Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

 AMC Natural Drinks versterkt Europees leiderschap

AMC Natural Drinks versterkt Europees leiderschap

De Europese leider en wereldwijde referentie in de ontwikkeling, productie en verkoop van natuurlijke fruitsappen en plantaardige melk onder private label, heeft met succes twee van zijn belangrijkste strategische pijlers afgerond om zijn leiderschap in Europa verder te versterken. AMC Natural Drinks Group versnelt strategisch plan met nieuwe bottelfabriek voor plantaardige melk in vestiging in Vlissingen.

AMC Natural Drinks Group (AMC ND), Europees leider en wereldwijde referentie voor innovatie, onderzoek, ontwikkeling en productie van natuurlijke groente- en fruitsappen en plantaardige dranken, boekt een aanzienlijke vooruitgang in de uitvoering van zijn strategisch plan met het behalen van twee belangrijke mijlpalen in februari 2023. AMC ND is aanwezig in de belangrijkste Europese distributieketens en heeft een gezamenlijke capaciteit die 1.000 miljoen liter nadert. Conform het aanzienlijke jaarlijkse investeringsplan van AMC Natural Drinks Group heeft de fabriek van AMC ND Vlissingen in North Sea Port zijn vulcapaciteit voor plantaardige dranken uitgebreid en megatanks voor opslag van sappen geïnstalleerd.

AMC Natural Drinks Group nam in 2013 de strategische beslissing om in Vlissingen één van de meest moderne, duurzame en efficiënte verpakkingsfabrieken voor natuurlijke dranken in Europa te bouwen. De afgelopen tien jaar bleef het bedrijf jaar-op-jaar double digit groeicijfers rapporteren. Verschillende uitbreidingsfasen zijn daarom doorgevoerd om aan de eisen en behoeften van klanten en consumenten te voldoen. AMC ND's fabriek in Vlissingen telt momenteel meer dan 500 werknemers van verschillende nationaliteiten. Het is de verpakkingsfabriek met de grootste capaciteit van het bedrijf, dat zijn positie als Europees leider in de categorie gezonde dranken verder versterkt. Met vijf internationale fabrieken en te midden van een expansieproces, slaagde de Spaanse holding erin om in 2023 een record van bijna 1.000 miljoen liter van zijn innovatieve sappen en plantaardige melk te produceren. De producten worden verkocht op de vijf continenten; in Europa vooral via het distributiemerk van zeventig Europese supermarkten en prestigieuze foodservice ketens, co-packing voor toonaangevende merken, en verkoop van speciale producten in andere continenten via strategische allianties met lokale partners.

Ingebruikname van de nieuwe fase in de AMC-fabriek in Nederland
Dankzij de overname van het bedrijf White & Green, gespecialiseerd in plantaardige dranken, culinaire room en yoghurts in 2019, kon AMC Natural Drinks Group een snelle start maken in deze categorie en een strategische ontwikkeling doorvoeren om zijn kern van hoogwaardige, innovatieve dranken te diversifiëren. In 2021 besloot AMC de productiecapaciteit van de plantaardige melk te verhogen in de AMC Vlissingen-faciliteit om de groei in deze categorie te stimuleren en vanuit de North Sea Port al zijn klanten in Midden- en Noord-Europa, waaronder Nederland, België, Engeland, Duitsland en Polen, optimaal te bevoorraden.

Met deze investering heeft de divisie, die onlangs gestart is met de levering van haver-, amandel-, rijst- en sojadranken (zowel in de meer traditionele als barista versies) aan de belangrijkste Europese retailers, één van de belangrijkste bedrijfsinvesteringen van dit jaar gedaan. De vestiging in Vlissingen telt inmiddels een totale oppervlakte van 95.000 m2, investeert in geavanceerde technologie en is, zoals alle AMC ND-fabrieken, gecertificeerd volgens de internationale normen inzake voedselveiligheid. AMC Natural Drinks Group beschikt over strategische concurrentievoordelen om gekoelde dranken te leveren aan de belangrijkste Europese retailers en zo te voldoen aan de hoge eisen van consumenten, die zich steeds meer inzetten voor het milieu en een gezonde en flexitarische levensstijl zoeken.

