Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Oordeel over terugkeer Moszkowicz als advocaat

Oordeel over terugkeer Moszkowicz als advocaat

UTRECHT (ANP) - Bram Moszkowicz hoort maandag of hij mag terugkeren als advocaat. Het hof van discipline oordeelt of de bekende voormalig strafpleiter zijn toga weer kan aantrekken.

Moszkowicz werd in 2013 geschrapt van het tableau. Sinds begin vorig jaar probeert hij terug te keren in zijn oude vak. De Orde van Advocaten wees zijn verzoek in eerste instantie af. Tegen deze beslissing is de gewezen raadsman in beroep gegaan. Het hof van discipline - waarin rechters en advocaten zitting hebben - heeft het laatste woord of hij mag terugkeren als advocaat.

De telg uit de beroemde advocatenfamilie werd in 1985 beëdigd. In de jaren die volgden, ontving hij meerdere waarschuwingen en berispingen. Hij werd geschrapt omdat hij onder meer grote contante bedragen had aangenomen en cliënten onvoldoende had bijgestaan.

"Ik ben me er sinds twee jaar van bewust dat ik als advocaat en ondernemer heb gefaald. Ik heb fouten gemaakt, die terecht hebben geleid tot mijn schrapping", zei hij begin dit jaar tegen het hof. Maar, voegde hij geëmotioneerd daaraan toe: "Ik ben echt veranderd. Ik heb grove fouten gemaakt. Op dit moment heb ik nul euro schuld. Mijn faillissement is afgerond. Hier zit een andere Moszkowicz, een die oprecht spijt heeft. Ik spreek de waarheid."

Moszkowicz werkt nu als adviseur bij Hoogervorst Strafadvocatuur in Hilversum, het kantoor van zijn partner. Hij wil hier aan de slag als advocaat.

Meer uit Binnenland

ANWB: schakel vrijdag alleen pechhulp in als dat noodzakelijk is

DEN HAAG (ANP) - De ANWB roept leden en klanten op om vrijdag alleen als het echt noodzakelijk is contact op te nemen bij pech. "We willen juist in deze extreme omstandigheden klaarstaan voor onze leden die het het hardst nodig hebben", zegt Eva-Marie Beij, directeur ANWB Wegenwacht. "Alle andere pechgevallen helpen we graag weer als de temperaturen iets gedaald zijn."

37 minuten geleden
Scholen schrappen vrijdag lessen vanwege hitte

DEN HAAG (ANP) - Op meerdere plekken in het land hoeven kinderen vrijdag niet naar school te gaan omdat het bijzonder warm wordt. Zo houden alle 51 scholen van onderwijsstichting De Haagse Scholen hun deuren vrijdag gesloten vanwege de hitte. Ouders zijn daarover geïnformeerd, laat een woordvoerder weten. Voor kinderen die nergens terechtkunnen, wordt noodopvang geregeld op school.

1 uur geleden
Vrijdag geen rijexamens in provincies waar code rood geldt

RIJSWIJK (ANP) - Het CBR neemt vrijdag in de provincies waar code rood geldt geen theorie-examens, praktijkexamens, tussentijdse toetsen, rijtesten en cursussen af. Alleen in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en Zeeland gaan alle examens en cursussen door.

2 uur geleden
Attractieparken Walibi en Drievliet vrijdag dicht door code rood

DEN HAAG (ANP) - Walibi Holland en Drievliet zijn vrijdag gesloten vanwege de verwachte hitte, waarvoor het KNMI code rood heeft afgegeven. "De veiligheid van onze gasten en medewerkers staat altijd voorop", meldt Walibi. Mensen die al een kaartje hadden voor het attractiepark in Biddinghuizen, kunnen dat vanaf vrijdag omzetten naar een andere datum.

2 uur geleden
Liander stelt werkzaamheden uit vanwege hitte

ARNHEM (ANP) - Netbeheerder Liander stelt geplande werkzaamheden aan het gas- en elektriciteitsnet uit in de gebieden waarin het bedrijf actief is, behalve in Friesland. Het gaat om Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Gelderland. In die provincies geldt vrijdag code rood omdat het extreem warm kan worden.

2 uur geleden
Zittingen van rechtszaken in provincies met code rood geschrapt

DEN HAAG (ANP) - Fysieke zittingen van rechtszaken gaan vrijdag niet door in de provincies waarvoor code rood geldt. Een uitzondering zijn spoedzittingen, zoals over zorgmachtigingen of ondertoezichtstelling, al kan een rechter besluiten dat de zitting online plaatsvindt, meldt Rechtspraak.nl.

2 uur geleden
Rijkswaterstaat: bij extreme hitte alleen weg op als dat nodig is

DEN HAAG (ANP) - Rijkswaterstaat adviseert weggebruikers om vrijdag alleen de weg op te gaan als dat nodig is. Het KNMI heeft voor het grootste deel van het land code rood afgegeven vanwege extreme hitte. Wie toch de snelweg op gaat, moet zich goed voorbereiden door bijvoorbeeld voldoende water en een paraplu of parasol mee te nemen, aldus Rijkswaterstaat.

2 uur geleden