Trump: New York niet in quarantaine
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Donald Trump heeft zaterdag gezegd dat de staat New York niet in quarantaine hoeft te gaan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Wel wordt gekeken naar reisbeperkingen. "Quarantaine is niet nodig. De volledige details worden vanavond vrijgegeven door CDC (Centers for Disease Controle and Prevention)", zei Trump op Twitter.
Deze vergaande maatregel is evenmin noodzakelijk voor de staten New Jersey en Connecticut, voegde de president er aan toe. Eerder liet Trump op zaterdag weten quarantaine voor deze drie staten te overwegen. Die zou voor twee weken moeten gelden om verspreiding van het virus tegen te gaan.
Met name New York is hard getroffen door de virusuitbraak. Van de ruim 2000 doden die in de VS zijn gevallen door het longvirus zijn er ruim 700 in deze staat geregistreerd.
Meer uit Buitenland
KYIV (ANP) - Bij diverse luchtaanvallen door Rusland op Oekraïne zijn zeker vijf mensen gedood. Ook vielen op diverse plaatsen gewonden. Dat melden de Oekraïense autoriteiten in de nacht van zondag op maandag.
26 minuten geledenLONDEN (ANP) - Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië hebben gezegd dat zij bereid zijn de sancties tegen Iran op te heffen. Dat schrijven de leiders van de vier landen in een gezamenlijke verklaring.
2 uur geledenKYIV (ANP) - De Oekraïense verdedigingssystemen hebben diverse luchtaanvallen boven de hoofdstad Kyiv weten af te slaan. Dat meldt burgemeester Vitali Klitsjko maandagochtend op Telegram.
2 uur geledenWASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse president Trump meldt dat de Straat van Hormuz vrijdag weer opengaat. Dat schrijft hij op Truth Social.
2 uur geledenTEHERAN (ANP) - Volgens de Iraanse viceminister van Buitenlandse Zaken Kazem Gharibabadi betekent de overeenkomst tussen de VS en Iran niet dat er vertrouwen is in de "vijand". Hij wordt onder meer door het Iraanse nieuwsagentschap Tasnim geciteerd.
3 uur geledenISLAMABAD (ANP/RTR) - Er is een vredesakkoord tussen de VS en Iran bereikt. Dat meldt de Pakistaanse premier Shehbaz Sharif op X. Dit zal op 19 juni in Zwitserland door beide landen ondertekend worden.
4 uur geledenJERUZALEM (ANP/AFP) - Het Israëlische leger zegt een hoge functionaris van Hezbollah te hebben gedood die ervan werd beschuldigd betrokken te zijn geweest bij de ontvoering en moord van vijf Amerikaanse soldaten in Irak in 2007. Ali Mussa Daqduq werd vrijdag gedood bij een "precisieaanval" ten zuiden van de Litani-rivier in Libanon, aldus het leger.
6 uur geleden