie en is, zoals alle AMC ND-fabrieken, gecertificeerd volgens de internationale normen inzake voedselveiligheid. AMC Natural Drinks Group beschikt over strategische concurrentievoordelen om gekoelde dranken te leveren aan de belangrijkste Europese retailers en zo te voldoen aan de hoge eisen van consumenten, die zich steeds meer inzetten voor het milieu en een gezonde en flexitarische levensstijl zoeken.

"De ingebruikname van deze nieuwe investering is een zeer belangrijke mijlpaal in de uitvoering van het strategisch plan van AMC Natural Drinks Group voor de periode 2022-2025. Ons doel is onze klanten te helpen zich verder te ontwikkelen en te groeien in de plantaardige categorie. Dit alles met de bedoeling om onze leidende positie in Europa te versterken door consumenten altijd meerwaarde te bieden door middel van kwaliteit, innovatie en duurzaamheid", aldus Antonio Muñoz Beraza, oprichter en CEO van AMC Natural Drinks Group.

Nieuw duurzaam gekoeld opslagsysteem
In samenwerking met strategische supply chain leveranciers heeft AMC Vlissingen onlangs een nieuw opslagsysteem in gekoelde megatanks in gebruik genomen. Hierdoor boekt het bedrijf aanzienlijke vooruitgang op het gebied van optimalisatie en duurzaamheid in hun supply chain. In deze unieke faciliteit in Europa worden sappen in bulk vanaf schepen aangevoerd en vervolgens via een directe pijplijn rechtstreeks geleverd aan AMC Vlissingen. Hierdoor wordt de CO2-uitstoot met 500 ton verminderd. Dit maakt deel uit van het voornemen van de Group om zijn activiteiten koolstofarm te maken, in overeenstemming met de Science Based Targets.

AMC Natural Drinks Group was de eerste Europese speler in zijn categorie die 100% gerecycled en recyclebaar PET gebruikt en elektriciteit gebruikt die volledig afkomstig is van renewable bronnen. AMC ND’s fabrieken zijn daarom geclassificeerd als Scope 2 Carbon Neutral. AMC Vlissingen boekt voortdurend vooruitgang in zijn streven om zijn totale CO2-uitstoot tegen eind 2023 te halveren en tegen 2050 Net Zero te worden. Dankzij de strategische ligging naast de energietransitie- en innovatiehub in het Nederlandse Zeeland, waar onder meer projecten zoals groene waterstof en offshore windenergieproductie worden ontwikkeld, weet AMC steeds stappen te zetten hierin.

Daan Schalck, CEO North Sea Port: "North Sea Port zet zich steeds meer op de kaart als een echte Europese food port, vanwege de enorme opslagcapaciteit, de diversiteit aan producten en de uitstekende achterlandverbindingen met Europa en Engeland. De investering van AMC Natural Drinks Group in een nieuwe verpakkingsafdeling voor plantaardige melk en extra opslagtanks past in deze ontwikkeling. Bovendien getuigt de investering van deze wereldspeler, tien jaar na de start van het AMC-bedrijf in Vlissingen, van een verdere verankering in de North Sea Port."

Over AMC Natural Drinks Group
AMC Natural Drinks Group is de Europese leider en internationale benchmark voor onderzoek, ontwikkeling, verwerking, verpakking, verkoop en marketing van hoge kwaliteits gekoelde vruchtensappen, smoothies, bioactieve shots en plantaardige melk, yoghurt en room. Sinds zijn oprichting heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie, gedreven door de divisie AMC Innova, die zich richt op markt- en consumententrends, fundamenteel wetenschappelijk onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën, terwijl het de circulaire economie en voedselduurzaamheid leidt. AMC heeft het grootste marktaandeel in termen van innovatie in zijn categorie in Europa en lanceert elk jaar meer dan 400 nieuwe dranken voor consumenten over de hele wereld.

AMC Natural Drinks Group werd bekroond met de Spaanse National Innovation Award, evenals met vele prestigieuze internationale prijzen voor kwaliteit en duurzaamheid. De producten van het bedrijf zijn te vinden bij de beste retailers op de vijf continenten.

Meer uit Zeeland

‘MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’

MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”

2 maanden geleden
Horecabeurs Goes: Dé vakbeurs van Zuidwest-Nederland!

Horecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.

2 maanden geleden
HOOGSTE PUNT

Boutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.

6 maanden geleden
MONO, voor onszelf en voor alle cursisten

‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”

6 maanden geleden
Inkoopprijzen Stellendamse garnalen meer dan gehalveerd

Stellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”

8 maanden geleden
Oosterscheldeweek 2024

Van 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.

8 maanden geleden
Contacta 2024: 'Maak gebruik van Sterke Schakels"

Contacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.

8 maanden geleden