US Open-kampioene Andreescu mist Australian Open
MELBOURNE (ANP) - De Canadese tennisster Bianca Andreescu heeft zich afgemeld voor de Australian Open. De 19-jarige Andreescu, afgelopen jaar winnares van de US Open, is herstellende van een knieblessure. Ze voelt zich niet fit genoeg om over ruim een week mee te doen aan het eerste grandslamtoernooi van het jaar.
"Mijn herstel gaat goed, ik voel me iedere dag beter en sterker. Maar in overleg met mijn team en op advies van de dokter heb ik besloten de Australian Open over te slaan, het komt te vroeg", schrijft de nummer 6 van de wereld op Twitter. Eerder meldden onder anderen Andy Murray, Kim Clijsters, Kei Nishikori, Juan Martin Del Potro en Richard Gasquet zich af voor het grandslam in Melbourne.
Andreescu beleefde in 2019 haar grote doorbraak. Ze won de toernooien van Indian Wells en Toronto en pakte in september in New York haar eerste grandslamtitel door de Amerikaanse veterane Serena Williams in de finale van de US Open te overklassen. Op de WTA Finals in Shenzhen moest de Canadese tijdens haar tweede partij opgeven vanwege klachten aan haar linkerknie.
Meer uit Sport
WAVER (ANP) - De Nederlandse hockeysters hebben zich vier wedstrijden voor het einde al verzekerd van de eindzege in de landencompetitie Pro League. De ploeg van bondscoach Raoul Ehren heeft zich daarmee direct geplaatst voor de Olympische Spelen van Los Angeles in 2028.
39 minuten geledenARNHEM (ANP) - Staffan Olsson vertrekt na bijna vier jaar als bondscoach van de Nederlandse handballers. De 62-jarige Zweed en de Nederlandse handbalbond hebben "in goed overleg" besloten het aflopende contract niet te verlengen, meldt de bond in een persbericht.
21 uur geledenWENEN (ANP) - Dione Housheer en Kelly Dulfer zijn gekozen in het team met de beste handbalsters van Europa. De Europese handbalfederatie presenteerde het sterrenteam als uitkomst van de verkiezing die werd gehouden na afloop van het Europese clubseizoen. Housheer en Dulfer zijn allebei internationals van Oranje en spelen bij de Hongaarse club Győri, die afgelopen seizoen de finale van de Champions League verloor van de Franse club Metz.
22 uur geledenZANDVOORT (ANP) - De elektrische raceklasse Formule E bezoekt in 2027 voor het eerst circuit Zandvoort. Er staan twee races gepland, op 18 en 19 juni. Dat meldt de organisatie achter de Formule E, die volgend seizoen uitbreidt naar 21 races, zogeheten E-Prix.
23 uur geledenEINDHOVEN (ANP) - Zwemmer Nyls Korstanje komt voorlopig niet in actie door aanhoudende rugproblemen. De nummer 6 op de 100 meter vlinderslag van de afgelopen Olympische Spelen in Parijs slaat het EK van augustus over en werkt voorlopig ook geen trainingen af. "Ik wil mijn lichaam de tijd geven om volledig te herstellen, zodat ik op de lange termijn weer op mijn best kan zijn", reageert de vlinderslagspecialist via de zwembond.
1 dag geledenASSEN/BOLOGNA (ANP) - Regerend wereldkampioen Marc Márquez rijdt ook de komende twee jaar voor het fabrieksteam van Ducati in de MotoGP. De 33-jarige Spaanse motorracer heeft bijgetekend tot en met 2028, meldde Ducati Lenovo. Márquez reed vorig jaar op een Ducati met overmacht naar de wereldtitel. Dit seizoen kwam hij mede door een voetbreuk wat moeizaam op gang, maar hij won wel de laatste twee grands prix (Hongarije en Tsjechië) en geldt nu als grote favoriet voor de zege in de TT van Assen komende zondag.
1 dag geledenMIAMI (ANP/RTR/DPA) - Basketbalvedette Giannis Antetokounmpo staat voor een grote transfer in de NBA. Volgens Amerikaanse media als Associated Press en ESPN verruilt de 31-jarige Griek Milwaukee Bucks voor Miami Heat. In de ruil vergezelt Bobby Portis hem naar Miami. Daar krijgen de Bucks vier spelers en de nodige voordelen bij het kiezen van nieuwe spelers in de draft voor terug.
1 dag geleden