
Spullen voor thuiswerk en schoonmaak populair bij bol.com
UTRECHT (ANP) - Webwinkel bol.com verkocht in het coronajaar 2020 met name meer spullen voor thuiswerken en thuissporten en schoonmaak in verband met de virusuitbraak. Daar stond tegenover dat de verkoop van reisartikelen juist afnam omdat vanwege de pandemie veel minder vakanties werden geboekt naar het buitenland.
Uit een onderzoek naar het aankoopgedrag komt naar voren dat vorig jaar fors meer webcams, headsets en yogamatjes werden verkocht dan een jaar eerder. Daarnaast werden er bijvoorbeeld flink meer huishoudhandschoenen en verf voor klusjes in en rond het huis verkocht. Om de kinderen te vermaken in coronatijd kochten mensen meer speelgoed, evenals stickers en stoepkrijt.
In de categorie persoonlijke verzorging was volgens bol.com een wisselend beeld te zien. Zo werden minder make-upartikelen verkocht, maar steeg de verkoop van bijvoorbeeld kappersscharen en nagelvijlen, omdat mensen thuis meer aan zelfverzorging deden.
Door de reisbeperkingen tegen het coronavirus verkocht de webwinkel minder reisstekkers en bagagekoffers en ook minder snorkelmaskers. Hier waren volgens bol.com dan ook de grootste dalingen te zien.
Het dochteronderdeel van supermarktconcern Ahold Delhaize zei verder dat het aankoopmoment meer is verschoven naar de vrijdagavond en het weekend omdat mensen vaker thuiszitten. Ook deden zij hun aankopen meer verspreid over de dag, waar klanten voor corona hun bestellingen vooral na 17.00 uur deden.
Meer uit Financieel
LIJNDEN (ANP) - Slechts een kleine groep uitzendkrachten bij enkele distributiecentra van Albert Heijn heeft het werk neergelegd, stelt de werkgeversorganisatie voor de uitzendbranche ABU. Volgens de organisatie geldt voor de "overgrote meerderheid van de uitzendkrachten" dat die gewoon werkt of wil werken. Dinsdag heeft vakbond FNV aangekondigd dat de staking van uitzendkrachten is uitgebreid van twee naar vier locaties.
1 uur geledenLEIDEN (ANP) - Nederlanders kiezen op een festival steeds vaker voor alcoholvrij bier. De consumptie van 0.0-bieren op festivals is dit jaar met 35 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder, meldt Heineken op basis van eigen cijfers over de verkopen. De brouwer verkoopt zijn biermerken, waaronder Heineken, Heineken 0.0, Brand en Desperados, naar eigen zeggen op 70 procent van alle festivals en evenementen in Nederland.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De AEX-index op de Amsterdamse aandelenbeurs is op de eerste handelsdag van de tweede helft van het jaar in het rood geƫindigd. Beleggers hadden onder meer oog voor de ontwikkelingen rondom de handelsgesprekken tussen de Verenigde Staten en de belangrijkste handelspartners.
2 uur geledenBUNNIK (ANP) - Autoverkopers deden in de eerste helft van dit jaar geen goede zaken. De verkoop van nieuwe personenauto's daalde met 5,5 procent tot 182.680 stuks, komt naar voren uit de recentste cijfers van autobrancheorganisaties BOVAG en RAI Vereniging en RDC.
2 uur geledenUTRECHT (ANP) - De landelijke staking van meubelmakers en interieurbouwers is definitief van de baan, meldt FNV. Na maanden cao-onderhandelingen hebben de vakbondsleden van FNV ingestemd met een verbeterd eindbod van de werkgevers.
3 uur geledenNEW YORK (ANP) - Tesla ging dinsdag 7,3 procent omlaag op de aandelenbeurzen in New York. De ruzie tussen Tesla-topman Elon Musk en president Donald Trump lijkt opnieuw op te laaien. Musk en Trump maakten vorige maand al openlijk ruzie, waarbij de techmiljardair afgaf op Trumps nieuwe begrotingswet die het overheidstekort flink doet oplopen.
4 uur geledenMUMBAI/AMSTERDAM (ANP) - Verfconcern AkzoNobel blijft altijd een deel van zijn verf of coatings in Nederland produceren, maar kijkt tegelijkertijd kritisch naar de kosten en flexibiliteit in het thuisland. Dat zegt topman Greg Poux-Guillaume. Dit en vorig jaar kondigde het bedrijf de sluiting van fabrieken in Wapenveld en Groot-Ammers aan.
4 uur geleden