Turnster Visser definitief niet naar Tokio
TOKIO (ANP) - Turnster Naomi Visser reist niet meer af naar Tokio. De 19-jarige Visser was reserve bij het vrouwenteam dat zondag uitkomt in de kwalificaties op de Olympische Spelen. Visser, die eerder dit jaar positief werd getest op corona, legde kort voor afreizen opnieuw een positieve test af. Daardoor kon ze vorige week donderdag niet meereizen met de ploeg.
De technische staf van gymnastiekbond KNGU besloot donderdag Visser niet meer te laten overkomen uit Nederland. De strikte regels vanuit de Japanse overheid en het risico op quarantaine gaven daarbij, zo meldt de bond, de doorslag.
Visser reageerde teleurgesteld op het besluit. "Ik heb de afgelopen dagen negen keer achter elkaar negatief getest waardoor ik hoop bleef houden. In Nederland heb ik goed door getraind en ik voel mij fit. Helaas moet ik mij bij dit besluit neerleggen."
Elze Geurts is nu de enige reserve van het Nederlandse vrouwenteam.
Meer uit Sport
SPIELBERG (ANP) - Lewis Hamilton heeft onthuld dat een nekblessure hem kwelde in zijn eerste weken bij Ferrari. "Ik crashte begin vorig jaar tijdens een van mijn eerste tests in de Ferrari heel hard tegen de muur. Een van mijn nekwervels raakte beschadigd en daarbij werd een zenuw geraakt", vertelde de zevenvoudig wereldkampioen aan de media op de persdag van de Formule 1 voorafgaand aan de Grote Prijs van Oostenrijk.
1 uur geledenSPIELBERG (ANP) - Kimi Antonelli en George Russell kunnen teamorders van Mercedes verwachten als een van de twee duidelijk sneller is en de druk van rivalen groot. Dat zei WK-leider Antonelli tegen verslaggevers op de persdag van de Formule 1, voorafgaand aan de Grote Prijs van Oostenrijk.
2 uur geledenMACAU (ANP) - Autosportbond FIA heeft ingestemd met het beëindigen van de limiet op termijnen voor het voorzitterschap. De huidige voorzitter Mohamed Ben Sulayem uit de Verenigde Arabische Emiraten wilde een einde aan de limiet van drie termijnen van vier jaar. Ben Sulayem is recent herkozen in zijn tweede termijn.
2 uur geledenSPIELBERG (ANP) - De overkoepelende autosportorganisatie FIA heeft voor de Grote Prijs van Oostenrijk komend weekeinde het hitteprotocol uitgevaardigd. Het is de eerste keer dit seizoen dat dit gebeurt. Het betekent dat de Formule 1-auto's worden voorzien van een koelsysteem voor de coureurs, bijvoorbeeld een koelvest.
2 uur geledenLONDEN (ANP) - De Internationale Tennisfederatie (ITF) heeft zichzelf per direct omgedoopt tot World Tennis. De federatie hoopt het aantal tennissers de komende jaren verder te laten groeien van 106 miljoen in 2024 naar 140 miljoen in 2035. Een ambitieus, maar haalbaar doel, aldus World Tennis.
6 uur geledenWAVER (ANP) - De hockeyers van Oranje hebben in de Pro League gelijkgespeeld tegen koploper België. Lang stond de ploeg van bondscoach Jeroen Delmee op voorsprong in Waver, maar zeven minuten voor tijd maakte Tom Boon gelijk: 2-2. Vervolgens verloor Oranje de shoot-outserie.
18 uur geledenLONDEN (ANP) - De Nederlandse tennissters ontbreken dit jaar na Roland Garros ook in het enkelspel van Wimbledon. Suzan Lamens was als laatste tennisster actief in de kwalificaties van het Engelse grandslamtoernooi, maar ze strandde in de tweede ronde. De 26-jarige Zuid-Hollandse verloor in drie sets van Elena Pridankina uit Rusland: 5-7 6-4 3-6.
1 dag geleden