Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Als iedereen zegt dat het niet kan, word ik strijdbaar

“En de winnaar is: HelloContainer! Geweldig, ik was overdonderd. Alleen de nominatie vond ik al een ‘taartmomentje’. Toen ik op de dag van de livestream-uitreiking hier bij ons pand gedeputeerde Jo-Annes de Bat zag lopen, was ik zo blij verrast en zo ontzettend trots op ons team. We hadden ruim drie jaar gewerkt aan een idee, waarin alleen wij geloofden. Het is ons gelukt om de wereld van internationaal containertransport open te breken en transparant te maken.” Wie Kees vraagt naar het plezier dat hij uit zijn ondernemerschap haalt, verwacht misschien vergezichten over logistieke ketens of verhandelingen over marges en verzendkosten. Iedereen die hem iets beter kent, weet dat dát hem niet gelukkig maakt. Wat hem wel drijft, is het plezier van de mensen waarmee hij dagelijks werkt. Hij onderstreept dit door de stoffen banier te tonen, die bij hem op kantoor hangt. De tekst daarop zegt alles: Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. “Ik vind het belangrijk dat we het samen naar ons zin hebben en leuk kunnen samenwerken aan innovatieve oplossingen voor onze klanten.”

Van postbode naar ondernemer
Het verhaal Kees klinkt als een jongensboek. Twintig jaar lang werkte hij als postbode. Pas toen dat werk steeds verder uitgehold werd, deed hij wat zijn zwager hem adviseerde. Hij begon voor zichzelf. “Natuurlijk, bij Post NL kreeg ik ook carrièrekansen”, herinnert Kees zich. “Ze zagen echt mijn potentie wel. Maar ik ben een gevoelsmens en had meer aandacht voor de mensen op de werkvloer, dan voor allerlei theoretische kaders. Dat botste. Nadat ik twee jaar was opgeleid tot leidinggevende ging ik liever terug de straat op. Tot het idee ontstond om zelf de logistiek in te gaan. Dat deed ik in 2008 met MijnPakketDienst.”

Start van Mijn Pakket Dienst
Kees was gedreven daar een succes van te maken. Klanten wist hij op een slimme manier voor zich te winnen, vertelt hij lachend. “Alle verzendingen gingen toen nog met barcodes, die toen nog op een rolletje zaten. Ik gaf potentiële klanten vijf barcodes. Dat vertegenwoordigde een bedrag van 25 euro, waarmee ze vijf pakketjes konden versturen. Mijn boodschap was simpel: bevalt het, dan word je klant. Bevalt het niet, dan niet.” Het bedrijf groeide gestaag. Inmiddels regelt MPD verzendingen voor ruim duizend klanten via DPD, DB Schenker, PostNL, TNT/Fedex , DHL en UPS. Er zijn landelijk zelfs al zes franchisenemers actief. Het geheim? “We werken met een portal waarop klanten zelf verzendingen kunnen boeken. Per klant hebben we de meest geschikte vervoerder(s) geselecteerd. Want geloof me, het maakt heel veel uit wat je wil versturen en waar naartoe. Het systeem is open, transparant en klanten komen vrijwel automatisch bij de beste vervoersoptie uit. Naast het portal hebben we een backoffice, waar klanten altijd met vragen terecht kunnen. Niet de marges, maar de beste oplossing voor onze klanten telt.”

