
Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder!
Alleen ga je sneller, samen kom je verder! Dit bekende Afrikaanse spreekwoord, vaak door Nelson Mandela geciteerd, is ook het credo van Hans Everse, accountant bij Visser & Visser in Goes. Hij startte dit Visser & Visser-kantoor ongeveer acht jaar geleden en sindsdien maakt het kantoor een flinke groei door. “We werken graag samen met ambitieuze ondernemers die op dezelfde manier over samenwerken denken. We willen vooruit, graag samen, en in het volste vertrouwen dat wij onze talenten zo aanwenden dat zij kunnen groeien.”Het enthousiasme waarmee Hans over zijn vak praat, werkt aanstekelijk. Hij is energiek, gedreven, professioneel en wil vooruit. “Het mag hier wel een beetje bruisen”, zegt hij lachend. Dat veel ondernemers zich prettig voelen bij die laagdrempelige en persoonlijke instelling blijkt uit de groeicijfers van het kantoor en de waarderingscijfers voor Visser & Visser als zakelijke dienstverlener. “In 2014 zijn we dit Visser & Visser-kantoor in Goes gestart. De totale groep telt nu twaalf kantoren. We zijn klein gestart, maar inmiddels werken we met een team van ruim dertig professionals. We zijn er trots op dat we eind 2021 door Sprout/MT1000 zijn verkozen tot de beste zakelijke dienstverlener in de categorie accountancy én in de categorie fiscaal advies. Het streven is nu natuurlijk om die nummer 1 positie te behouden.” Accountants en adviseursDe combinatie van accountancy en fiscaal maakt het werk voor Hans zo interessant. “Ik krijg energie van de meest uiteenlopende vraagstukken waarmee ondernemers te maken hebben. En door deze twee disciplines te combineren, kan ik vanuit twee invalshoeken meedenken. Het is geweldig om samen met ondernemers resultaten te zien en de vruchten te plukken van soms moeilijke keuzes.” De manier waarop Hans zijn werk beschrijft, zegt ook iets over de werkwijze van het kantoor. “Natuurlijk maken we jaarrekeningen en verzorgen we aangiften”, verduidelijkt Hans. “Dat is een vast onderdeel van ons werk. We onderscheiden ons door nadrukkelijk mee te denken, te brainstormen en de sparringpartner te zijn die veel ondernemers, die vooruit willen, zich wensen.” Naast de accountancy- en adviestak, heeft Visser & Visser overigens ook een audittak voor de controleplichtige ondernemingen. Ook deze tak is de laatste jaren behoorlijk uitgebreid. 360 graden ondersteuningJaarcijfers zijn meer en meer data, waarop Hans en zijn collega’s hun adviezen baseren. Om ondernemers te ondersteunen bij automatisering en IT-vraagstukken is dochteronderneming Growteq opgericht. “Growteq is dé specialist op het gebied van data en BI oplossingen voor middelgrote organisaties” aldus Hans. “We hebben overigens meer dochterondernemingen, waarmee we ondernemers op tal van manieren in hun ondernemerschap kunnen ondersteunen. Arpentus Corporate Finance is onze overnamespecialist. En bij SQALE werken bedrijfskundige en bestuurskundige professionals die ondernemers helpen goede (strategische) keuzes te maken. Vanzelfsprekend zijn deze bedrijven breed inzetbaar en werken zij onafhankelijk van de Visser & Visser-kantoren.” Hans benadrukt dat Visser & Visser zelf ook veel kennis en specialismen in huis heeft. “Dat is het schaalvoordeel van twaalf kantoren. We hebben de mogelijkheid om medewerkers zich te laten ontwikkelen en specialiseren in hun eigen interessegebied.”Goede werkgeverOok als werkgever gooit Visser & Visser hoge ogen. Het kantoor heeft het label World-class Workplace 2022 ontvangen. Dit label wordt door Effectory toegekend aan organisaties die hoog worden gewaardeerd op het gebied van medewerkersbevlogenheid en goed werkgeverschap. “We hebben tal van vacatures en zoeken vooral naar de juiste match. Dat betekent voor ons niet het afvinken van opleidingen en diploma’s, maar het gevoel dat iemand bij ons past. Wie graag vooruit wil en samen met ondernemers wil groeien, zit hier op de juiste plek.”Kijk voor meer informatie op: www.visser-visser.nl
