Te druk in Rotterdam, gemeente roept mensen op niet meer te komen
ROTTERDAM (ANP) - De gemeente Rotterdam roept mensen op om niet meer naar de stad te komen. Het is volgens de gemeente te druk in het centrum. Ook zijn de parkeergarages vol. "Kom niet meer naar de stad en vermijd drukte", meldt Rotterdam zaterdagmiddag via zijn officiƫle Twitteraccount.
De gemeente heeft al maatregelen genomen om het verkeer in de stad te beperken. Zo is het verkeer in de Karel Doormanstraat vanaf Westblaak beperkt en worden verkeersregelaars ingezet. Het Weena richting de Karel Doormanstraat is afgesloten.
Ook in meerdere andere steden is het zaterdagmiddag druk, zoals in de Kalverstraat in Amsterdam. De gemeente Amsterdam roept mensen op zich aan de coronamaatregelen te houden. Van een oproep om weg te blijven uit het centrum is vooralsnog geen sprake. Ook in onder meer Groningen en Middelburg is het drukker dan normaal op een zaterdag.
Vanwege de besmettelijkere omikronvariant van het coronavirus houdt het kabinet zaterdagavond een persconferentie. Volgens ingewijden zal daar worden aangekondigd dat onder meer alle niet-essentiƫle winkels vanaf zondagochtend 05.00 uur de deuren moeten sluiten. De lockdown duurt tot zeker 14 januari.
Meer uit Binnenland
AMSTERDAM (ANP) - Een concert van Lil Kleine in het Olympisch Stadion in Amsterdam is zaterdagavond voortijdig gestopt wegens het slechte weer. Een bezoeker van het concert heeft dat laten weten aan het ANP.
6 minuten geledenUTRECHT (ANP) - Er rijden zaterdagavond en zondagochtend geen treinen tussen Utrecht en Den Haag. Door een blikseminslag op het traject is de treindienst verstoord. Wel kunnen reizigers nog naar Gouda, dat halverwege de twee steden ligt.
1 uur geledenSCHARENDIJKE (ANP) - Een medewerker van Concert at Sea die last had van de gevolgen van een blikseminslag bij het terrein van het festival blijft een nacht ter observatie in het ziekenhuis. Dat heeft de organisatie laten weten. Volgens de organisatie maakt deze medewerker het goed.
2 uur geledenDE BILT (ANP) - In heel het land is code oranje van kracht wegens zware onweersbuien, meldt het KNMI. Eerst gold dit weeralarm in slechts vier provincies (Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel), maar dat is uitgebreid.
2 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De landelijke technische storing bij Rijkswaterstaat van zaterdag is verholpen. "Alle systemen werken weer", zegt een woordvoerster van de weg- en waterbeheerder. Volgens haar heeft de storing niet geleid tot grote ongeregeldheden in het verkeer en op het water.
3 uur geledenALMERE (ANP) - In Almere zijn twee nachten op rij scooters geroofd onder bedreiging van wapens, meldt de politie. In beide gevallen werden ook persoonlijke eigendommen gestolen.
5 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De systemen van Rijkswaterstaat die door een landelijke storing eruit liggen, beginnen langzaam weer te werken. Dat meldt de weg- en waterbeheerder op X, waar het voorlopig communiceert over actuele verkeersinformatie nu meerdere RWS-websites eruit liggen. "De eerste systemen komen inmiddels weer in de lucht, wat een hoopgevend signaal is."
6 uur geleden