Politie beëindigt op diverse plekken illegale feesten
WEERT (ANP) - De politie heeft zaterdagavond en zondag op diverse plekken in het land illegale feesten beëindigd en tientallen boetes uitgedeeld. In het Limburgse Weert moest zelfs de mobiele eenheid er zondagmorgen aan te pas komen. Aan dat feest deden volgens de politie zo'n 150 mensen mee.
De feestgangers waren in Weert voor een rave-party bijeengekomen in en rond een gekraakte bedrijfsloods aan de Vliesvenweg. De politie greep in na meerdere meldingen over geluidsoverlast. Volgens een politiewoordvoerster kwamen de deelnemers ook uit Duitsland en België. De feestvierders zijn weggestuurd. Twee van hen werden aangehouden. Er zijn geen boetes uitgeschreven. In Zaltbommel maakte de politie zaterdagavond rond 22.30 uur een einde aan feest in een bedrijfspand, 21 mensen kregen een bekeuring omdat ze zich volgens de politie niet aan de coronaregels hadden gehouden.
De politie in de regio rond Haarlem heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee illegale feesten gestopt. In een bunker bij de Westbroekerplas in Velserbroek waren tientallen mensen aan het feesten. Agenten hebben van zoveel mogelijk mensen de gegevens opgenomen, zij kunnen een boete verwachten. Dat geldt ook voor de twintig mensen die een illegaal feest hielden bij een viaduct aan de Haarlemmerstraatweg bij Haarlemmerliede.
Utrecht
Een grote groep jongeren zorgde zaterdagavond in het Utrechtse Griftpark voor grote overlast. Ondanks meerdere waarschuwingen van agenten weigerden ze te vertrekken en voldoende afstand te houden. Reden voor de politie op basis van de coronaregels een aantal van hen te bekeuren, zo liet een woordvoerster weten.
"In dit soort gevallen gaan we altijd eerst in gesprek. Maar als je ondanks meerdere waarschuwingen toch willens en wetens blijft, dan kun je een bekeuring verwachten", aldus de politievoorlichtster. Hoe groot de groep was en hoeveel bonnen zijn uitgeschreven, kon ze niet zeggen. Volgens de woordvoerster was het in de nacht van vrijdag op zaterdag in andere Utrechtse parken ook onrustig.
Meer uit Binnenland
BIDDINGHUIZEN (ANP) - Hardstylefestival Defqon.1 in Biddinghuizen wordt vanwege de verwachte extreme temperaturen voortijdig beëindigd. Alle bezoekers zijn om middernacht ingelicht. Zij worden gevraagd om de camping in de loop van vrijdag te verlaten, heeft de organisatie bekendgemaakt.
1 uur geledenDEN HAAG (ANP) - PostNL bezorgt vrijdag geen post en brievenbuspakjes in de provincies waar vanaf middernacht code rood geldt in verband met extreme hitte. Omdat postbezorgers hun werk grotendeels te voet of op de fiets uitvoeren, heeft PostNL besloten de bezorging in die gebieden te staken. "De veiligheid en gezondheid van onze medewerkers staan voorop", aldus het bedrijf.
1 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse veiligheidsregio adviseert organisatoren van evenementen in de regio om die vrijdag af te gelasten in verband met de verwachte extreme hitte. Dat meldt een woordvoerder namens de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland, waaronder behalve Amsterdam ook Aalsmeer, Amstelveen, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn vallen.
4 uur geledenAMSTERDAM (ANP) - Onlinesupermarkt Picnic bezorgt vrijdag vanwege de hitte alleen 's ochtends en 's avonds. Tussen 13.00 en 18.00 uur is er geen bezorging.
5 uur geledenDEN HAAG (ANP) - Defensie houdt vast aan haar besluit geen vrijwillige compensatie te geven aan individuele slachtoffers van het Nederlandse bombardement op Hawija, waarbij zeker zeventig Irakezen omkwamen in 2015. "Ik ben er heel erg van overtuigd dat het standpunt dat Defensie jaren geleden heeft ingenomen, de juiste is in deze", zei minister Dilan Yeşilgöz donderdag in de Tweede Kamer.
5 uur geledenZOETERMEER (ANP) - Alle keuringslocaties van de RDW en het testcentrum in Lelystad zijn vrijdag vanwege de hitte gesloten. De vroegere Rijksdienst voor het Wegverkeer meldt dat mensen die een afspraak op een keuringslocatie hebben, worden gebeld voor een nieuwe afspraak.
6 uur geledenDEN HAAG (ANP) - De ANWB roept leden en klanten op om vrijdag alleen als het echt noodzakelijk is contact op te nemen bij pech. "We willen juist in deze extreme omstandigheden klaarstaan voor onze leden die het het hardst nodig hebben", zegt Eva-Marie Beij, directeur ANWB Wegenwacht. "Alle andere pechgevallen helpen we graag weer als de temperaturen iets gedaald zijn."
6 uur geleden