Op naar een groene footprint voor containervervoer
Gaandeweg kreeg Kees ook steeds vaker vragen over het verschepen van zeecontainers. Maar aan die schimmige en ondoorgrondelijke wereld waagde hij zich liever niet. Tot hij de juiste mensen ontmoette. En ‘juist’ betekent bij Kees: de juiste kennis en ervaring, maar zéker ook met het juiste gevoel. Met andere woorden, het moet bij Kees klikken en goed voelen. Dat deed het met Jos de Jonge en Ron de Wit. Jos bracht zijn kennis in van internationaal containervervoer, Ron zijn IT-kennis. Zo ontstond het idee om een vergelijkbare klantportal te bouwen voor containervervoer. “Hoe meer mensen die zeggen dat ik gek ben of iets onmogelijks nastreef des te competitiever ik word”, beschrijft Kees zichzelf. De competitie was gestart! Zo bouwden zij in drie jaar aan het platform dat niemand voor mogelijk hield. “HelloContainer is echt uniek en revolutionair. Ik vergelijk het gemakshalve wel eens met Booking.com. Met die portal zijn schakels uit de keten van vakantiereizen verdwenen. Dat doen wij met HelloContainer. We geven klanten alle informatie waarmee ze zelf keuzes kunnen maken, bijvoorbeeld op basis van snelheid, tarieven en CO2-uitstoot. Met name dat laatste vinden wij belangrijk. Containervervoer is erg vervuilend; als wij iets kunnen bijdragen om de footprint groener te maken, doen we dat. Kijk maar eens naar het filmpje op de website van HelloContainer. Dan begrijp je precies wat ik bedoel.”

www.hellocontainer.com

 

Meer uit Zeeland

Helga van Leur spreekt op Contacta 2025

Duurzaamheidsexpert en voormalig RTL-weervrouw Helga van Leur is aangekondigd als spreker tijdens Contacta 2025. Met haar achtergrond in Bodem, Water en Atmosfeer (Wageningen University) en een carrière waarin ze in 1998 werd uitgeroepen tot beste weervrouw ter wereld, staat Van Leur bekend om het vertalen van complexe wetenschap naar toegankelijke inzichten.

2 weken geleden
Genomineerden voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025

De spanning stijgt voor de Zeeuwse Innovatieprijs Emergo 2025. Gedeputeerde Jo-Annes de Bat maakte vanochtend bij Omroep Zeeland bekend welke vijf bedrijven kans maken op de prestigieuze prijs, die dit jaar voor de 23e keer wordt uitgereikt. De prijs beloont ondernemingen die met innovatieve producten en diensten bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige economie in Zeeland.

3 weken geleden
Familiebedrijf Akkerdaas: meer dan een eeuw in Domburg

Al sinds 1900 maakt de naam Akkerdaas deel uit van het Zeeuwse ondernemerslandschap. Wat begon als een smederij en loodgietersbedrijf groeide in ruim een eeuw tijd uit tot een veelzijdige onderneming met een eigen kadowinkel. De familie Akkerdaas staat inmiddels al vier generaties lang garant voor vakmanschap, ondernemerschap en een scherp oog voor wat klanten zoeken.

3 weken geleden
Zeelandia viert 125 jaar

Zeelandia viert 125 jaar: van Zeeuwse keuken tot wereldspeler in bakkerij-ingrediënten Bij bakkersbedrijf Zeelandia in Zierikzee kunnen de ovens, deegmachines en broodvormen alvast een grondige schoonmaakbeurt krijgen, want op 12 september komt er bijzonder bezoek. Ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum brengt Zijne Majesteit de Koning een bezoek aan het familiebedrijf. Wat in 1900 begon met een recept voor beschuitgelei groeide uit tot een internationaal concern met ruim 3.000 medewerkers, actief in meer dan honderd landen.

3 weken geleden
Lennert Steketee: ondernemer en ambassadeur van Yerseke

Ondernemerschap, innovatie en liefde voor zijn dorp: dat typeert Lennert Steketee. Als geboren en getogen Yersekenaar zet hij zich in om het vissersdorp op de kaart te zetten, zowel als ondernemer als in zijn rol als verbinder binnen de gemeenschap.

3 weken geleden
AI drukt stempel op Zeeuwse arbeidsmarkt: stijging WW-uitkeringen

Het aantal mensen met een werkloosheidsuitkering in Zeeland is het afgelopen jaar duidelijk gestegen. Volgens recente cijfers ligt de toename hoger dan het landelijke gemiddelde.

3 weken geleden
Save the Date: Horecabeurs Goes 2026 op 9 & 10 maart!

Save the Date! De 62e editie van Horecabeurs Goes vindt plaats op 9 & 10 maart 2026 in de Zeelandhallen! 

3 weken geleden