Meer uit Zeeland
MONO is de verantwoordelijkheid van iedereen’ Met 55 chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten, is verkeersveiligheid een belangrijk thema. Leonie van Benten, Customs Coordinator & QHSE Manager bij Tieleman Logistics in Kloosterzande legt het als volgt uit: “Onze grootste en belangrijkste prioriteit is dat iedere chauffeur ’s avonds weer goed, gezond en veilig naar huis kan.” Met dat dagelijkse streven in haar achterhoofd, kon Leonie niet om het MONO Helden stokje heen. “Ik vind het een goede manier om organisatie breed te kijken naar de afleidingen achter het stuur. Iedereen binnen ons bedrijf draagt een verantwoordelijkheid om die afleiding zoveel mogelijk te beperken. Dat begint bij bewustwording en daarbij helpt het MONO Helden stokje ons.” Tieleman Logistics is van oudsher een familiebedrijf. De naam prijkt al meer dan 100 jaar op vrachtwagens. Vijf jaar geleden heeft het bedrijf een flinke professionaliseringsslag gemaakt. Inmiddels wordt veel meer gedaan dan transport alleen. “We zijn een professionele partner in de totale supply chain van onze klanten. Dat betekent dat we bijvoorbeeld ook opslag verzorgen, labelen, ompakken en monsterafname. Natuurlijk vergt dat ook een verandering in de bedrijfsorganisatie. Om die reden hebben we grote aanpassingen gedaan, zoals het automatiseren van bedrijfsprocessen en de magazijn inrichtingen.” Oog voor het menselijke aspect Bij Tieleman Logistics werken momenteel 110 mensen. De helft daarvan is aan de slag als chauffeur. Het bedrijf heeft een eigen vloot met uiteenlopende vrachtwagens voor uiteenlopende opdrachten. Veiligheid is een belangrijk aandachtspunt. Zo vertelt Leonie dat alle vrachtwagens zijn uitgerust met de allernieuwste snufjes op dat gebied. “Toch, je kunt zoveel techniek installeren als je wilt, we hebben altijd ook te maken met het menselijke aspect. We hebben chauffeurs, die dagelijks op de weg zitten en we weten allemaal: een foutje is zo gemaakt. Ik was al langere tijd aan het nadenken hoe we juist dat aspect kunnen aankaarten, toen ik hoorde over MONO. Het werd helemaal aantrekkelijk toen bleek dat Dek Rijscholen het stokje aan ons zou overdragen. Dat is namelijk een partner met wie wij veel samenwerken.”
2 maanden geledenHorecabeurs Goes 2025: Dé horecavakbeurs van Zuidwest-Nederland! Op 17 en 18 maart 2025 vindt de Horecabeurs Goes plaats in het hart van Zeeland. Dit jaarlijkse evenement is dé horecavakbeurs voor Zuidwest-Nederland, waar ondernemers uit de horeca, recreatie en toerisme samenkomen om inspiratie op te doen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken.
2 maanden geledenBoutique Hotel Philippine viert het bereiken van het hoogste punt van de bouw Philippine, 1 november 2024 — Boutique Hotel Philippine heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: het hoogste punt van de bouw is een feit! Na maanden van intensieve werkzaamheden is het hotel nu wind- en waterdicht. Om deze prestatie te vieren, organiseert Boutique Hotel Philippine een feestelijke bijeenkomst voor alle betrokkenen en geïnteresseerden.
