Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ten Hag: nu moeten we het afmaken

Ten Hag: nu moeten we het afmaken

AMSTERDAM (ANP) - Trainer Erik ten Hag van Ajax had kort voor de beslissende groepswedstrijd in de Champions League tegen Valencia een krachtige boodschap. "We hebben het tot nu toe fantastisch gedaan in de Champions League. We moeten het nu afmaken", zei Ten Hag bij Veronica.

Met tien punten uit vijf wedstrijden staat Ajax aan kop in groep H, Valencia en Chelsea volgen met acht punten. "Onze uitgangspositie is goed. In een heel moeilijke poule staan we bovenaan. We spelen tegen een heel goede tegenstander, maar we zijn er klaar voor. We moeten het doen."

Ten Hag mist zijn geblesseerde aanvallers Quincy Promes, David Neres en Zakaria Labyad. Met Hakim Ziyech, Dusan Tadic en Noa Lang heeft Ajax voorin nu drie spelers lopen die graag naar de bal toekomen. "Maar we hebben ook mensen nodig die zonder bal diep gaan. Je moet iets opofferen van jezelf, dat heb ik geëist van mijn spelers", aldus Ten Hag. "Hakim is de allerbeste als het gaat om de ballen geven, maar ook hij zal wel eens zonder bal moeten vertrekken. Dat kan hij ook, dat heeft hij al eerder laten zien."

Meer uit Voetbal

Onweer in Kansas 2,5 uur voor duel Oranje, fans niet in stadion

KANSAS CITY (ANP) - Het is 2,5 uur voor de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië op het WK begonnen te onweren in Kansas City. Toeschouwers mogen nog niet in het onoverdekte stadion plaatsnemen omdat er nog meer onweer wordt verwacht. Ze zoeken naar plekken waar ze kunnen schuilen voor zware regenbuien.

1 uur geleden
Spits Schick stopt bij Tsjechië na WK-uitschakeling

PRAAG (ANP/RTR) - De Tsjechische spits Patrik Schick heeft zijn afscheid bij de nationale ploeg van Tsjechië aangekondigd na de uitschakeling in de groepsfase op het WK voetbal. De Tsjechen verloren in de nacht van woensdag op donderdag de laatste groepswedstrijd met 3-0 van Mexico en eindigden als laatste in groep A.

2 uur geleden
Oranje-international Pelova maakt overstap naar Tottenham Hotspur

LONDEN (ANP) - Oranje-international Victoria Pelova vervolgt haar carrière bij Tottenham Hotspur, zo meldt de Londense club. De 27-jarige middenvelder speelde de afgelopen drie seizoenen bij stadsgenoot Arsenal, maar vorige maand werd bekend dat ze die club transfervrij zou verlaten.

4 uur geleden
Kansas City loopt massaal uit voor fanwalk van Oranjefans

KANSAS CITY (ANP) - De bevolking van Kansas City is donderdag massaal uitgelopen voor de fanwalk van de Oranjefans. Duizenden mensen gingen tegen het einde van de ochtend in oranje kleding de straat op om zich aan te sluiten bij de fans van het Nederlands elftal, die na een feestje in het Power & Light District achter de Oranjebus aanliepen door het centrum van de stad.

4 uur geleden
Gedragen shirts Oranje-spelers voor 50.618 euro geveild

KANSAS CITY (ANP) - De veiling van gedragen shirts van de spelers van het Nederlands elftal tijdens het tweede WK-duel met Zweden heeft 50.618 euro opgeleverd. Het overgrote deel van de opbrengst gaat naar het Prinses Máxima Fonds.

5 uur geleden
Spaanse media: doelman Ter Stegen op huurbasis onderweg naar Ajax

BARCELONA (ANP/DPA) - De Duitse keeper Marc-André ter Stegen is dicht bij een overgang naar Ajax. Volgens de Spaanse sportkrant AS staat de Duitser op het punt zich door FC Barcelona voor een seizoen te laten verhuren aan de Amsterdammers.

5 uur geleden
Neymar 'in tranen' na langverwachte rentree bij Brazilië op WK

MIAMI (ANP/RTR) - Neymar kon zijn tranen na zijn rentree in het Braziliaanse elftal op het WK voetbal naar eigen zeggen niet bedwingen. De 34-jarige aanvaller maakte in de nacht van woensdag op donderdag na een afwezigheid van bijna duizend dagen weer minuten voor de 'Seleção' in de gewonnen groepswedstrijd tegen Schotland (3-0).

6 uur geleden