Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Webwinkels bereiden zich maandenlang voor op drukke feestmaand

Webwinkels bereiden zich maandenlang voor op drukke feestmaand

DEN HAAG (ANP) - Webwinkels bereiden zich al maanden voor op de drukke dagen aan het eind van het jaar. "We beginnen ieder jaar in januari al met plannen, want de feestdagen zijn een enorm project voor ons", zegt een woordvoerder van bol. "Het is een periode die begint met Black Friday en pas na kerst wordt afgesloten."

Ook Wehkamp is al lange tijd bezig met de voorbereidingen voor deze drukke tijd. "De voorbereidingen beginnen al een jaar vooraf, met het selecteren van de juiste producten voor deze periode, van feestelijke kleding tot speelgoed", zegt een woordvoerder. De afgelopen maanden zijn er volgens hem "miljoenen artikelen" aan de voorraad toegevoegd. "Op piekdagen versturen we richting de 100.000 pakketten."

Voor Zalando is de zogenoemde Cyber Week "een van de belangrijkste winkelmomenten van het jaar". "De voorbereidingen, bijvoorbeeld binnen de techafdeling, zijn aan het begin van het jaar begonnen om goed voorbereid te zijn op de toegenomen drukte, met name op Black Friday zelf", aldus een woordvoerder. Ook zet Zalando in deze periode meer tijdelijke werknemers via uitzendbureaus in.

Webshops

De webshops wachten net als andere winkels niet met aanbiedingen tot Black Friday. "We beginnen eerder met aanbiedingen, dat heeft ermee te maken dat consumenten dat inmiddels verwachten", zegt de woordvoerder van Wehkamp. "Het geeft onze klanten ook de mogelijkheid om van de aanbiedingen te profiteren zonder dat ze hoeven te wachten tot die ene dag." Ook Zalando begint met een "opwarmperiode" voor de kortingsdagen.

Bol adviseert mensen op tijd hun bestelling te doen voor de feestdagen, om ervoor te zorgen dat ze hun aankopen op tijd in huis hebben. Wehkamp blijft bij het doel om bestellingen de volgende dag bij de klant thuis te hebben. Daarom gaat het onlinewarenhuis al in de zomer met logistieke partners DHL en Dynalogic om tafel. Volgens de woordvoerder komt meer dan 98 procent van de bestellingen binnen het gestelde tijdsbestek bij de klant.

Ook "cadeauwinkel" HEMA is volgens een woordvoerster zowel online als in de winkels voorbereid op een drukke tijd. De warenhuisketen houdt rekening met "een verdubbeling" van het aantal verzonden pakketten. De woordvoerster waarschuwt voor een "iets langere" levertijd van bestellingen rondom Black Friday en de feestdagen. Klanten halen volgens haar ook hun online bestelde producten op in de winkel.

Meer uit Financieel

PostNL wil rechtszaak beginnen om afwijzing subsidie door kabinet

DEN HAAG (ANP) - PostNL wil een rechtszaak aanspannen vanwege het besluit van het demissionaire kabinet om het bedrijf geen subsidie te geven. Het kabinet besloot vrijdag dat het bezorgbedrijf vanaf 1 juli 2026 twee dagen mag doen over het bezorgen van de post die onder de zogeheten universele postdienst (UPD) valt en vanaf juli 2027 drie dagen. Maar door de lange bezorgtijd is de overheidssubsidie volgens het kabinet niet nodig.

36 minuten geleden
Heineken beboet voor 1,5 miljoen om blikjes zonder statiegeld

AMSTERDAM (ANP) - Heineken heeft een boete gekregen van 1,5 miljoen euro om blikjes zonder statiegeld. Volgens het Openbaar Ministerie vulde de bierbrouwer tussen 1 en 11 april 2023 nog ruim 7,2 miljoen blikjes bier zonder statiegeld. Deze blikjes zijn vervolgens op de markt gebracht, ondanks dat statiegeld op blik toen al verplicht was.

1 uur geleden
Sportmerk Nike hard onderuit op Wall Street na resultaten

NEW YORK (ANP) - Nike ging vrijdag hard onderuit op de beurzen in New York. De sportkledingfabrikant presteerde afgelopen kwartaal beter dan verwacht, maar zag de verkopen in China voor het zesde kwartaal op rij dalen. Het bedrijf ondervindt ook de gevolgen van de hogere handelstarieven van president Donald Trump, die de marges negatief beïnvloeden. De winst viel daardoor een derde terug ten opzichte van een jaar eerder.

1 uur geleden
Shein moet leeftijd checken voor verkoop sekspoppen, anders boete

PARIJS (ANP/RTR) - Shein krijgt in Frankrijk een boete van 10.000 euro voor iedere keer dat de Chinese webwinkel nog een sekspop verkoopt zonder een leeftijdscheck te hebben gedaan. Dat is de uitkomst van een rechtszaak in Parijs. De Franse regering had zo'n leeftijdsverificatie geëist voordat externe verkopers hun producten weer mochten aanbieden via het platform in het land.

2 uur geleden
ACM: energietarieven gedaald door flink lagere energieprijzen

DEN HAAG (ANP) - De energietarieven voor huishoudens zijn dit jaar gedaald door de flink lagere energieprijzen. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in zijn Energiemonitor. Volgens de toezichthouder komt dat voor huishoudens met een gemiddeld gebruik neer op een kostendaling van ongeveer 130 euro per jaar.

3 uur geleden
Chinees Nexperia vindt andere wafers voor maken belangrijke chip

BEIJING (ANP) - De Chinese tak van Nexperia heeft voldoende alternatieven gevonden voor de eerder uit Nederland afkomstige wafers om volgend jaar een belangrijk product te blijven maken. Het bedrijf vangt het gemis van het basisproduct uit Nederland op met lokale alternatieven, meldt persbureau Reuters op basis van een brief aan distributeurs.

3 uur geleden
Omwonenden Tata Steel claimen minimaal 1,4 miljard in massaclaim

IJMUIDEN (ANP) - Omwonenden van Tata Steel bij IJmuiden claimen minimaal 1,4 miljard euro schadevergoeding in een massaclaim. Ze willen compensatie voor jarenlange blootstelling aan schadelijke uitstoot, overlast en onzekerheid. Claimstichting Frisse Wind.nu heeft Tata Steel nu ook gedagvaard, waarmee een belangrijke vervolgstap wordt gezet in de juridische strijd van de omwonenden.

3 uur geleden