Zoektocht naar vermiste Hebe en Sanne hervat
WASPIK (ANP) - De politie zet in Waspik de zoektocht voort naar de vermiste Hebe (10) en haar begeleidster Sanne (26). Samen met het Veteranen Search Team is om 09.30 uur het zoeken hervat. Dat gebeurt te voet rond de Polanenweg, meldt de politie.
Ongeveer honderd mensen zijn betrokken bij de zoekactie. De politie meldt dat dinsdagavond meerdere plekken zijn uitgekamd. Ook is er met auto's gezocht. Die plekken worden nu te voet afgegaan. "Continu wordt gekeken of we ook op andere locaties kunnen gaan zoeken", aldus de politie.
Leden van het Veteranen Search Team hebben zich verdeeld over kleine groepjes. Er wordt onder andere ten noorden van Waspik gezocht. Ze lopen daar de wegen af en kijken in bermen en bosjes naar "onregelmatigheden", zoals ze het zelf noemen. Het gaat dan bijvoorbeeld om bandensporen of naar welke kant het gras opstaat. Ook de politiehelikopter vloog in de ochtend over het gebied.
Meer tips
De politie heeft onder andere naar aanleiding van de uitzending van Jinek dinsdagavond meerdere tips binnengekregen over de vermissing van Hebe en Sanne. Die zijn allemaal nagetrokken, laat een woordvoerster van de politie weten. "Maar het heeft helaas nog niks concreets opgeleverd."
Het is niet bekend hoeveel tips er zijn doorgegeven. Hoofd Operatiën, Stijn van Griensven, van de politie Oost-Brabant riep in talkshow Jinek mensen met informatie op om zich te melden. Hij zei dat er rekening wordt gehouden met alle scenario's. Zo is het nog niet te zeggen of er sprake is van een ontvoering of een ongeluk.
Sinds maandag
Het tweetal is sinds maandagmiddag vermist. Sanne haalde Hebe op in Raamsdonksveer om haar naar huis te brengen. Sindsdien zijn ze spoorloos. Dinsdag werd er onder meer in Waspik onderzoek gedaan naar een melding van een auto in het water bij de Hooiweg. Maar dat leverde geen voertuig op.
Dinsdagochtend is er een amber alert uitgegeven vanwege de vermissing. Hebe is gehandicapt en heeft elk moment van de dag zorg nodig.
Meer uit Binnenland
KAPELLEBRUG (ANP) - De N290 in Zeeland is in beide richtingen afgesloten na een ernstig ongeluk. Dat vond plaats ter hoogte van Kapellebrug. De politie doet onderzoek op de plaats van het ongeval.
57 minuten geledenUTRECHT (ANP) - Werknemers in het openbaar vervoer hebben het werk woensdag in de vroege ochtend neergelegd. De staking duurt tot 08.00 uur. Als gevolg daarvan rijden er minder of geen treinen, bussen, trams en metro's. Met de staking komt vakbond FNV in actie tegen de bezuinigingen van het kabinet op de sociale zekerheid. Na de staking zal het nog even duren tot alles weer normaal rijdt, verwachten de vervoerders.
1 uur geledenHILVERSUM (ANP) - Het aantal kinderontvoeringen vanuit of naar Nederland is het afgelopen jaar met ruim een kwart toegenomen. In de paar jaar daarvoor was juist sprake van een daling, blijkt uit cijfers van het Centrum Internationale Kinderontvoering.
1 uur geledenHILVARENBEEK (ANP) - Uit Safaripark Beekse Bergen in Hilvarenbeek is afgelopen weekend een aap ontsnapt. Het gaat om een mannelijke kuifmangabey die niet gevaarlijk is voor mensen of huisdieren, bevestigt een woordvoerster van het park na berichtgeving door het Brabants Dagblad.
8 uur geledenMIDDELBURG (ANP) - Het uitbundige declaratiegedrag van het FVD-Statenlid Martin Bos zou negatief kunnen uitstralen op de andere leden van Provinciale Staten in Zeeland, maar daar is absoluut geen aanleiding voor. Dat zei commissaris Hugo de Jonge naar aanleiding van berichtgeving door Omroep Zeeland. De zender meldde op basis van documenten die bij de provincie waren opgevraagd dat Bos in twee jaar tijd 117 keer uit eten was gegaan van belastinggeld. Hij deed dat uit naam van de FVD-fractie.
10 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Stoppersregelingen voor boeren zorgden de afgelopen zes jaar voor zo'n 9 procent minder stikstofuitstoot uit stallen, dat becijfert de Algemene Rekenkamer. In die jaren stelden opeenvolgende ministers van Landbouw 4,2 miljard euro beschikbaar voor veehouders die willen stoppen. Daarvan bleef 1,6 miljard euro op de plank liggen.
10 uur geledenDE BILT (ANP) - Het KNMI verwacht dat de nacht van donderdag op vrijdag de warmste wordt die ooit in Nederland is gemeten. Het weerinstituut gaat ervan uit dat de temperatuur in De Bilt dan niet onder de 24 graden zal zakken.
11 uur geleden