Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Pedersen wint openingsrit Ronde van Denemarken

Pedersen wint openingsrit Ronde van Denemarken

RØNNE (ANP) - Mads Pedersen heeft dinsdag de eerste etappe van de Ronde van Denemarken gewonnen. Het was een rit van Nexø naar Rønne over 178 kilometer. De Deen van Lidl-Trek won de sprint van een kopgroep van negen renners voor de Slowaak Lukas Kubis en landgenoot Niklas Larsen.

Pedersen, die zijn tiende zege van het seizoen boekte, had veel hulp van zijn land- en ploeggenoot Mattias Skjelmose, die in de slotkilometer het gat naar de kort ervoor ontsnapte Belg Victor Vercouillie dichtreed.

In de slotfase moest er drie keer worden geklommen op de Helligpeder, een kort venijnig hellinkje. Na de laatste keer was het nog 23 kilometer naar de finish. Twee Deense vluchters, Julius Johansen en Magnus Bak Klaris, slaagden er niet in hun voorsprong te behouden. Een groep achtervolgers, met onder anderen Pedersen en Skjelmose, sloot 10 kilometer voor de finish aan. In de sprint was oud-wereldkampioen Pedersen duidelijk te sterk voor de rest. De renner van Lidl-Trek bereidt zich in eigen land voor op de Vuelta, die over anderhalve week begint.

Slotrit zaterdag

Voor Fabio Jakobsen, die zijn eerste wedstrijd reed sinds eind maart, ging het nog te hard. De sprinter van Picnic PostNL onderging in april een operatie aan een beknelling in de bekkenslagader in beide benen en finishte in een groep op ruime achterstand van ritwinnaar Pedersen.

Ook woensdag staat er een grotendeels vlakke rit op het programma, donderdag volgt een individuele tijdrit. De Ronde van Denemarken eindigt zaterdag.

Meer uit Sport

Verstappen rijdt met splinternieuwe motor in Barcelona

MONTMÉLO (ANP) - Max Verstappen rijdt dit weekeinde in de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië met een splinternieuwe motor. "Dat moet wel, want de oude doet het niet meer. Anders ben ik straks Fred Flintstone", zei de viervoudig wereldkampioen in de Formule 1 op de persdag voorafgaand aan het raceweekend.

9 uur geleden
Van Aert sprint naar ritzege in Tour Auvergne-Rhône-Alpes

VILLARS-LES-DOMBES (ANP) - Wout van Aert heeft de vijfde etappe van de Tour Auvergne-Rhône-Alpes gewonnen, voorheen het Critérium du Dauphiné. De Belgische renner van Visma - Lease a Bike was in Villars-les-Dombes de snelste in de massasprint, voor de Fransman Hugo Hofstetter en Phil Bauhaus uit Duitsland.

9 uur geleden
Antonelli gaat voor zesde zege op rij: ik heb geen twijfels meer

MONTMÉLO (ANP) - Kimi Antonelli is zelf ook verbaasd dat hij al in zijn tweede jaar de Formule 1 domineert. De 19-jarige Italiaan van Mercedes won de laatste vijf grands prix en leidt riant in het wereldkampioenschap. "Als je me twee jaar geleden had gezegd dat ik ooit het kampioenschap zou leiden, had ik je voor gek verklaard", zei hij tijdens de persconferentie van de FIA voorafgaand aan de Grote Prijs van Barcelona-Catalonië. "Maar ik ben blij dat ik in deze positie verkeer en dankbaar voor de kans die ik heb gekregen."

10 uur geleden
Griekspoor strandt in tweede ronde grastoernooi Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Tallon Griekspoor is er niet in geslaagd de kwartfinales te bereiken van het grastoernooi van Rosmalen. De als zesde geplaatste Nederlander verloor in twee sets van Zhang Zhizhen, de Chinese nummer 214 van de wereldranglijst: 6-7 (5) 4-6.

13 uur geleden
Prijzengeld Wimbledon stijgt met 20 procent naar 74 miljoen euro

LONDEN (ANP) - Wimbledon heeft het prijzengeld voor de tennissers met 20 procent verhoogd. De organisatie meldt dat er een prijzenpot is van in totaal 64,2 miljoen Britse pond, zo'n 74,4 miljoen euro.

13 uur geleden
Titelverdedigster Mertens uitgeschakeld op grastoernooi Rosmalen

ROSMALEN (ANP) - Titelverdedigster Elise Mertens is uitgeschakeld op het grastoernooi van Rosmalen. De als derde geplaatste Belgische verloor in twee sets van de Roemeense Elena-Gabriela Ruse: 6-3 6-3.

15 uur geleden
Rentree Williams in Londen voorbij door afmelding Mboko

LONDEN (ANP) - De rentree van Serena Williams in het vrouwendubbel op het grastoernooi van Queen's is tot een vroegtijdig einde gekomen. Williams' dubbelpartner Victoria Mboko uit Canada heeft zich moeten terugtrekken met een blessure.

15 uur geleden