Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Vitesse presenteert Van den Brom officieel als nieuwe trainer

Vitesse presenteert Van den Brom officieel als nieuwe trainer

ARNHEM (ANP) - Vitesse heeft de aanstelling van John van den Brom als trainer voor volgend seizoen afgerond. De al uit de Eredivisie gedegradeerde club maakte er al geen geheim meer van de oud-speler van de club te willen om op die manier ook iets positiefs te kunnen melden aan de fans, in deze periode waarin het voortbestaan van de club onzeker is. Van den Brom (57) wil Vitesse helpen in de weg terug omhoog. "Vandaar ook dat ik juist nu dit contract onderteken."

Van den Brom, die de club uit Arnhem in het seizoen 2011/2012 naar de zevende plek in de Eredivisie en Europees voetbal leidde, heeft een contract getekend voor een jaar. Vitesse maakt de rest van de technische staf later bekend.

"Ook ik ben natuurlijk op de hoogte van de laatste stand van zaken en zie dat we vechten voor het behoud van onze licentie", zegt Van den Brom in een persbericht. "Ik heb er echter vertrouwen in dat het goed komt. Samen met (directeur) Edwin Reijntjes, (adviseur) Paul van der Kraan en eenieder in en rondom de club gaan we Vitesse weer terugbrengen naar waar het thuishoort. Daar ben ik echt van overtuigd."

Schulden

Interim-directeur Edwin Reijntjes wil met deze benoeming laten zien dat "we ondanks alle perikelen 'gewoon' uitgaan van betaald voetbal in Arnhem" volgend seizoen. "Dat we dit met een ervaren trainer en ras-Vitessenaar gaan doen als John, is des te mooier."

Vitesse zit diep in de schulden en moet de licentiecommissie van de KNVB binnen twee weken overtuigen om toch zijn vergunning voor volgend seizoen te behouden. Anders mag de club, die definitief degradeerde na een aftrek van 18 punten, ook niet uitkomen in de Keuken Kampioen Divisie.

Meer uit Voetbal

Onweer in Kansas 2,5 uur voor duel Oranje, fans niet in stadion

KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.

36 minuten geleden
Spits Schick stopt bij Tsjechië na WK-uitschakeling

PRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.

1 uur geleden
Oranje-international Pelova maakt overstap naar Tottenham Hotspur

LONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.

3 uur geleden
Kansas City loopt massaal uit voor fanwalk van Oranjefans

KANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.

4 uur geleden
Gedragen shirts Oranje-spelers voor 50.618 euro geveild

KANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.

4 uur geleden
Spaanse media: doelman Ter Stegen op huurbasis onderweg naar Ajax

BARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.

4 uur geleden
Neymar 'in tranen' na langverwachte rentree bij Brazilië op WK

MIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).

5 uur geleden