Tennisster Osaka meldt zich af voor halve eindstrijd in Melbourne
MELBOURNE (ANP) - Tennisster Naomi Osaka heeft zich afgemeld voor de halve eindstrijd van een WTA-toernooi van Melbourne, een van de voorbereidingstoernooien voor de Australian Open. Volgens de Japanse, die haar rentree maakte na vier maanden absentie, heeft haar lichaam het zwaar te verduren op het eerste toernooi in lange tijd.
"Helaas heb ik last van een buikblessure en ik heb rust nodig om me goed voor te kunnen bereiden op de Australian Open", zei Osaka in een verklaring. Ze zou het bij de laatste vier opnemen tegen de Russin Veronika Koedermetova.
De finale in Melbourne gaat tussen Koedermetova en de Roemeense Simona Halep, die de Chinese Zheng Qinwen met 6-3 6-2 versloeg.
De 24-jarige Osaka pakte vorig jaar de titel op de Australian Open. Ze was sinds de US Open, begin september, niet meer in actie gekomen.
Meer uit Sport
LONDEN (ANP) - De Nederlandse tennissters ontbreken dit jaar na Roland Garros ook in het enkelspel van Wimbledon. Suzan Lamens was als laatste tennisster actief in de kwalificaties van het Engelse grandslamtoernooi, maar ze strandde in de tweede ronde. De 26-jarige Zuid-Hollandse verloor in drie sets van Elena Pridankina uit Rusland: 5-7 6-4 3-6.
4 uur geledenLAUSANNE (ANP/DPA) - Alle sporters krijgen voortaan 10.000 dollar (bijna 9000 euro) voor hun deelname aan de Olympische Spelen. Dat is bekendgemaakt na een vergadering van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) in Lausanne, waar het hoofdkantoor van de sportkoepel is gevestigd.
4 uur geledenSPIELBERG (ANP) - Max Verstappen hoopt dat een nieuwe 'upgrade' zijn Red Bull wat meer in balans brengt en sneller maakt. Dat zegt de viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 in een vooruitblik van zijn team op de Grote Prijs van Oostenrijk. Die grand prix is een thuisrace, omdat Red Bull eigenaar is van het circuit. "Het wordt spannend om te zien hoeveel rondetijd we hiermee kunnen winnen."
9 uur geledenWAVER (ANP) - De Nederlandse hockeysters hebben zich vier wedstrijden voor het einde al verzekerd van de eindzege in de landencompetitie Pro League. De ploeg van bondscoach Raoul Ehren heeft zich daarmee direct geplaatst voor de Olympische Spelen van Los Angeles in 2028.
11 uur geledenARNHEM (ANP) - Staffan Olsson vertrekt na bijna vier jaar als bondscoach van de Nederlandse handballers. De 62-jarige Zweed en de Nederlandse handbalbond hebben "in goed overleg" besloten het aflopende contract niet te verlengen, meldt de bond in een persbericht.
1 dag geledenWENEN (ANP) - Dione Housheer en Kelly Dulfer zijn gekozen in het team met de beste handbalsters van Europa. De Europese handbalfederatie presenteerde het sterrenteam als uitkomst van de verkiezing die werd gehouden na afloop van het Europese clubseizoen. Housheer en Dulfer zijn allebei internationals van Oranje en spelen bij de Hongaarse club Győri, die afgelopen seizoen de finale van de Champions League verloor van de Franse club Metz.
1 dag geledenZANDVOORT (ANP) - De elektrische raceklasse Formule E bezoekt in 2027 voor het eerst circuit Zandvoort. Er staan twee races gepland, op 18 en 19 juni. Dat meldt de organisatie achter de Formule E, die volgend seizoen uitbreidt naar 21 races, zogeheten E-Prix.
1 dag geleden