"De ingebruikname van deze nieuwe investering is een zeer belangrijke mijlpaal in de uitvoering van het strategisch plan van AMC Natural Drinks Group voor de periode 2022-2025. Ons doel is onze klanten te helpen zich verder te ontwikkelen en te groeien in de plantaardige categorie. Dit alles met de bedoeling om onze leidende positie in Europa te versterken door consumenten altijd meerwaarde te bieden door middel van kwaliteit, innovatie en duurzaamheid", aldus Antonio Muñoz Beraza, oprichter en CEO van AMC Natural Drinks Group.

Nieuw duurzaam gekoeld opslagsysteem
In samenwerking met strategische supply chain leveranciers heeft AMC Vlissingen onlangs een nieuw opslagsysteem in gekoelde megatanks in gebruik genomen. Hierdoor boekt het bedrijf aanzienlijke vooruitgang op het gebied van optimalisatie en duurzaamheid in hun supply chain. In deze unieke faciliteit in Europa worden sappen in bulk vanaf schepen aangevoerd en vervolgens via een directe pijplijn rechtstreeks geleverd aan AMC Vlissingen. Hierdoor wordt de CO2-uitstoot met 500 ton verminderd. Dit maakt deel uit van het voornemen van de Group om zijn activiteiten koolstofarm te maken, in overeenstemming met de Science Based Targets.

AMC Natural Drinks Group was de eerste Europese speler in zijn categorie die 100% gerecycled en recyclebaar PET gebruikt en elektriciteit gebruikt die volledig afkomstig is van renewable bronnen. AMC ND’s fabrieken zijn daarom geclassificeerd als Scope 2 Carbon Neutral. AMC Vlissingen boekt voortdurend vooruitgang in zijn streven om zijn totale CO2-uitstoot tegen eind 2023 te halveren en tegen 2050 Net Zero te worden. Dankzij de strategische ligging naast de energietransitie- en innovatiehub in het Nederlandse Zeeland, waar onder meer projecten zoals groene waterstof en offshore windenergieproductie worden ontwikkeld, weet AMC steeds stappen te zetten hierin.

Daan Schalck, CEO North Sea Port: "North Sea Port zet zich steeds meer op de kaart als een echte Europese food port, vanwege de enorme opslagcapaciteit, de diversiteit aan producten en de uitstekende achterlandverbindingen met Europa en Engeland. De investering van AMC Natural Drinks Group in een nieuwe verpakkingsafdeling voor plantaardige melk en extra opslagtanks past in deze ontwikkeling. Bovendien getuigt de investering van deze wereldspeler, tien jaar na de start van het AMC-bedrijf in Vlissingen, van een verdere verankering in de North Sea Port."

Over AMC Natural Drinks Group
AMC Natural Drinks Group is de Europese leider en internationale benchmark voor onderzoek, ontwikkeling, verwerking, verpakking, verkoop en marketing van hoge kwaliteits gekoelde vruchtensappen, smoothies, bioactieve shots en plantaardige melk, yoghurt en room. Sinds zijn oprichting heeft het bedrijf sterk geïnvesteerd in innovatie, gedreven door de divisie AMC Innova, die zich richt op markt- en consumententrends, fundamenteel wetenschappelijk onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën, terwijl het de circulaire economie en voedselduurzaamheid leidt. AMC heeft het grootste marktaandeel in termen van innovatie in zijn categorie in Europa en lanceert elk jaar meer dan 400 nieuwe dranken voor consumenten over de hele wereld.

