Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Wereldwijd niet meer uitgegeven op Cyber Monday

Wereldwijd niet meer uitgegeven op Cyber Monday

SAN FRANCISCO (ANP/BLOOMBERG) - De wereldwijde uitgaven op Cyber Monday vallen ongeveer even hoog uit als vorig jaar, denkt het Amerikaanse softwarebedrijf Salesforce. Ze komen uit op zo'n 43 miljard dollar, omgerekend ruim 38 miljard euro. Daarvan werd 11 miljard dollar in de Verenigde Staten uitgegeven.

Tijdens Black Friday werd wel meer uitgegeven, aldus de maker van bedrijfssoftware. Wereldwijd ging het om een stijging van zo'n 2 procent, in de VS lagen de verkopen 5 procent hoger hoewel er minder grote kortingen werden gegeven. Verder ziet Salesforce dat bedrijven hun kortingen spreiden over een langere periode. Daardoor worden de piekdagen als Black Friday en Cyber Monday minder hoog.

Black Friday is de dag nadat de Amerikanen Thanksgiving vieren en is al sinds jaren een koopjesfestijn. De naam zou verwijzen naar het moment op het jaar waarin winkeliers zwarte cijfers gaan schrijven en dus winstgevend worden. Met de komst van webwinkels kwam daar Cyber Monday bij, de maandag na Thanksgiving waarop de webwinkels aanbiedingen hadden. Steeds meer bedrijven rekken, zowel online als offline, het koopjesfestijn flink uit.

Creditcardbedrijf en betalingsverwerker Mastercard zag dat Amerikanen sinds Thanksgiving wel meer uitgaven en wel ruim 14 procent. Met name de verkoop van juwelen steeg hard. Daar gaven Amerikanen ruim driekwart mee aan uit. De uitgaven aan kleding stegen met ruim de helft. Opvallend is verder dat de stijging van de uitgaven die Amerikanen in winkels deden hoger is dan de toename van de online-uitgaven. Dat heeft vermoedelijk te maken met het verloop van de coronapandemie in de VS.

Meer uit Financieel

Facebook-moederbedrijf Meta keldert op Wall Street na cijfers

NEW YORK (ANP) - Meta Platforms ging donderdag hard onderuit op de aandelenbeurzen in New York. De eigenaar van Facebook, WhatsApp en Instagram gaf een tegenvallende omzetverwachting af voor het huidige kwartaal. Ook verwacht Meta dit jaar meer kosten te maken door de vele investeringen in kunstmatige intelligentie (AI). Het socialemediabedrijf boekte afgelopen kwartaal wel meer winst dan verwacht.

31 minuten geleden
Politie heeft begrip voor gebruik bodycams in supermarkt

AMSTERDAM (ANP) - De politie heeft begrip voor het besluit van supermarktketen Dirk om personeel te voorzien van bodycams. Supermarktketen Jumbo zegt ook naar de inzet van bodycams te hebben gekeken.

1 uur geleden
Groei economie VS zwakt sterker af dan verwacht

WASHINGTON (ANP/BLOOMBERG) - De Amerikaanse economie is in het eerste kwartaal van dit jaar aanzienlijk minder sterk gegroeid dan in de voorgaande periode. Dat meldde de Amerikaanse overheid in een voorlopige schatting. De groei viel ook minder sterk uit dan verwacht.

1 uur geleden
Moederbedrijf Douglas verwacht meer op te halen met beursgang

AMSTERDAM (ANP/BLOOMBERG) - Investeringsmaatschappij CVC Capital Partners verwacht meer op te halen bij de introductie op de Amsterdamse beurs. Het bedrijf is onder andere eigenaar van cosmeticaketen Douglas en horlogemerk Breitling en investeerde in de Franse en Spaanse voetbalcompetities.

1 uur geleden
Bodycam in supermarkt is geen goed idee, volgens FNV

AMSTERDAM (ANP) - FNV vindt het gebruik van bodycams in de supermarkt "geen goed idee". De vakbond betwijfelt of het gebruik van de kleine camera's de-escalerend werkt, zoals supermarkt Dirk van den Broek beweert.

1 uur geleden
Unilever-topman predikt 'realistische' duurzaamheidsdoelen

LONDEN (ANP) - Topman Hein Schumacher van Unilever wil dat het verzorgings- en voedingsmiddelenconcern voortaan vooral "realistische" doelen nastreeft op het gebied van duurzaamheid. In het verleden stelde het bedrijf "met opzet ambitieuze doelen", maar nu is het volgens de Nederlander zaak om op de kortere termijn concrete resultaten te boeken.

2 uur geleden
Facebook onder vuur om gerichte reclame over geaardheid

BRUSSEL (ANP/BLOOMBERG) - Facebook mag geen openbare gegevens over seksuele geaardheid gebruiken voor persoonlijke advertenties, volgens een advies aan de hoogste Europese rechter. Volgens advocaat-generaal Athanasios Rantos van het Europese Hof van Justitie is dit in strijd met de Europese privacyregels.

2 uur geleden