Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Tsjechische beachvolleyballer test positief in olympisch dorp

Tsjechische beachvolleyballer test positief in olympisch dorp

TOKIO (ANP) - De Tsjechische beachvolleyballer Ondrej Perusic is positief op corona getest in het olympisch dorp van de Spelen in Tokio. Hij heeft volgens zijn teamarts geen symptomen maar is wel in quarantaine geplaatst. Ook wordt onderzocht met welke mensen hij mogelijk nauw in contact is geweest.

Perusic is voor zover bekend de vierde persoon die positief op corona heeft getest in het olympisch dorp, na twee voetballers en een videospecialist van de Zuid-Afrikaanse voetbalploeg.

Tijdens de Olympische Spelen, die vrijdag worden geopend, nemen in totaal zo'n 18.000 sporters en begeleiders hun intrek in het dorp. Op het piekmoment, ongeveer halverwege de Spelen, zullen er maximaal 6700 tegelijkertijd zijn. "Het is onvermijdelijk dat we besmettingsgevallen hebben", erkende IOC-directeur Christophe Dubi. Hij verzekerde echter dat alles wordt gedaan om het risico op een uitbraak van het coronavirus "tot een absoluut minimum te beperken."

Volgens het Japanse persbureau Kyodo is maandag ook een Japanse turnster positief op corona getest. Dat gebeurde in de stad Inzai, waar de turnploeg van de Verenigde Staten zich voorbereidt op de Spelen.

Het organisatiecomité van de Spelen maakte verder bekend dat tot dusver 58 positieve coronatests zijn geregistreerd. Er zijn circa 30.000 tests uitgevoerd bij 18.000 sporters, officials, journalisten en andere betrokkenen die vanaf 1 juli in Japan zijn aangekomen.

Meer uit Sport

Darters Van Veen en Van Gerwen naar kwartfinales World Cup

FRANKFURT (ANP) - Michael van Gerwen en Gian van Veen hebben op de World Cup of Darts in Frankfurt de kwartfinales bereikt. Het Nederlandse duo won bij de laatste zestien met 8-6 van Zweden. Duitsland is zondag de volgende tegenstander.

5 uur geleden
Atlete Van Es verovert eerste Nederlandse titel op 10.000 meter

LEIDEN (ANP) - Diane van Es heeft voor het eerst de Nederlandse titel veroverd op de 10.000 meter. De Rotterdamse atlete deed dat op de atletiekbaan in Leiden, waar het NK deel uitmaakte van de internationale wedstrijden om de Gouden Spike. Van Es won de wedstrijd in 31.39,28. Ze liep in de slotfase van de race weg bij de Ethiopische Almaz Baraki, die als tweede finishte in 31.44,29. De Italiaanse Federica Del Buono werd derde in 31.46,35.

6 uur geleden
Pool Majchrzak verslaat Medvedev en bereikt finale in Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Tennisser Daniil Medvedev is er niet in geslaagd om de finale van het Libéma Open te bereiken. De 30-jarige Rus moest in de halve finale zijn meerdere erkennen in Kamil Majchrzak. De Pool won in twee sets (7-6 (4) 6-1) en neemt het in de finale op tegen de Australiër Alex de Minaur.

9 uur geleden
Del Toro wint rit op Grand Colombier in Tour Auvergne-Rhône-Alpes

GRAND COLOMBIER (ANP) - Isaac del Toro heeft de zevende etappe van de Tour Auvergne-Rhône-Alpes, voorheen het Critérium du Dauphiné, gewonnen. De 22-jarige Mexicaan van UAE Team Emirates maakte in de slotklim van de buitencategorie op de Grand Colombier het verschil en kwam solo aan. De Spanjaard Juan Ayuso volgde op 24 seconden, voor de Noor Tobias Halland Johannessen, die op 38 seconden van de winnaar binnenkwam. Luke Tuckwell uit Australië behoudt de leiding in het algemeen klassement.

13 uur geleden
Tennisster Montgomery bereikt in Rosmalen eerste WTA-finale

ROSMALEN (ANP) - Tennisster Robin Montgomery heeft in Rosmalen voor het eerst in haar carrière de finale van een WTA-toernooi bereikt. De 21-jarige Amerikaanse versloeg op het Libéma Open in twee sets Ajla Tomljanović uit Australië: 6-4 6-2. In de finale treft ze Barbora Krejčíková uit Tsjechië.

13 uur geleden
Arends en Pel winnen voor het eerst dubbelspel in Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Tennissers Sander Arends en David Pel hebben voor het eerst het mannendubbelspel op het grastoernooi van Rosmalen gewonnen. Het Nederlandse duo versloeg in de finale het Belgisch-Franse koppel Zizou Bergs en Arthur Rinderknech na twee tiebreaks in twee sets: 7-6 (6) 7-6 (5).

15 uur geleden
Williams' dubbelpartner Mboko meldt zich af voor Wimbledon

LONDEN (ANP/AFP) - Tennisster Victoria Mboko heeft zich wegens een knieblessure afgemeld voor Wimbledon. De 19-jarige Canadese maakte bekend dat ze de rest van het grasseizoen mist, maar hoopt dat ze haar samenwerking met Serena Williams in het dubbelspel kan hervatten op de US Open.

18 uur geleden