Willem II neemt afscheid van trainer Hofland
TILBURG (ANP) - Willem II heeft per direct afscheid genomen van trainer Kevin Hofland. De clubleiding zegde een dag na de 2-1-thuisnederlaag in de derby tegen NAC Breda het vertrouwen op in de coach.
"We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om afscheid te nemen", verklaarde technisch directeur Teun Jacobs van Willem II. "Hofland heeft zich met hart en ziel voor de club ingezet en qua manier van werken valt hem niets te verwijten. De sportieve prestaties vallen tot op heden echter tegen en ons doel om rechtstreeks terug te keren naar de Eredivisie is vooralsnog uit zicht geraakt."
De nederlaag tegen NAC Breda leidde zondag tot onvrede bij een deel van de aanhang van Willem II. De kritiek richtte zich met name op Hofland. Willem II bezet de achtste plaats in de Keuken Kampioen Divisie met 24 punten uit zeventien wedstrijden.
Begrip
Hofland, die in maart de ontslagen Fred Grim opvolgde, wist vorig seizoen met Willem II degradatie niet te vermijden. De 43-jarige trainer bedankte de club voor de kans die hem werd geboden in Tilburg. "Dat de resultaten van dit seizoen niet zijn waar we op gehoopt hadden, daar baal ik ontzettend van. Daarom heb ik ook begrip voor de verschillende emoties van supporters die daarbij horen. Ik hoop dat ze de club positief blijven steunen en bedank alle mensen met wie ik de afgelopen periode heb mogen werken."
Hofland was eerder hoofdcoach bij Fortuna Sittard in 2020, waar hij aan het einde van dat jaar werd ontslagen. De voormalige international was vorig jaar een periode werkzaam als assistent van Mark van Bommel bij VfL Wolfsburg.
Meer uit Voetbal
TIJUANA (ANP) - Het nationale elftal van Iran is in het Mexicaanse Tijuana in afwachting van het vervolg voor het land op het WK voetbal. De ploeg van bondscoach Amir Ghalenoei eindigde met 3 punten als derde in groep G. Iran plaatst zich mogelijk als een van de beste acht nummers 3 voor de laatste 32, maar is daarbij afhankelijk van de resultaten in de andere groepen. "Wij verdienen het meer dan ieder ander team. Voor de mensen in Iran", zei international Ramin Rezaeian na afloop van het 1-1-gelijkspel tegen Egypte in de nacht van vrijdag op zaterdag in Seattle.
3 uur geledenGUADALUPE (ANP) - De Braziliaanse scheidsrechter Wilton Sampaio heeft in de Nederlandse nacht van maandag op dinsdag de leiding over de WK-wedstrijd tussen het Nederlands elftal en Marokko. Het duel in de zestiende finales vindt plaats in het Monterrey Stadium in het Mexicaanse Guadalupe.
5 uur geledenSEATTLE (ANP/AFP) - De Iraanse voetballers hebben op het WK na de laatste groepswedstrijd tegen Egypte (1-1) opnieuw een brief achtergelaten in de kleedkamer, waarin ze speelstad Seattle bedanken "voor de gastvrijheid". De ploeg deed dat eerder ook na de tweede groepswedstrijd tegen België (0-0) in Los Angeles op dezelfde wijze.
7 uur geledenENSCHEDE (ANP) - Wout Weghorst verruilt Ajax voor FC Twente. De Eredivisieclub uit Enschede heeft met de 33-jarige spits een akkoord bereikt voor twee jaar. De aanvaller had een aflopend contract in Amsterdam.
14 uur geledenGUADALAJARA (ANP/AFP) - Bondscoach Luis de la Fuente van Spanje baalde na de zege op Uruguay in de laatste groepswedstrijd van het WK voetbal van de blessures bij zijn spelers Nico Williams en Yéremy Pino. De Europees kampioen versloeg Uruguay met 1-0 in Guadalajara en plaatste zich als groepswinnaar voor de volgende ronde.
14 uur geledenSEATTLE (ANP) - De Iraanse internationals halen na afloop van de laatste groepswedstrijd tussen Iran en Egypte hard uit naar de wijze waarop ze worden behandeld tijdens het WK. "Het WK is een ramp voor ons", zei Mehdi Taremi in het Seattle Stadium na het 1-1-gelijkspel tegen Egypte. "Het gaat om zaken buiten het voetbal. Zoals wij worden behandeld, kunnen we niet optimaal presteren. En dat is niet goed. Want ook wij leven onze droom."
14 uur geledenVANCOUVER (ANP/Belga) - Bondscoach Rudi Garcia van België heeft na de 5-1-zege op Nieuw-Zeeland uitgehaald naar de eerdere kritiek op zijn belangrijkste spelers. "Als je als land over zulke spelers beschikt, moedig hen dan aan", zei hij op de persconferentie. "Ze hebben de voorbije dagen veel kritiek gekregen, wat ik onterecht vind. Ze werden behandeld als 'has beens', vandaag hebben ze op het veld laten zien waartoe ze in staat zijn."
14 uur geleden