6 maanden geleden‘Natuurlijk MONO, voor onszelf en voor alle cursisten’ Dek Opleidingen heeft recent het Mono Helden-stokje overgenomen van De Baar Touringcars. Als nieuwe MONO Held besteedt Dek Opleidingen in de komende periode nadrukkelijk aandacht aan het voorkomen van smartphone gebruik in het verkeer. “Onze focus is tweeledig. Allereerst willen we werken aan bewustwording onder onze eigen medewerkers”, legt directeur Jos Dek uit. “Daarnaast willen we ook een begin maken met aandacht voor deze vorm van verkeersveiligheid in onze verkeersopleidingen. Wij leiden als het ware de nieuwe lichting op en kunnen zodoende bijdragen aan de verkeersveiligheid in onze regio.” Als nieuwe MONO Held is Dek Opleidingen in Goes ambassadeur van de MONO-campagne van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ). Dit sluit goed aan bij de activiteiten van dit Zeeuwse familiebedrijf. Al sinds 1976 richt Dek zich op verkeerslessen. “Ons aanbod is inmiddels breed en loopt uiteen van rijopleidingen - van personenauto tot bus, vrachtwagen en trekker - tot beroepsopleidingen, waaronder opleidingen voor intern transport, Code 95 opleidingen voor beroepschauffeurs, maar bijvoorbeeld ook VCA, BHV en cursussen Veilig werken langs de weg.” Jos vertelt verder dat zijn bedrijf inmiddels drie vestigingen heeft, namelijk in Goes, Terneuzen en Halsteren. Daar werken circa 85 medewerkers. Klanten zijn particulieren, lokale bedrijven en daarnaast grote, landelijk opererende partijen. “De Baar Touringcars is één van onze klanten. Zij besteden veel aandacht aan het voorkomen van afleiding achter het stuur. Zij deden de suggestie om het stokje van hen over te nemen.”
6 maanden geledenStellendam, 15 augustus 2024 – Na een periode van schaarste worden er in de wateren rondom Stellendam en de Voordelta weer volop garnalen gevangen. Dat heeft een sterk verlagend effect gehad op de inkoopprijs bij de visafslag. De afgelopen week werd er voor een kilo ongepelde garnalen minder dan de helft betaald in vergelijking met Week 15, toen de inkoopprijzen het hoogst waren. Dat meldt de Stellendamse Garnalen Pel Centrale BV (SGPC BV). Ondernemer Evert de Blok van SGPC is blij met de ontwikkeling. “Garnalen zijn weer betaalbaar geworden. In de eerste helft van het jaar waren de vangsten enorm teruggelopen. Dat had te maken met het koude weer en een overschot aan wijting, die ook dol zijn op garnalen. Daardoor explodeerden de inkoopprijzen en werd het voor restaurants en consumenten een wel heel erg exclusief product. Culinaire klassiekers als de Stellendamse garnalencocktail of een Tomaat met Stellendamse garnalen werden door de hoge prijzen noodgedwongen van de menukaart gehaald. Nu de vangsten van formaat Type 2 - Grande en 3 - Moyenne fors toenemen, zijn de prijzen daarvan ook spectaculair gedaald. En dat is goed nieuws voor de horeca, de viswinkels en hun klanten. Het aanbod van het grootste Type 1 – Superieur is nog beperkt, maar dat zal ook in de komende weken toenemen.”
8 maanden geledenVan 7 t/m 14 september organiseert Nationaal Park Oosterschelde de 16e editie van de Oosterscheldeweek. Tijdens de Oosterscheldeweek kan iedereen, van jong tot oud, dit prachtige gebied ontdekken en beleven.
8 maanden geledenContacta, het jaarlijkse netwerkevent voor ondernemers, vindt dit jaar plaats op 5, 6 en 7 november in de Zeelandhallen in Goes. Dit evenement is dé plek waar bedrijven en professionals uit diverse sectoren samenkomen om te netwerken, kennis te delen en nieuwe zakelijke kansen te ontdekken. Met een breed scala aan exposanten, interessante lezingen en workshops, biedt Contacta een unieke gelegenheid om je zakelijke netwerk uit te breiden en op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen in jouw branche. Het thema van dit jaar, "Sterke Schakels," weerspiegelt onze overtuiging dat succesvolle verbindingen en samenwerkingen essentieel zijn voor groei en veerkracht, zowel op individueel als op organisatorisch niveau. Door de focus te leggen op sterke schakels willen we de kracht benadrukken van het verbinden van verschillende partijen, ideeën en talenten. Dit thema is niet alleen relevant voor het bedrijfsleven, maar ook voor onderwijsinstellingen, overheden en andere belanghebbenden. Het onderstreept het belang van samenwerking en synergie om gemeenschappelijke doelen te bereiken en uitdagingen gezamenlijk aan te pakken.
8 maanden geleden