Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Als iedereen zegt dat het niet kan, word ik strijdbaar

“En de winnaar is: HelloContainer! Geweldig, ik was overdonderd. Alleen de nominatie vond ik al een ‘taartmomentje’. Toen ik op de dag van de livestream-uitreiking hier bij ons pand gedeputeerde Jo-Annes de Bat zag lopen, was ik zo blij verrast en zo ontzettend trots op ons team. We hadden ruim drie jaar gewerkt aan een idee, waarin alleen wij geloofden. Het is ons gelukt om de wereld van internationaal containertransport open te breken en transparant te maken.” Wie Kees vraagt naar het plezier dat hij uit zijn ondernemerschap haalt, verwacht misschien vergezichten over logistieke ketens of verhandelingen over marges en verzendkosten. Iedereen die hem iets beter kent, weet dat dát hem niet gelukkig maakt. Wat hem wel drijft, is het plezier van de mensen waarmee hij dagelijks werkt. Hij onderstreept dit door de stoffen banier te tonen, die bij hem op kantoor hangt. De tekst daarop zegt alles: Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. “Ik vind het belangrijk dat we het samen naar ons zin hebben en leuk kunnen samenwerken aan innovatieve oplossingen voor onze klanten.”

Van postbode naar ondernemer
Het verhaal Kees klinkt als een jongensboek. Twintig jaar lang werkte hij als postbode. Pas toen dat werk steeds verder uitgehold werd, deed hij wat zijn zwager hem adviseerde. Hij begon voor zichzelf. “Natuurlijk, bij Post NL kreeg ik ook carrièrekansen”, herinnert Kees zich. “Ze zagen echt mijn potentie wel. Maar ik ben een gevoelsmens en had meer aandacht voor de mensen op de werkvloer, dan voor allerlei theoretische kaders. Dat botste. Nadat ik twee jaar was opgeleid tot leidinggevende ging ik liever terug de straat op. Tot het idee ontstond om zelf de logistiek in te gaan. Dat deed ik in 2008 met MijnPakketDienst.”

Start van Mijn Pakket Dienst
Kees was gedreven daar een succes van te maken. Klanten wist hij op een slimme manier voor zich te winnen, vertelt hij lachend. “Alle verzendingen gingen toen nog met barcodes, die toen nog op een rolletje zaten. Ik gaf potentiële klanten vijf barcodes. Dat vertegenwoordigde een bedrag van 25 euro, waarmee ze vijf pakketjes konden versturen. Mijn boodschap was simpel: bevalt het, dan word je klant. Bevalt het niet, dan niet.” Het bedrijf groeide gestaag. Inmiddels regelt MPD verzendingen voor ruim duizend klanten via DPD, DB Schenker, PostNL, TNT/Fedex , DHL en UPS. Er zijn landelijk zelfs al zes franchisenemers actief. Het geheim? “We werken met een portal waarop klanten zelf verzendingen kunnen boeken. Per klant hebben we de meest geschikte vervoerder(s) geselecteerd. Want geloof me, het maakt heel veel uit wat je wil versturen en waar naartoe. Het systeem is open, transparant en klanten komen vrijwel automatisch bij de beste vervoersoptie uit. Naast het portal hebben we een backoffice, waar klanten altijd met vragen terecht kunnen. Niet de marges, maar de beste oplossing voor onze klanten telt.”

Op naar een groene footprint voor containervervoer
Gaandeweg kreeg Kees ook steeds vaker vragen over het verschepen van zeecontainers. Maar aan die schimmige en ondoorgrondelijke wereld waagde hij zich liever niet. Tot hij de juiste mensen ontmoette. En ‘juist’ betekent bij Kees: de juiste kennis en ervaring, maar zéker ook met het juiste gevoel. Met andere woorden, het moet bij Kees klikken en goed voelen. Dat deed het met Jos de Jonge en Ron de Wit. Jos bracht zijn kennis in van internationaal containervervoer, Ron zijn IT-kennis. Zo ontstond het idee om een vergelijkbare klantportal te bouwen voor containervervoer. “Hoe meer mensen die zeggen dat ik gek ben of iets onmogelijks nastreef des te competitiever ik word”, beschrijft Kees zichzelf. De competitie was gestart! Zo bouwden zij in drie jaar aan het platform dat niemand voor mogelijk hield. “HelloContainer is echt uniek en revolutionair. Ik vergelijk het gemakshalve wel eens met Booking.com. Met die portal zijn schakels uit de keten van vakantiereizen verdwenen. Dat doen wij met HelloContainer. We geven klanten alle informatie waarmee ze zelf keuzes kunnen maken, bijvoorbeeld op basis van snelheid, tarieven en CO2-uitstoot. Met name dat laatste vinden wij belangrijk. Containervervoer is erg vervuilend; als wij iets kunnen bijdragen om de footprint groener te maken, doen we dat. Kijk maar eens naar het filmpje op de website van HelloContainer. Dan begrijp je precies wat ik bedoel.”

www.hellocontainer.com

 

Meer uit Zeeland

HOOGSTE PUNT

Boutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.

2 maanden geleden
MONO, voor onszelf en voor alle cursisten

‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”

3 maanden geleden
Inkoopprijzen Stellendamse garnalen meer dan gehalveerd

Stellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”

4 maanden geleden
Oosterscheldeweek 2024

Van 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.

4 maanden geleden
Contacta 2024: 'Maak gebruik van Sterke Schakels"

Contacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.

4 maanden geleden
'Picknick in the Park’ in Middelburg

Zondag 1 september wordt om 13.00 uur weer ‘Picknick in the Park’ georganiseerd rondom de Middelburgse muziektent op het Molenwaterpark. Aansluitend kunnen deelnemers van de picknick blijven zitten aan hun tafels en meedoen met Sing-along in the Park; onderdeel van de Parkconcerten van de Zeeuwse Concertzaal. Begeleidingsband The Kickz treedt hierbij om 15.30 op. De picknick is een gezamenlijk initiatief van Lions Middelburg, Vlissingen en Walcheren en Rotary Club Middelburg, Vlissingen en Walcheren. Waar de individuele serviceclubs veel mooie lokale initiatieven ontwikkelen, is dit de tweede keer dat de 6 clubs op deze schaal samenwerken! Hiermee streven we niet alleen naar een grotere maatschappelijke impact, maar ook heen hechter verband tussen de leden van de clubs.

4 maanden geleden
Ontmoet jouw potentiële werkgever op de Banenmarkt 'Werken in Zeeland'

Aanstaande donderdag 20 juni is het weer tijd voor de Banenmarkt 'Werken in Zeeland'. Deze editie vindt plaats in het Scheldetheater van Terneuzen. Dit is dé kans om in gesprek te gaan met verschillende bedrijven uit verschillende sectoren. Op de Banenmarkt zijn 65 bedrijven die zich graag aan jou willen voorstellen. Bekijk hier welke bedrijven aanwezig zijn op de Banenmarkt.

7 maanden geleden