'Teleurgesteld' Feyenoord onderzoekt beroep tegen UEFA-straf
ROTTERDAM (ANP) - Feyenoord is teleurgesteld over de "zware straffen en hoge geldboetes" die de Europese voetbalbond UEFA de club heeft opgelegd voor wangedrag van supporters. Feyenoord mag naar het eerstvolgende Europese uitduel geen supporters meenemen en tijdens het eerste Europese thuisduel moet een deel van De Kuip leeg blijven. Een woordvoerder zegt dat nu wordt gekeken of het zinvol is hiertegen in beroep te gaan.
"Feyenoord is bijzonder teleurgesteld dat het gedrag van een minderheid - en de daaraan gekoppelde maatregelen vanuit de UEFA - een zwaar negatieve stempel lijken te gaan drukken op de Europese campagne van komend seizoen en de club inmiddels vele tonnen aan financiële schade en reputatieverlies berokkenen", aldus de club. "Bovendien zal het team nu dus de eerste Europese thuis- en uitwedstrijd met minder steun en sfeer op jacht moeten naar een goed resultaat."
Wat de straf betekent voor de mensen die normaal gesproken in De Kuip in vakken Q, R, S, T, U en X zouden zitten, bestudeert Feyenoord nog. De geldboete bedraagt ruim 100.000 euro.
Vuurwerk
Tijdens beide duels met Olympique Marseille in de halve finales van de Conference League staken supporters van Feyenoord vuurwerk af. De Rotterdamse club had eerder dit seizoen al eens een voorwaardelijke straf van een uitwedstrijd zonder publiek gekregen. De UEFA heeft die nu omgezet in een definitieve straf.
Feyenoord bereikte de finale van de Conference League, maar daarin verloor de ploeg van trainer Arne Slot met 1-0 van AS Roma. Feyenoord heeft zich voor komend seizoen rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase van de Europa League.
Meer uit Voetbal
KANSAS CITY (ANP) - Doelman Bart Verbruggen van het Nederlands elftal baalde ervan dat hij op het wereldkampioenschap voetbal ook in de derde en laatste groepswedstrijd tegen Tunesië een doelpunt tegen kreeg. Het werd 3-1. Ook tegen Japan (2-2) en Zweden (5-1 winst) wist Oranje de nul niet te houden.
8 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Nathan Aké kan na een seizoen met weinig speeltijd bij Manchester City leven met een rol als reserve bij het Nederlands elftal. De 31-jarige verdediger mocht in de met 3-1 gewonnen laatste groepswedstrijd tegen Tunesië wel vanaf het begin meedoen, omdat bondscoach Ronald Koeman Micky van de Ven op de bank hield. Van de Ven kreeg in het openingsduel met Japan een gele kaart en zou bij een gele kaart tegen Tunesië geschorst zijn voor de ontmoeting in de zestiende finales met Marokko.
9 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Brian Brobbey hecht niet veel waarde aan zijn uitverkiezing als beste speler van de wedstrijd tussen het Nederlands elftal en Tunesië (3-1). "Ik weet niet of je dat moet vieren", zei hij in een flashinterview vlak na de wedstrijd.
9 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Justin Kluivert heeft goede hoop dat hij dit wereldkampioenschap nog belangrijk kan zijn voor het Nederlands elftal. Dat zei de 27-jarige aanvallende middenvelder van Bournemouth na zijn WK-debuut tegen Tunesië. Oranje won met 3-1 en plaatste zich zo als groepswinnaar voor de knock-outfase.
9 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal heeft tot nu toe 11 miljoen dollar (ongeveer 9,68 miljoen euro) verdiend op het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Oranje dankt het bedrag aan deelname aan de groepsfase en plaatsing voor de zestiende finales.
9 minuten geledenKANSAS CITY (ANP) - Virgil van Dijk baalde dat het Nederlands elftal ook tijdens het gewonnen groepsduel met Tunesië (3-1) een doelpunt na een hoekschop moest incasseren. "Weer een tegentreffer na een spelhervatting", mopperde de aanvoerder. "Ik werd opnieuw geblokt, dat moeten we beter doen."
1 uur geledenKANSAS CITY (ANP) - Ronald Koeman benadrukte dat het Nederlands elftal tegen Marokko beter moet spelen dan in de poule van het WK. "Ik zag slordige momenten die je de kop kunnen kosten", zei de bondscoach na een zege op Tunesië (3-1) in de laatste groepswedstrijd in Kansas City.
1 uur geleden