AMC Natural Drinks Group werd bekroond met de Spaanse National Innovation Award, evenals met vele prestigieuze internationale prijzen voor kwaliteit en duurzaamheid. De producten van het bedrijf zijn te vinden bij de beste retailers op de vijf continenten.

Meer uit Zeeland

Zeeuwen werken verst van huis

Nu we de coronamaatregelen achter ons laten, gaan Nederlanders weer steeds vaker naar kantoor. Zeeuwen hebben de meeste baat bij (deels) thuiswerken, omdat zij met gemiddeld 31,8 kilometer de langste reis afleggen. Landelijk gezien reist een werknemer gemiddeld 22 kilometer naar de werkplek. Dit blijkt uit onderzoek van CVster.nl naar woon-werkafstand.  

16 uur geleden
HOPPAAA! Foodtruckfestival

HOPPAAA! Foodtruckfestival HOPPAAA! tijdens de meivakantie in Burgh Haamstede! Je hoeft drie dagen lang niet te bedenken wat je op het menu zet of waar je met de kids gaat eten. In de meivakantie strijkt namelijk weer het HOPPAAA! foodtruckfestival neer in Burgh Haamstede! Dit festival heeft het karakter van een grote familie reünie en kenmerkt zich door een heerlijk ongedwongen en gezellige sfeer. De leukste foodtrucks presenteren zich, er zijn diverse barretjes, je luistert naar nostalgische hits en voor de kids zijn er volop activiteiten. Het gezinsvriendelijke festival in Burgh Haamstede is van dinsdag 30 april t/m donderdag 2 mei, uiteraard is de toegang gratis. Borrelplanken en smikkelplateaus: Bij de foodtrucks haal je gerechten van over de hele wereld. Van Amerikaanse hotdogs tot Thaise wok gerechten en curry’s. Van loaded nacho’s, Duitse flammkuchen en Mexicaanse taco’s. Oer-Hollandse frietjes, poffertjes en tosti’s tot authentieke Italiaanse pasta’s, pizza’s en heerlijke anti pasti. Veel rijdende keukens bieden het shared dining principe aan door middel van een goed gevulde borrelplank of smikkelplateau. “We zien dat veel vriendenclubjes en gezinnen ervan houden om gerechten met elkaar te delen” aldus Gera van Vliet van evenementenorganisatie Bruisend. Lang tafelen met een drankje erbij en lekkere muziek op de achtergrond. Ondertussen kunnen de kids een sjoel competitie houden, zich laten schminken of een glitter tattoo laten zetten, dat is HOPPAAA!

1 week geleden
Ruim 250 bezoekers maken kennis met het Delta Climate Center

Zeeland en Vlissingen in het bijzonder hebben woensdag 10 april kennisgemaakt met het Delta Climate Center. Met het evenement ‘Maak kennis met het Delta Climate Center’ in de Lasloods in Vlissingen heeft het nieuwe centrum zich voor het eerst aan de buitenwereld gepresenteerd. Het Delta Climate Center wil met onderzoek en onderwijs bijdragen aan een duurzame toekomst voor de Zeeuwse delta en daarmee delta’s over de wereld. Voor ruim 250 bezoekers vertelde wetenschappelijk directeur Albert Klein Tank, samen met een aantal medewerkers, hoe het centrum dit gaat doen. Klein Tank stipte vier punten aan die het centrum uniek maken: de samenwerking tussen mbo, hbo en wo in onderwijs en onderzoek, de thema’s water, energie en voedsel en hoe het hier invulling aan geeft, de innovatieve werkvormen waarmee het centrum haar doelen wil bereiken en dat ze de gehele provincie als een living lab ziet.

