Tottenham Hotspur draait loonmaatregelen personeel terug
LONDEN (ANP) - In navolging van Liverpool heeft ook Tottenham Hotspur onder druk van de publieke opinie besloten om toch niet aan te kloppen bij het noodfonds van de Engelse overheid. De voetbalclub uit de Premier League kondigde eind vorige maand aan dat 550 medewerkers in de maanden april en mei 20 procent minder salaris zouden krijgen. Tottenham heeft die maatregel nu teruggedraaid.
"Alle medewerkers krijgen in april en mei 100 procent salaris, of ze nu fulltime of parttime werken of dat ze met verlof zijn gestuurd", meldt de club die vorig jaar nog de finale van de Champions League haalde. "Alleen het bestuur krijgt minder salaris."
Voorzitter Daniel Levy zei twee weken geleden dat hij eventueel een beroep wil gaan doen op het noodfonds van de overheid waarmee werkgelegenheid kan worden behouden. Dat kwam hem echter op veel kritiek te staan, ook van zijn eigen supporters. Tottenham Hotspur, de club van Steven Bergwijn en reservekeeper Michel Vorm, behoort tot de top tien van clubs in de wereld met de hoogste omzet.
Extra hard
"De kritiek die we hebben gekregen, kwam extra hard aan vanwege al het goede werk dat we doen, vooral lokaal", zei Levy maandag. "Het was als bestuurders van deze club nooit onze bedoeling om iets anders te doen dan ervoor te zorgen dat banen beschermd zouden zijn, terwijl we als club zo goed mogelijk door deze onzekere periode proberen te komen. Het spijt ons dat hierdoor zorgen zijn ontstaan. We gaan van alles doen om ervoor te zorgen dat de fans trots op hun club zijn."
Zo fungeert het nieuwe stadion van de Spurs de komende weken als de plek waar medewerkers van de nationale gezondheidszorg (NHS) en hun families getest kunnen worden op het coronavirus. Diverse ruimtes in het stadion zijn daarvoor omgebouwd. De Premier League ligt tot nader order stil. De organisatie hoopt dit seizoen wel nog te kunnen uitspelen.
Meer uit Voetbal
VANCOUVER (ANP) - Egypte heeft op het wereldkampioenschap voetbal de leiding genomen in groep G. Het elftal van bondscoach Hossam Hassan knokte zich in Vancouver tegen Nieuw-Zeeland na rust terug van een achterstand en won met 3-1. Voor Egypte was het de eerste zege ooit op een WK.
2 uur geledenMIAMI GARDENS (ANP/RTR) - Bondscoach Pedro Leitão Brito van Kaapverdië maakte zijn spelers na afloop van de wedstrijd tegen Uruguay op het WK voetbal een groot compliment. "Ik wil het team en al onze mensen feliciteren met de manier waarop we hebben gespeeld: met hart en ziel," zei hij na het verrassende gelijkspel van 2-2. Het was, na de 0-0 tegen Spanje, de tweede stunt van Kaapverdië op de mondiale titelstrijd.
4 uur geledenMIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië heeft in de nacht van zondag op maandag opnieuw voor een stunt gezorgd door de tweede groepswedstrijd in het Miami Stadium met 2-2 gelijk te spelen tegen Uruguay. Het elftal van bondscoach Pedro Leitão Brito veroverde eerder ook al verrassend een punt tegen Spanje (0-0). WK-debutant Kaapverdië speelde met vijf geboren Rotterdammers tegen de Zuid-Amerikanen.
5 uur geledenMIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië begint aan de tweede wedstrijd op het WK voetbal tegen Uruguay met drie in Nederland geboren spelers in de startopstelling. Bondscoach Pedro Leitão Brito heeft een basisplaats voor verdediger Sidny Lopes Cabral en middenvelders Jamiro Monteiro en Garry Rodrigues.
8 uur geledenINGLEWOOD (ANP) - België heeft ook de tweede groepswedstrijd op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico niet weten te winnen. Iran hield de Rode Duivels in het stadion nabij Los Angeles op een doelpuntloos gelijkspel: 0-0.
8 uur geledenATLANTA (ANP) - Spanje heeft zich met een 4-0-zege op Saudi-Arabië op het WK hersteld van de teleurstellende openingswedstrijd tegen Kaapverdië (0-0). Met Lamine Yamal voor het eerst in de basis zette de Europees kampioen de nummer 61 van de wereld in Atlanta vanaf het begin onder zware druk, met halverwege de eerste helft een 3-0-voorsprong als resultaat. Spits Mikel Oyarzabal was met twee treffers en een assist de uitblinker.
12 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City op het WK. Bondscoach Ronald Koeman en zijn spelers zijn in ieder geval tot de eventuele achtste finale in het huidige basiskamp.
14 uur geleden