Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Tennisbonden ATP en WTA schrappen hele gravelseizoen

Tennisbonden ATP en WTA schrappen hele gravelseizoen

LONDEN (ANP) - De ATP en WTA, de belangenbehartigers in respectievelijk het mannen- en vrouwentennis, hebben het hele gravelseizoen geschrapt in verband met de coronacrisis. Er wordt tot en met 7 juni niet getennist. Vorige week werd al besloten de circuits stil te leggen tot eind april.

Door de nieuwe maatregel vervallen onder meer de grote toernooien van Madrid en Rome, twee steden die zwaar zijn getroffen door het coronavirus. Het toernooi van Madrid zou op 3 mei beginnen, dat van Rome een week later.

De ATP en de WTA hopen vanaf 8 juni weer te kunnen tennissen. Dan wordt het grasseizoen ingeluid door het toernooi van Rosmalen.

Wereldranglijsten 'bevroren'

Tevens maakten de bonden bekend dat de wereldranglijsten 'bevroren' worden; oftewel de spelers en speelsters behouden de punten die ze vorig jaar in het gravelseizoen hebben behaald.

Tot slot roepen de ATP en WTA op tot samenwerking. "Alle beslissingen met betrekking tot de impact van het coronavirus moeten worden genomen in samenspraak met de belanghebbenden van de sport. Die mening wordt gedeeld door de ATP, WTA, ITF, AELTC, Tennis Australia en USTA."

Tussen het rijtje met sportbonden die dezelfde mening hebben ontbreekt de FFT, de Franse tennisbond. De FFT is de organisator van Roland Garros, dat woensdag bekendmaakte het toernooi naar eind september te verschuiven. Dat besluit zorgde voor veel verontwaardigde reacties uit de tenniswereld. Spelers waren niet geraadpleegd.

Meer uit Sport

Ethiopische toploopster Tsegay voor vier maanden geschorst

MONACO (ANP) - De Ethiopische topatlete Gudaf Tsegay is voor vier maanden geschorst om het overtreden van de dopingregels. De voormalig wereldkampioene op 5000 en 10.000 meter mag tot en met 30 september geen wedstrijden lopen. De AIU, de onafhankelijke integriteitseenheid in de mondiale atletiek, spreekt van een schikking.

12 minuten geleden
Tennisser Boogaard redt het net niet tegen Medvedev in Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Tennisser Thijs Boogaard is er net niet in geslaagd de kwartfinales van het grastoernooi van Rosmalen te bereiken. De 17-jarige Nederlander verloor met 3-6 6-4 6-7 (6) van de als derde geplaatste Rus Daniil Medvedev. De partij werd donderdag bij een voorsprong voor Boogaard van 3-2 in de tweede set gestaakt door de regen.

1 uur geleden
Vierde tijd Verstappen in eerste vrije training in Barcelona

BARCELONA (ANP) - Max Verstappen heeft bij de eerste vrije training van de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië de vierde tijd neergezet. De viervoudig wereldkampioen was in de Red Bull 0,684 seconde langzamer dan de Brit George Russell in de Mercedes, die met 1.16,363 de snelste was. Ook de Australiër Oscar Piastri in de McLaren en de Monegask Charles Leclerc in de Ferrari waren sneller dan Verstappen.

1 uur geleden
Lieke Wevers bevestigt einde carrière als turnster

MADRID (ANP) - Lieke Wevers heeft het beëindigen van haar carrière als turnster op Instagram bevestigd. Dinsdag werd al duidelijk dat de 34-jarige Nederlandse in dienst treedt bij de Spaanse turnbond RFEG als lid van de technische staf bij de vrouwen op het nationale trainingscentrum in Madrid.

3 uur geleden
Verstappen rijdt met splinternieuwe motor in Barcelona

MONTMÉLO (ANP) - Max Verstappen rijdt dit weekeinde in de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië met een splinternieuwe motor. "Dat moet wel, want de oude doet het niet meer. Anders ben ik straks Fred Flintstone", zei de viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 op de persdag voorafgaand aan het raceweekend.

21 uur geleden
Van Aert sprint naar ritzege in Tour Auvergne-Rhône-Alpes

VILLARS-LES-DOMBES (ANP) - Wout van Aert heeft de vijfde etappe van de Tour Auvergne-Rhône-Alpes gewonnen, voorheen het Critérium du Dauphiné. De Belgische renner van Visma - Lease a Bike was in Villars-les-Dombes de snelste in de massasprint, voor de Fransman Hugo Hofstetter en Phil Bauhaus uit Duitsland.

21 uur geleden
Antonelli gaat voor zesde zege op rij: ik heb geen twijfels meer

MONTMÉLO (ANP) - Kimi Antonelli is zelf ook verbaasd dat hij al in zijn tweede jaar de Formule 1 domineert. De 19-jarige Italiaan van Mercedes won de laatste vijf grands prix en leidt riant in het wereldkampioenschap. "Als je me twee jaar geleden had gezegd dat ik ooit het kampioenschap zou leiden, had ik je voor gek verklaard", zei hij tijdens de persconferentie van de FIA voorafgaand aan de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië. "Maar ik ben blij dat ik in deze positie verkeer en dankbaar voor de kans die ik heb gekregen."

22 uur geleden