Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Slowaakse spits Bozenik voor 4,5 jaar naar Feyenoord

Slowaakse spits Bozenik voor 4,5 jaar naar Feyenoord

ROTTERDAM (ANP) - Robert Bozenik is officieel Feyenoorder. De 20-jarige Slowaakse spits ondertekende maandag een contract voor 4,5 jaar bij de Rotterdammers. Hij was afgelopen week al medisch gekeurd.

Bozenik komt uit eigen land over van MSK Zilina. Trainer Dick Advocaat wilde graag een extra spits in zijn selectie hebben, omdat hij op die positie nu eigenlijk alleen de beschikking heeft over de Deen Nicolai Jørgensen.

Bozenik, die ook in de belangstelling stond van Hamburger SV, speelde tot dusverre acht interlands voor Slowakije. Daarin scoorde hij vier keer. De spits krijgt bij Feyenoord het shirt met rugnummer 19. Hij kan zaterdag debuteren in de competitiewedstrijd tegen FC Emmen in De Kuip. Bozenik mag dinsdag niet meedoen in het restant van de bekerwedstrijd tegen Fortuna Sittard, die vorige week vanwege de mist na ruim een uur spelen werd gestaakt.

Harde werker

"Feyenoord was de beste optie voor mij", zei Bozenik maandag bij zijn presentatie in De Kuip. "Toen ik het aan mijn familie vertelde, moest iedereen huilen van geluk. Feyenoord is een grote club, een grote naam."

Bozenik zag Feyenoord vorig seizoen spelen. In de voorronde van de Europa League verloren de Rotterdammers met liefst 4-0 van Trencin. Dat duel vond plaats in Zilina. "Ik weet niet of ik iets over die wedstrijd mag zeggen", grapte de Slowaak met technisch directeur Frank Arnesen naast zich achter de tafel. "Ik werkte toen nog niet hier, dus het maakt niet uit", reageerde de Deen.

"Ik ben een harde werker die alles over heeft voor zijn team", omschreef Bozenik zichzelf. "Ik ben nog jong, ik zal moeten wachten op mijn kans."

Meer uit Voetbal

Oranje traint met fitte groep voor laatste groepsduel met Tunesië

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal is met een fitte selectie begonnen aan de laatste training voor het duel met Tunesië op het WK. Bondscoach Ronald Koeman staat met al zijn 26 spelers op het veld in Kansas City.

2 uur geleden
Voetbalster Van de Velde verlaat Ajax voor Hoffenheim

AMSTERDAM (ANP) - Verdedigster Jonna van de Velde verruilt Ajax voor Hoffenheim. De 24-jarige voetbalster verlaat de Amsterdammers na acht jaar voor de Duitse nummer 4 van vorig seizoen.

4 uur geleden
Keeper Mendy van Senegal mist WK-duel met Irak door knieblessure

TORONTO (ANP/RTR) - Keeper Édouard Mendy mist de laatste groepswedstrijd van Senegal op het WK voetbal tegen Irak. De doelman is in de met 3-2 verloren groepswedstrijd tegen Noorwegen geblesseerd geraakt aan een knie, zo meldde de Senegalese voetbalbond.

5 uur geleden
Sparta neemt verdediger Kuipers over van FC Twente

ROTTERDAM (ANP) - Sparta Rotterdam neemt verdediger Bas Kuipers over van FC Twente. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfer van de 31-jarige linksback, die op Het Kasteel een contract tekent tot medio 2028, met een optie voor nog een jaar.

5 uur geleden
Lazio bestraft na beëindigen contract Göthberg om zwangerschap

LAUSANNE (ANP/DPA) - De vrouwentak van de Italiaanse club Lazio moet de Zweedse voetbalster Maja Göthberg een schadevergoeding van ongeveer 69.000 euro betalen om het onrechtmatig beëindigen van haar contract. Lazio besloot haar dienstverband niet te verlengen nadat de verdedigster de club had verteld dat ze zwanger was. Het hof van sportarbitrage CAS bepaalde dat Lazio dat niet had mogen doen.

5 uur geleden
Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd comeback bij Ravenna

MIAMI (ANP) - Ronaldinho maakt op 46-jarige leeftijd een comeback in het voetbal. De Braziliaan, die in 2002 met de nationale ploeg wereldkampioen werd en in 2006 met FC Barcelona de Champions League won, is gepresenteerd als de nieuwe aanwinst van de Italiaanse club Ravenna. Die club is actief in de derde divisie.

10 uur geleden
Bondscoach Ghana bespot VAR: nam zeker weer koffiepauze

FOXBOROUGH (ANP/DPA) - Bondscoach Carlos Queiroz van Ghana heeft de VAR bespot na de 0-0 tegen Engeland op het WK voetbal. "De VAR zat weer eens koffie te drinken. Dat snap ik, want ik trakteer mezelf ook weleens op een kop koffie, maar er was sprake van een duidelijke strafschop en ook een rode kaart", zei de 73-jarige coach na afloop van de wedstrijd in het Boston Stadium.

11 uur geleden