Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Siem de Jong stapt over van Ajax naar Cincinnati

Siem de Jong stapt over van Ajax naar Cincinnati

AMSTERDAM (ANP) - Siem de Jong verlaat Ajax en stapt per direct over naar FC Cincinnati, dat uitkomt in de Amerikaanse profcompetitie MLS. De club heeft de komst van de middenvelder bevestigd. De Jong kwam bij Ajax dit seizoen niet veel aan spelen toe.

De Jong komt bij een club waar het onrustig is. Enkele dagen geleden stapte trainer Ron Jans op nadat hij was beschuldigd van racisme. Na Jürgen Locadia en Maikel van der Werff is De Jong de derde Nederlandse voetballer bij Cincinnati. Directeur van de Amerikaanse club is ook een Nederlander, Gerard Nijkamp.

"Cincinnati heeft mij duidelijk gemaakt wat het de komende jaren van plan is en dat sprak me aan", zo lichtte De Jong zijn overstap toe. "De club wil groeien en ik wil daar graag aan bijdragen. Ik hoop dat we er met z'n allen iets moois van kunnen maken."

Toegevoegde waarde

Nijkamp noemde De Jong een bijzonder intelligente speler met grote vaardigheden. "Hij kan absoluut iets toevoegen aan onze tactiek. Siem is een leider, binnen en buiten het veld en heeft zichzelf in meerdere grote competities bewezen."

De Jong speelde tussen 2007 en 2014 bij Ajax en maakte meerdere kampioenschappen mee. Daarna vertrok hij naar Newcastle United in de Premier League. In het seizoen 2016-2017 speelde hij bij PSV, om vervolgens terug te keren naar Ajax. Het vorige seizoen werd De Jong uitgeleend aan Sydney FC.

Meer uit Voetbal

Egypte verslaat Nieuw-Zeeland na rust en boekt eerste zege op WK

VANCOUVER (ANP) - Egypte heeft op het wereldkampioenschap voetbal de leiding genomen in groep G. Het elftal van bondscoach Hossam Hassan knokte zich in Vancouver tegen Nieuw-Zeeland na rust terug van een achterstand en won met 3-1. Voor Egypte was het de eerste zege ooit op een WK.

3 uur geleden
Bondscoach Kaapverdië feliciteert spelers met nieuwe stunt op WK

MIAMI GARDENS (ANP/RTR) - Bondscoach Pedro Leitão Brito van Kaapverdië maakte zijn spelers na afloop van de wedstrijd tegen Uruguay op het WK voetbal een groot compliment. "Ik wil het team en al onze mensen feliciteren met de manier waarop we hebben gespeeld: met hart en ziel," zei hij na het verrassende gelijkspel van 2-2. Het was, na de 0-0 tegen Spanje, de tweede stunt van Kaapverdië op de mondiale titelstrijd.

5 uur geleden
Kaapverdië met vijf geboren Rotterdammers gelijk tegen Uruguay

MIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië heeft in de nacht van zondag op maandag opnieuw voor een stunt gezorgd door de tweede groepswedstrijd in het Miami Stadium met 2-2 gelijk te spelen tegen Uruguay. Het elftal van bondscoach Pedro Leitão Brito veroverde eerder ook al verrassend een punt tegen Spanje (0-0). WK-debutant Kaapverdië speelde met vijf geboren Rotterdammers tegen de Zuid-Amerikanen.

7 uur geleden
Kaapverdië met drie in Nederland geboren spelers tegen Uruguay

MIAMI GARDENS (ANP) - Kaapverdië begint aan de tweede wedstrijd op het WK voetbal tegen Uruguay met drie in Nederland geboren spelers in de startopstelling. Bondscoach Pedro Leitão Brito heeft een basisplaats voor verdediger Sidny Lopes Cabral en middenvelders Jamiro Monteiro en Garry Rodrigues.

9 uur geleden
België blijft op WK steken op doelpuntloos gelijkspel tegen Iran

INGLEWOOD (ANP) - België heeft ook de tweede groepswedstrijd op het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico niet weten te winnen. Iran hield de Rode Duivels in het stadion nabij Los Angeles op een doelpuntloos gelijkspel: 0-0.

10 uur geleden
Spanje herstelt zich op WK met overtuigende zege op Saudi-Arabië

ATLANTA (ANP) - Spanje heeft zich met een 4-0-zege op Saudi-Arabië op het WK hersteld van de teleurstellende openingswedstrijd tegen Kaapverdië (0-0). Met Lamine Yamal voor het eerst in de basis zette de Europees kampioen de nummer 61 van de wereld in Atlanta vanaf het begin onder zware druk, met halverwege de eerste helft een 3-0-voorsprong als resultaat. Spits Mikel Oyarzabal was met twee treffers en een assist de uitblinker.

13 uur geleden
Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City

KANSAS CITY (ANP) - Het Nederlands elftal blijft voorlopig in Kansas City op het WK. Bondscoach Ronald Koeman en zijn spelers zijn in ieder geval tot de eventuele achtste finale in het huidige basiskamp.

15 uur geleden