Vitesse onder de indruk van Tottenham Hotspur Stadium
LONDEN (ANP) - Spelers en stafleden van Vitesse keken bij aankomst in het nieuwe Tottenham Hotspur Stadium hun ogen uit. "Indrukwekkend", sprak coach Thomas Letsch vol bewondering. "Dit topmoderne stadion mag met recht één van de mooiste van de wereld genoemd worden. Dit is uiteindelijk de reden waarom wij voetbal spelen, hier doe je het allemaal voor."
Verdediger Jacob Rasmussen was het volledig met zijn trainer eens. "Het is echt waanzinnig. Het ziet er piekfijn uit. Veel mooier krijg je het niet in Europa."
Letsch hoopt dat zijn ploeg donderdagavond tegen Tottenham Hotspur in staat zal zijn om opnieuw voor een verrassing te zorgen tegen de Engelse topclub. De Arnhemse formatie versloeg vorige maand op eigen veld een veredeld B-team van Tottenham met 1-0. Maximilian Wittek maakte in de slotfase het doelpunt. De Duitse middenvelder miste de laatste twee duels van Vitesse door een blessure. Hij kan in Londen zijn rentree maken. Daan Reiziger en Million Manhoef ontbreken in de wedstrijdselectie vanwege blessures.
Genieten
"We hebben dit verdiend en moeten er ook van genieten, maar de benadering is hetzelfde als twee weken geleden", betoogde Letsch. "Het is mooi om hier te staan, maar je wil het ook weer laten zien op dit niveau. Het wordt een 'big match'. Onze kansen zijn misschien niet groot, maar dat wil niet zeggen dat wij er niet vol voor gaan. Wat wel prettig is, is dat we door de vorige wedstrijd iets vrijer kunnen spelen. Hier valt vooral iets te winnen voor ons."
Vitesse neemt in groep G van de Conference League de tweede plaats in met 6 punten. Stade Rennes leidt met 7 punten en Tottenham Hotspur staat op de derde plek met 4 punten. De Engelse club beleefde een roerige aanloop naar het tweede duel met Vitesse. Trainer Nuno Espirito Santo werd maandag ontslagen vanwege de teleurstellende resultaten. De Italiaanse vakman Antonio Conte volgde hem een dag later al op. Hij debuteert tegen Vitesse op de bank bij de Spurs.
Meer uit Voetbal
PRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.
34 minuten geledenLONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.
2 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.
2 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.
2 uur geledenBARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.
3 uur geledenMIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).
4 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Daphne Koster heeft een nieuwe functie bij Ajax en is sinds begin deze maand hoofd strategie vrouwenvoetbal. Dat heeft de Amsterdamse club donderdag bekendgemaakt. De 45-jarige oud-speelster was jarenlang hoofd vrouwenvoetbal. In haar nieuwe, strategische, adviserende rol gaat ze zich richten op "de brede ontwikkeling van de Ajax Vrouwen op het gebied van opleiding, nationale en internationale groei."
5 uur geleden