Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Spelletjes en knutselcadeaus dit jaar populair met Sinterklaas

Spelletjes en knutselcadeaus dit jaar populair met Sinterklaas

DEN HAAG (ANP) - Bord- en gezelschapsspelletjes maar ook knutselspeelgoed zijn dit jaar erg in trek als sinterklaascadeau. Dat laten speelgoedverkopers zoals Lobbes.nl, webwinkel bol.com, budgetketen Action, drogisterij- en speelgoedverkoper Kruidvat en onlinewarenhuis Wehkamp weten. Consumenten lijken erop in te spelen meer thuis te moeten zitten, nu restaurants en culturele instellingen de komende tijd al om 17.00 uur moeten sluiten.

Kruidvat ziet online de vraag naar speelgoed toenemen, met daarbij een verdubbeling van de verkoop van bordspellen en babyspeelgoed. Daarbij was dit jaar voor Sinterklaas een "opvallend grote" vraag naar Pokémon, zegt een woordvoerster. Dit jaar worden met name gezelschapsspellen gekocht. Ook geschenksets voor kinderen, zoals een douchegel of een toilettasje met haarspullen, zijn dit jaar populair, aldus Kruidvat. Bol.com noteert in de top 5 van populaire speelgoedcadeaus kleine kaart- en dobbelspellen zoals Qwixx, Beverbende en Regenwormen, Pokémonkaarten, bordspellen, LEGO en knutselspullen, zoals Aquabeads en stiften.

Volgens de winkeliers lag de piek aan verkopen met name vorige week, rond het populaire koopjesfestijn Black Friday. Action, dat geen webshop heeft, merkte in de week voor de persconferentie verhoogde drukte in de winkels. Nu is het relatief rustig, zegt een woordvoerder. De budgetketen heeft de indruk dat mensen op de aangepaste winkeltijden zijn ingesteld. Ook bij Action doen knutselartikelen, spelletjes en puzzels het goed. "Dat komt deels vanwege de sinterklaassurprises, maar mogelijk ook vanwege een periode waarin kinderen weer thuis komen te zitten."

Barbie

Ook onlinespeelgoedverkoper Lobbes.nl ziet deze sinterklaasperiode veel bestellingen van spelletjes en knutselcadeautjes. Behalve geijkte presentjes zoals Hot Wheels en Barbie kopen mensen bij de speelgoedspecialist ook stenen om te beschilderen. "Dat is echt een dingetje nu", vertelt Berry de Snoo, manager bedrijfsvoering.

Webwarenhuis Wehkamp merkt dat de onlineverkopen die in coronatijd flink zijn toegenomen structureel op een hoog niveau blijven; dat geldt ook voor de sinterklaasaankopen. Vorig jaar vervoegden consumenten hun cadeau-aankopen rond de feestdagen uit vrees voor te late levering wegens verstoringen in de logistieke keten door de pandemie. Wehkamp verkoopt doorgaans in de aanloop naar Sinterklaas veel speelgoed en beautyartikelen. Bij speelgoed is Paw Patrol populair, net als LEGO-bouwsets en spelletjes. Bij beauty verkoopt zowel een herengeur als een damesparfum van Hugo Boss goed. Ook de Rituals-geschenkset doet het zoals elk jaar goed, vertelt een woordvoerster.

Meer uit Financieel

Amerikaanse banken profiteren van herstel zakenbankieren

NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - De Amerikaanse banken Morgan Stanley en Bank of America hebben in het afgelopen kwartaal geprofiteerd van een herstel in zakenbankieren, het adviseren bij fusies en overnames, het begeleiden van beursgangen en de handel in aandelen en obligaties.

1 dag geleden
Autoproducent Tesla werft opnieuw personeel na grote ontslagronde

AUSTIN (ANP) - De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla is van plan bijna achthonderd nieuwe werknemers aan te nemen, slechts drie maanden nadat topman Elon Musk de grootste reeks ontslagen in de geschiedenis van het bedrijf abrupt had aangekondigd. De functies verschenen de afgelopen weken gestaag op de carrièrepagina van Tesla, meldt persbureau Bloomberg op basis van een eigen analyse.

1 dag geleden
Activistische druk op eigenaar datingapp Tinder groeit

NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - De eigenaar van datingapp Tinder staat onder steeds grotere druk om de prestaties te verbeteren. De activistische belegger Starboard Value heeft namelijk een belang genomen in Tinder-eigenaar Match Group. Het is de derde activistische belegger die dit jaar in Match is gestapt om aan te dringen op verbetering.

1 dag geleden
Nederland exporteert meer bloemen naar Oost-Europa

ZOETERMEER (ANP) - De Nederlandse export van bloemen is in de eerste helft van 2024 met 5 procent gegroeid tot een waarde van 2,5 miljard euro, meldt de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB). In het eerste kwartaal bleef het aantal verkochte bloemen nog vrijwel onveranderd ten opzichte van een jaar geleden. Volgens VGB-directeur Matthijs Mesken lijkt vooral de afzet naar Oost-Europese landen de groeimotor van de sector te zijn.

1 dag geleden
Samenwerking Yara en PepsiCo voor duurzamer geteelde snacks

NEW YORK (ANP/BLOOMBERG) - De Amerikaanse frisdrank- en snackproducent PepsiCo heeft een deal gesloten met kunstmestproducent Yara International om boeren in Europa duurzamer te laten produceren. Daarbij gaat Yara duurzamere voedingsstoffen voor gewassen aan boeren leveren, die de aardappelen en andere gewassen vervolgens verkopen aan PepsiCo. De meststoffen komen voor een deel uit de Nederlandse kunstmestfabriek van Yara in Zeeuws-Vlaanderen.

1 dag geleden
Tonnen boete voor Kruidvat voor heimelijk volgen websitebezoekers

DEN HAAG (ANP) - De eigenaar van drogisterijketen Kruidvat heeft een boete van 600.000 euro gekregen voor privacyschendingen. Het bedrijf volgde het internetgedrag van bezoekers van de site Kruidvat.nl namelijk zonder dat deze mensen dat wisten. Daarmee verwerkte Kruidvat-moederbedrijf AS Watson deze persoonlijke gegevens onrechtmatig.

1 dag geleden
Cartier-eigenaar Richemont ziet Chinese verkopen met kwart dalen

GENÈVE (ANP/BLOOMBERG) - Het Zwitserse luxeconcern Richemont, bekend van dure merken als Chloé en Cartier, heeft last van een dalende vraag in China door een haperende economie. In het afgelopen kwartaal daalden de verkopen in China met 27 procent, maakte het bedrijf bekend. Richemont wijt de daling aan een laag consumentenvertrouwen onder Chinezen.

1 dag geleden