Wielrenner Colbrelli laat vanuit ziekenhuis van zich horen
GIRONA (ANP) - De Italiaanse wielrenner Sonny Colbrelli heeft vanuit het ziekenhuis via sociale media van zich laten horen. De Europees kampioen op de weg en meest recente winnaar van Parijs-Roubaix zakte maandag in elkaar na de eerste etappe in de Ronde van Catalonië, waarin hij als tweede was geëindigd achter de Australiër Michael Matthews. Hij kreeg hartmassage en werd daarna naar het hospitaal in Girona gebracht voor nader onderzoek.
Ritwinnaar Matthews scheef op Instagram: "hopelijk ben je in orde maat en ik wens je een snel herstel". Colbrelli reageerde daarop met de tekst: "heel erg bedankt en gefeliciteerd". De 31-jarige Italiaan deelde ook heel wat steunbetuigingen via Instagram Stories.
Zijn ploeg Bahrain-Victorious publiceerde maandagavond een korte verklaring. "Na de sprint was Colbrelli bewusteloos. Hij onderging verdere medische hulp en zijn toestand was stabiel toen hij in een ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht om zijn toestand verder te onderzoeken." Colbrelli ontbrak zaterdag in Milaan-Sanremo omdat hij nog teveel last had van bronchitis, waardoor hij eerder deze maand moest opgeven tijdens Parijs-Nice.
Bahrain-Victorious maakte dinsdagochtend bekend dat ook Jack Haig de Ronde van Catalonië verlaat. De 28-jarige Australiër voelt zich volgens de ploeg niet lekker.
Meer uit Sport
DEN HAAG (ANP) - Shorttracker Sven Roes wordt volgens verschillende collega's vermist. Op sociale media wordt gevraagd uit te kijken naar de 26-jarige sporter. Het vermissingsbericht is onder meer gedeeld door de shorttrackbroers Jens en Melle van 't Wout, shorttrackster Xandra Velzeboer en schaatsster Antoinette Rijpma-de Jong.
53 minuten geledenSPIELBERG (ANP) - Teambaas Laurent Mekies van Red Bull heeft zijn excuses aangeboden aan Max Verstappen na de crash van de Nederlander tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Oostenrijk. De viervoudig wereldkampioen schoot eerder op zaterdag op de Red Bull Ring in Spielberg vlak voor het einde van de derde en laatste kwalificatiesessie van de baan.
13 uur geledenROME (ANP) - Zwemster Marrit Steenbergen heeft bij wedstrijden in Rome het wereldrecord op de 100 meter vrije slag verbeterd. De 26-jarige Nederlandse noteerde een tijd van 51,68. Ze was daarmee een fractie sneller dan de Zweedse Sarah Sjöström (51,71), die het record sinds 2017 in handen had.
15 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Turnster Sanne Wevers (34) is opgelucht dat ze haar eerste wedstrijd achter de rug heeft. Bij de Nederlandse titelstrijd in Ahoy turnde ze haar eerste toernooi sinds de Olympische Spelen van Parijs en kwam ze in actie op balk (13,500) en brug (11,800).
16 uur geledenSANTA PONSA (ANP/AFP) - Tennisser Alejandro Davidovich Fokina heeft op Mallorca zijn eerste ATP-titel veroverd. Hij verloor zijn vijf eerdere finales op het hoogste niveau. De 27-jarige Spanjaard versloeg in de eindstrijd op Mallorca de Amerikaan Ethan Quinn met 7-6 (4) 6-3. Hij is op het Spaanse eiland de opvolger van Tallon Griekspoor, die vorig jaar het voorbereidingstoernooi op Wimbledon won.
16 uur geledenROTTERDAM (ANP) - Turnster Naomi Visser en turner Aaron Enser hebben bij de Nederlandse kampioenschappen in Ahoy de meerkamptitels gewonnen. Voor Enser, die dit jaar debuteert bij de senioren, is het zijn eerste meerkamptitel. Visser greep voor de vierde keer in haar loopbaan meerkampgoud, na eerdere overwinningen in 2023, 2022 en 2019.
17 uur geledenASSEN (ANP) - Zonta van den Goorbergh was tevreden met zijn veertiende tijd in de kwalificatie voor de TT van Assen. De 20-jarige Moto2-rijder moest kort na elkaar twee sessies afwerken op het smoorhete circuit van Assen en dat viel hem niet mee. "In het racepak is het een sauna en dan met de motor erbij heb je een Turks stoombad. Het was aardig warm", zei hij na afloop.
18 uur geleden