2 weken geleden
“Iedereen moet na het werk weer veilig thuis komen”

“We hebben binnen ons bedrijf aandacht voor veiligheid in de breedste zin van het woord. Iedereen moet immers na het werk weer gezond en veilig thuis kunnen komen. Aandacht voor verkeersveiligheid hoort daar zeker bij. Dat betekent voor ons bedrijf dat we alle voertuigen standaard uitrusten met uiteenlopende veiligheidssystemen, dat we mensen aanspreken op verkeersveilig weggedrag, dat we rekening houden met rust- en rijtijden en chauffeurs goed inwerken op een nieuw voertuig.” Ronald Wielemaker is directeur van het gelijknamige familiebedrijf Wielemaker BV. Dit is een Zeeuwse transportonderneming, waar ongeveer 90 medewerkers dagelijks actief zijn met het inzamelen van afvalstoffen. Daarnaast speelt het bedrijf, met het transport van deelstromen, een logistieke rol in de circulaire ontwikkeling van onze regio. Veel van het werk vindt logischerwijs plaats op de weg. Daarvoor beschikt Wielemaker over ongeveer 70 voertuigen, zoals vuilnisauto’s, haakarmauto’s, portaalauto’s en trekker/oplegger combinaties. Ronald vertelt dat bij de aanschaf van nieuwe voertuigen ‘alle vinkjes wat betreft veiligheidssystemen aangaan’. “Natuurlijk! Ik heb het altijd vreemd gevonden dat lichte personenauto’s eerder standaard voorzien werden van airbags dan grote vrachtwagencombinaties. Alle extra veiligheidsmogelijkheden omarmen we, dus zaken als remassistentie, rijbaanassistentie, dodehoeksensoren en camera’s beschouwen wij steevast als standaard.”

2 weken geleden
Kick-off 'Boost the Energy Transition'

Op donderdag 11 april kwamen 18 geselecteerde bedrijven samen voor de kick-off van het opwerkprogramma van de energiechallenge 'Boost the Energy Transition', georganiseerd door Dockwize en Stichting Zeeuwse Publieke Belangen. Dit initiatief heeft als doel om ondernemers, onderzoekers en andere vernieuwers te stimuleren om innovatieve plannen te ontwikkelen voor de energietransitie in Zeeland. Het evenement markeert een belangrijke mijlpaal in de inspanningen om duurzame energieoplossingen te bevorderen, en komt op een cruciaal moment voor de provincie Zeeland, waar de vraag naar dergelijke oplossingen hoog is. Met de helft van de geselecteerde bedrijven uit Zeeland belooft deze challenge een aanzienlijke impact te hebben op het aanpakken van de energie-uitdagingen van de provincie.

2 weken geleden
Zakelijk overnachten met luxe en comfort

Ervaar het gemak van zakelijk overnachten bij Otium Wellness Hotel Roosendaal. Op een centraal gelegen locatie, op slechts 2 autominuten van de A58 en A17 en op een korte 20 minuten rijden van Breda, is dit hotel de perfecte plek voor jouw zakelijke verblijf. De kamers De kamers bieden het comfort en de luxe die je nodig hebt na een lange werkdag. Met een kitchenette voorzien van een spoelbak en magnetron, hoef je niet elke avond uit eten te gaan. En dankzij de gratis wifi kun je ook in het hotel efficiënt werken aan jouw taken.

2 weken geleden
Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland

GOES - Goed nieuws voor werkend en ondernemend Zeeland: Uitgeverij de Bode, Zeeuwse Vacaturebank en reclamebureau LMG strategie+creatie bundelen hun krachten en lanceren samen de Zeeuwse Carrièrekrant. De drie partijen zijn, ieder vanuit hun eigen expertise, ervaren in het matchen van werkgevers en werkzoekenden. Jim Goedhart is bekend van de Zeeuwse Vacaturebank en De Zeeuwse Connectie, Perry Kentin van reclamebureau LMG strategie+creatie is bekend van het organiseren van de succesvolle netwerkbeurs Contacta en fysieke banenmarkten en Luuk Roozeboom brengt al vele jaren Weekblad de Bode uit in Zeeland en West-Brabant, inclusief speciale periodieke bijlagen over werk en vacatures.

1 maand geleden