Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Picnic sluit grote inkoopdeal en wil uitbreiden in Europa

Picnic sluit grote inkoopdeal en wil uitbreiden in Europa

AMSTERDAM (ANP) - Websupermarkt Picnic wil uitbreiden naar andere Europese landen zoals Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dat bevestigde de onderneming na berichtgeving in Het Financieele Dagblad. Mede-oprichter Michiel Muller laat weten "vol met analyse, eerste ideeën en gesprekken" bezig te zijn.

Picnic verruilt daarvoor de samenwerking met inkooporganisatie Superunie voor een deal met Edeka, de grootste supermarktketen van Duitsland. Door de logistieke krachten van Edeka te bundelen met de data van Picnic, kan deze inkoopcombinatie in heel Europa actief worden, denkt Muller.

Muller kan nog niet zeggen welk land het eerst aan de beurt is. Hoeveel geld er met de uitbreiding gemoeid is, zegt Muller ook niet, maar deze wordt bekostigd met middelen uit een grote investeringsronde van vorig jaar. Daarin haalde Picnic 250 miljoen euro op bij investeerders. "Dat is ook voldoende om dit nu te doen", aldus Muller.

Duitsland

Picnic is al twee jaar actief in Duitsland. Edeka zet in Duitsland jaarlijks meer dan 50 miljard euro om en heeft momenteel een belang van 35 procent in Picnic Duitsland. Er zijn geen plannen om Picnic verder in te lijven. Wel kijkt de nieuwe inkoopcombinatie naar andere retailers, zegt Muller.

De zet betekent ook andere mogelijkheden. Zo werkt Picnic aan een eigen biologisch huismerk, waardoor de online supermarkt efficiënter kan werken, maar ook zeggenschap heeft over het ontwerp. "Edeka heeft al jaren een breed huismerk. Die kracht kunnen we inzetten en via hun inkoopkanalen ons merk bouwen, met slimme producten voor online." Het biologische huismerk wordt binnen een paar weken verwacht.

Meer uit Financieel

Aziatische chipbedrijven flink hoger na resultaten Nvidia

TOKIO (ANP) - De Aziatische chipbedrijven gingen donderdag flink omhoog. Beleggers trokken zich op aan de beter dan verwachte resultaten van Nvidia, de grootste verkoper van AI-chips ter wereld. Nvidia boekte afgelopen kwartaal meer omzet en winst dan verwacht. Ook de vooruitzichten voor het huidige kwartaal vielen hoger uit dan voorzien.

4 minuten geleden
Meta verwijdert Australische tieners in december van platforms

CANBERRA (ANP/AFP) - Australiërs jonger dan 16 jaar worden vanaf 4 december van Instagram en Facebook verwijderd. Dat heeft moederbedrijf Meta donderdag gemeld. Het Australische parlement stemde vorig jaar in met het instellen van een verbod op sociale media voor kinderen en tieners onder de 16 jaar. Dat gaat op 10 december in.

6 minuten geleden
Verzekeraars stellen meer fraudegevallen vast

DEN HAAG (ANP) - Verzekeraars hebben vorig jaar meer fraudegevallen vastgesteld. Volgens cijfers van het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit van het Verbond van Verzekeraars ging het om ruim 9000 gevallen. Het gaat dan om fraude bij onterechte claims en het aanvragen van verzekeringen.

8 minuten geleden
Werkloosheid blijft stabiel op 4 procent in oktober

DEN HAAG (ANP) - De werkloosheid is in oktober onveranderd gebleven ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Net als in september zat 4 procent van de beroepsbevolking zonder betaald werk. Dat is het hoogste niveau in vier jaar.

1 uur geleden
Toezichthouder ACM waarschuwt voor misleidende kortingen

DEN HAAG (ANP) - De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten voor misleidende kortingen. Volgens de toezichthouder vermelden veel winkels hun kortingen niet op de juiste manier. Dat kan consumenten op het verkeerde been zetten, vooral nu veel mensen aankopen doen rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst.

1 uur geleden
Sterkste verbetering consumentenvertrouwen in bijna 4,5 jaar

DEN HAAG (ANP) - Het vertrouwen van consumenten is in november opnieuw minder negatief dan een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De index voor het vertrouwen verbeterde deze maand naar min 21, van min 27 in oktober. Dat is de grootste verbetering in bijna 4,5 jaar.

1 uur geleden
Jongeren sturen 1 tot 3 keer per maand een Tikkie naar ouders

AMSTERDAM (ANP) - Jongeren tussen de 10 en 16 jaar sturen gemiddeld een tot drie keer per maand een Tikkie naar hun ouders. Uit onderzoek van BUUT, een digitale bank voor jongeren, blijkt dat 54 procent van de ouders regelmatig extra geld overmaakt via een betaalverzoek. Vaak doen ouders dit zonder daar vragen over te stellen.

1 uur geleden