Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Willem II steunt gemeente om supporters samen te laten komen

Willem II steunt gemeente om supporters samen te laten komen

TILBURG (ANP) - Willem II steunt de beslissing van de gemeente om supporters donderdagavond gezamenlijk naar de wedstrijd in de Europa League te laten kijken. De Tilburgse club heeft de situatie vrijdag met de gemeente besproken.

Fans van Willem II keken samen op een plein naar de wedstrijd tegen Rangers FC. Burgemeester Theo Weterings, tevens voorzitter van de veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, had een vergunning voor het feest bij het stadion gegeven. Daar hadden zich volgens hem zo'n 500 fans verzameld zonder 1,5 meter afstand te houden. Ook zongen ze, wat in strijd is met de coronaregels.

"Wij vinden dat de gemeente de juiste afweging heeft gemaakt om onze supporters op één plek samen te laten komen en te faciliteren. Daarmee wordt voorkomen dat Willem II-supporters zich ongecontroleerd door de binnenstad en daarbuiten gaan begeven", aldus algemeen directeur Martin van Geel.

Wedstrijd samen beleven

"Want dat al onze supporters na 15 jaar weer een Europese thuiswedstrijd voor de buis zouden gaan bekijken, is een utopie. Zo’n wedstrijd willen ze samen beleven en dat vinden wij heel logisch. Daarentegen betreuren wij dat op het plein de coronarichtlijnen niet opgevolgd zijn. Ieder individu moet zijn of haar verantwoordelijkheid daarin nemen."

De reglementen van de UEFA verboden dat er bij Willem II - Rangers FC supporters aanwezig waren. Volgens Van Geel kan het spelen met beperkt publiek juist de oplossing zijn van het probleem van de samenkomst van supporters.

"Bij onze eerste thuiswedstrijd, afgelopen zondag, waren bijna 4000 supporters aanwezig. Dat is uitstekend verlopen, mede doordat we weten welke personen in ons stadion aanwezig zijn en daar dus controle over hebben", aldus de directeur. "Het veilig, verantwoord en gelijkmatig voller krijgen van voetbalstadions is in onze ogen de beste oplossing voor het voorkomen van dergelijke escalaties."

Meer uit Voetbal

Oranjebus bij WK voor rit van 1800 kilometer op weg naar Mexico

KANSAS CITY (ANP) - De bus die de Nederlandse supporters op het wereldkampioenschap voetbal voorgaat bij de zogenoemde 'fanwalk' op de dag van een wedstrijd van Oranje, is vrijdag vanuit de Verenigde Staten vertrokken naar Mexico. Het Nederlands elftal speelt daar in de nacht van maandag op dinsdag om 03.00 uur Nederlandse tijd in het Monterrey Stadium in Guadalupe tegen Marokko in de zestiende finales.

25 minuten geleden
Frankrijk wil afwezige Deschamps trots maken in WK-duel met Noren

FOXBOROUGH (ANP/AFP) - De Franse ploeg wil bondscoach Didier Deschamps een hart onder de riem steken tijdens de laatste WK-groepswedstrijd tegen Noorwegen op vrijdagavond. Dat zei middenvelder Aurélien Tchouaméni tijdens de persconferentie voor het duel. Deschamps ontbreekt bij de wedstrijd in Boston Stadium vanwege de uitvaart van zijn moeder.

4 uur geleden
Ajax haalt Marokkaanse vleugelverdediger Zahouani

AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft overeenstemming bereikt over de transfer van vleugelverdediger Fouad Zahouani van het Marokkaanse Union Touarga Sportif. De 20-jarige Marokkaan tekent na het afronden van de laatste formaliteiten een contract tot medio 2029. Dat meldt Ajax op de eigen website.

4 uur geleden
Club Hercules uit medeleven met nabestaanden 'held' Grotenbreg

UTRECHT (ANP) - De Utrechtse amateurvoetbalclub USV Hercules bevestigt dat oud-speler Mats Grotenbreg (28) donderdag is overleden. Hij werd door een boot aangevaren toen hij aan het zwemmen was bij de Mookerplas in het noorden van Limburg. Hercules noemt Grotenbreg een held en wenst zijn nabestaanden "alle kracht dit verlies te dragen".

6 uur geleden
Telecombedrijf KPN verlengt sponsorovereenkomst met KNVB

ROTTERDAM (ANP) - Telecombedrijf KPN heeft de sponsorovereenkomst met de KNVB verlengd. Het nieuwe contract loopt van 1 juli tot en met 30 juni 2030. Dat maakte KPN vrijdag bekend in een persbericht.

7 uur geleden
Doelman Room denkt er op volgende WK weer bij te zijn met Curaçao

PHILADELPHIA (ANP) - Eloy Room (37) denkt over vier jaar opnieuw als doelman van Curaçao naar het WK voetbal te gaan. "Natuurlijk kunnen we het WK nog een keer halen", zei de keeper na de uitschakeling van de kleinste deelnemer ooit in Philadelphia. "Ik ben er dan gewoon weer bij. Ik ga nog veel meer jongens overhalen om mee te doen. Waarom zou je niet voor Curaçao willen spelen?"

9 uur geleden
Renard heeft geen spijt van rol als interim bij Tunesië op WK

KANSAS CITY (ANP) - Hervé Renard heeft geen spijt dat hij na de nederlaag in het eerste WK-duel met Zweden (5-1) aan de slag is gegaan als interim-bondscoach van Tunesië.

9 uur geleden