Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Reclamebestedingen rond Olympische Spelen veel lager dan bij EK

Reclamebestedingen rond Olympische Spelen veel lager dan bij EK

AMSTERDAM (ANP) - De Nederlandse reclamebestedingen rond de Olympische Spelen waren veel lager dan die bij het EK voetbal. Volgens mediaregistratiebureau Adfact werd vanaf de start van de Spelen in Tokio tot nu bijna 11,5 miljoen euro uitgegeven door adverteerders. In de aanloop naar en tijdens het EK werd 81,2 miljoen euro uitgegeven.

Het gaat om bestedingen aan reclames via televisie, radio, kranten, tijdschriften en buitenreclame zoals abri's. Adfact onderzocht de periode van de start van de Spelen tot nu, bijna aan het einde van de Paralympische Spelen. Er werd vooral geadverteerd op televisie, met ruim 7,8 miljoen euro. Automerk Toyota gaf met bijna 2,5 miljoen euro het meeste uit.

Volgens Adfact wordt het veel lagere bedrag verklaard door de scherpe regelgeving bij het adverteren rond de Olympische Spelen. Zo mogen persoonlijkheid, naam, afbeelding of sportprestatie van de topsporters tijdens de Spelen niet gebruikt worden voor reclamedoeleinden, tenzij vooraf uitdrukkelijke toestemming is verleend door het IOC of NOC*NSF.

Officiële sponsors van de Olympische Spelen zijn de enige bedrijven die commercieel gebruik mogen maken van de olympische merken, zoals de olympische ringen en termen als TeamNL. De hoofdsponsors van de afgelopen zomerspelen waren Coca-Cola, Atos, Bridgestone, Dow, General Electric (GE), McDonald’s, Omega, Panasonic, Procter & Gamble (P&G), Samsung en Visa.

Meer uit Financieel

Tesla verbreekt verkooprecord van Volkswagen in Noorwegen

OSLO (ANP/RTR) - Tesla heeft een nieuw verkooprecord gevestigd in Noorwegen. Nog nooit verkocht een merk in het land zoveel auto's als het bedrijf van Elon Musk dit jaar, met ook nog een maand te gaan. Tesla profiteerde in november met een verdrievoudiging van de verkoop van een aanstaande belastingverhoging.

1 uur geleden
TNO: ASML grootste R&D-investeerder, Nederland verliest terrein

DEN HAAG (ANP) - Chipmachinemaker ASML is verreweg de grootste investeerder in onderzoek en ontwikkeling (R&D) in Nederland. Maar een groot deel van de uitgaven hieraan in ons land komt slechts van een handvol bedrijven, meldt onderzoeksinstituut TNO.

1 uur geleden
UWV verdubbelt tijdelijk beslistermijn WIA-beoordelingen

AMSTERDAM (ANP) - Uitkeringsinstantie UWV verlengt de beslistermijn voor WIA-beoordelingen en herbeoordelingen met ingang van het nieuwe jaar tijdelijk van acht naar zestien weken. Het lukt de organisatie al langere tijd niet om mensen die mogelijk arbeidsongeschikt zijn binnen de gestelde termijn duidelijkheid te geven. Dat komt door een aanhoudende toename van beoordelingsaanvragen en een tekort aan verzekeringsartsen.

2 uur geleden
Leidinggevende bij KLM wordt nieuwe topman van Transavia

SCHIPHOL (ANP) - Paul Terstegge wordt de nieuwe topman van Transavia. Begin oktober werd bekend dat de huidige topman Marcel de Nooijer de budgetmaatschappij verlaat. Terstegge volgt hem per 1 februari 2026 op, meldt Transavia.

2 uur geleden
Meer elektrische auto's verkocht door dreigende hogere bijtelling

AMSTERDAM (ANP) - De verkoop van nieuwe elektrische auto's is afgelopen maand fors gestegen. Dat is waarschijnlijk een gevolg van een eerder plan om de bijtelling voor zakelijke rijders begin volgend jaar te verhogen, melden brancheorganisaties BOVAG en RAI Vereniging. Dat plan is inmiddels afgezwakt, maar de auto's waren al besteld.

3 uur geleden
Bitcoin zakt weer naar laagste niveau sinds april

SINGAPORE (ANP/BLOOMBERG) - De prijs van de bitcoin is maandag weer gezakt tot het laagste niveau sinds april dit jaar. De grootste cryptomunt ter wereld leek zich de afgelopen dagen te handhaven boven de 91.000 dollar, maar viel op de eerste dag van december terug tot onder de 86.000 dollar (ruim 74.000 euro).

3 uur geleden
Consumenten hebben vaker voorkeur voor afhalen van pakketjes

DEN HAAG (ANP) - Consumenten laten deze feestdagenperiode hun pakketjes liever bij een PostNL-punt of pakketautomaat bezorgen dan vorig jaar. Volgens het post- en pakketbedrijf, dat keek naar de doorgegeven voorkeuren in de eigen app, gaat het om een groei van 40 procent. Het gebruik van pakketautomaten steeg met 60 procent.

3 uur geleden